Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dag 8 weer "overleefd". Ik had gehoopt dat het iedere dag makkelijker zou worden, maar vanavond heb ik ineens trek. Misschien komt dat omdat ik morgen vrij ben en vorige week was pas mijn eerste dag en baalde ik zo erg van de dagen ervoor dat drinken gewoonweg geen optie was. Gelukkig heb ik niks in huis en de trek is nou ook weer niet zo erg dat ik de drang voel om nog even snel naar de Appie te rijden. Ik ga maar eens bedenken bij hoeveel dagen ADB ik mezelf een cadeautje ga geven! :D

Geplaatst

Herkenbaar Tessa. Mij helpt het om dat gevoel niet weg te drukken maar het te 'observeren' als het ware, en dan gaat het weer weg. En beloon jezelf idd met iets leuks, kijk naar wat je op eigen kracht al hebt gedaan, je hebt het verdiend!!!

Geplaatst

Lekker uitgeslapen (dat lukt ECHT veel beter zonder drank) wakker geworden en begonnen aan dag #9! :D:D

Vanochtend al heerlijk koffie en thee gedronken met een goede vriendin en daarna met mijn moeder. 

@bumperjim Dat is best al wat geld, ik heb ook een app op mijn telefoon en die geeft inderdaad ook al aan dat ik al een mooi bedrag "bespaard" heb! 

@Sappho Inderdaad, mijn vrienden kunnen na een avondje drinken de volgende dag prima de draad weer oppakken, terwijl mijn lichaam dan snakt naar meer... helaas :( daarom is het beter om voorlopig feestjes, waar voorheen alcohol voor mij de hoofdrol speelde, te vermijden. En ik dacht altijd dat ik een leuker mens was met alcohol, maar dat is absoluut niet zo. Zelfliefde ontwikkelen, ja, daar gaat het inderdaad om, en ik kan volgens mij ook een heel leuk mens zijn zonder alcohol!! Het slapen lukt trouwens als steeds beter (neem voor het slapen op, advies van Amethist, Melatonine en dat werkt best goed). Bedankt voor je reactie!! We gaan ervoor! :rose:

@Rosee Ik probeer bij "trek" mezelf te realiseren dat ik dan weer van voor af aan moet beginnen en ik ben stiekem best trots op wat ik al bereikt heb! Tot nu toe lukt het goed, spannend wordt het wanneer ik in een echte risicosituatie kom. 

@hub Haha, je maakt me in ieder geval aan het lachen. Ik zie mezelf niet snel in een "Spock-trui" lopen. Maar als ik je reactie zo lees, denk ik dat ik mezelf inderdaad maar eens snel moet trakteren! En een leven zonder alcohol heeft mij in ieder geval al een week zonder schuldgevoel opgeleverd en dat is VEEL waard! :)

@Amethist You're right! Morgen zit ik al in de dubbele nummers! Mijlpaaltje!! :D

Jullie reacties doen mij goed lieve mensen! Many thanks! 

Geplaatst

Tesse heel herkenbaar.. ik slaap ook heel moeilijk.. maar het gaat beter met de dagen.. maar als er iets tegenslaat is de drang naar drank er nog steeds. Ik ben ook bang om niet te kunnen slapen. Maar van de ene in de andere verslaving is ook niet goed denk ik. Ik neem soms een inslaper.. Zolpidem

Geplaatst

Wat ik uiteraard veel tegenkom is dat het lastig slapen is zonder drank. Als alternatief heb ik ooit van een verslavingsarts Melatonine gekregen. Moet je dan wel op recept halen en zelf betalen, want het zijn 3 mg tabletten.

Maar wat zag ik laatst bij de drogist, je kunt dergelijke hoge doseringen gewoon 'over the counter' kopen en nog goedkoper ook!

Het is natuurlijk een pittig middel, maar het helpt wel en altijd beter dan drank. Zou wel online wat onderzoek doen eer je er aan begint, maar bij mij werkt het prima :-)
Wat ook goed werkt is diphenhydramine, slaapverwekkende stof uit anti-histamine, maar is wat moeilijker te verkrijgen en werkt op de lever, dat is minder helaas...

Succes! 

Geplaatst

@Parsifal ik heb gewoon Melatonine (3mg) bij de Kruidvat gehaald! Waren zelfs in de aanbieding (1+1) toen ik ze kocht. Dat heeft me wel geholpen met inslapen. Gisteren was ik zo moe dat ik dacht ik ga naar bed zonder inslaper, en guess what? Heeeerlijk geslapen! Geen idee of ik het nu helemaal niet meer nodig heb. Ik lees vaak dat vooral in het begin het slapen een probleem is, dus wellicht gaat het slapen vanaf nu, zonder Melatonine, ook prima. 

Dag 12 voor mij! :D:musicnote:

Gisteren op werk hadden collega's het over het aanstaande personeelsfeest en ik zei: "Ik ga niet". Verbaasde blikken rolde over de tafel en het was even stil toen ik zei: "Ik heb er gewoon geen zin in, ik ben altijd overal bij, ik ga eens wat meer aan mezelf denken en ik sla gewoon een keertje over". BAM! Niemand die er op in ging! 

Geplaatst

Wat goed Tessa! Heerlijk om jezelf zo sterk te voelen dat je dat feestje kunt afzeggen. Fijn dat je goed hebt geslapen. Bij mij gaat het slapen nu ook beter, gebruik geen melatomine meer. Alleen nog steeds die zeurderige hoofdpijn, is na het stoppen begonnen maar toch gek dat het zolang blijft. Voor mij nu dag 18. Dit weekend niet bij mn vriend dus die trigger is er niet. Met vriendinnen spreek ik nu vooral vroeg op de dag af zodat die trigger ook minder is. Succes weer dit weekend! Je gaat goed!:rose:

Geplaatst
9 uur geleden zei Tessa1987:

@Parsifal ik heb gewoon Melatonine (3mg) bij de Kruidvat gehaald! Waren zelfs in de aanbieding (1+1) toen ik ze kocht. Dat heeft me wel geholpen met inslapen. Gisteren was ik zo moe dat ik dacht ik ga naar bed zonder inslaper, en guess what? Heeeerlijk geslapen! Geen idee of ik het nu helemaal niet meer nodig heb. Ik lees vaak dat vooral in het begin het slapen een probleem is, dus wellicht gaat het slapen vanaf nu, zonder Melatonine, ook prima. 

Dag 12 voor mij! :D:musicnote:

Gisteren op werk hadden collega's het over het aanstaande personeelsfeest en ik zei: "Ik ga niet". Verbaasde blikken rolde over de tafel en het was even stil toen ik zei: "Ik heb er gewoon geen zin in, ik ben altijd overal bij, ik ga eens wat meer aan mezelf denken en ik sla gewoon een keertje over". BAM! Niemand die er op in ging! 

Ja zie je, je kan dat gewoon zeggen en je komt er mee weg. Dat verbaasde mij in het begin ook, in positieve zin :) 

Geplaatst

Dag 13! :D:D

Ik dacht dat ik het juist in situaties waarin ik me onder de mensen zou bevinden moeilijk zou krijgen, maar gisteren had ik een avondje alleen op de bank en bedacht me toen dat het goed was dat ik geen drank in huis had... hmz.. probleem zit toch dieper waarschijnlijk. Het ging tot nu toe ook best makkelijk... die moeilijke momentjes horen er waarschijnlijk bij. Toch een overwinning, want 13 dagen geleden was ik ongetwijfeld naar de supermarkt of nachtwinkel gereden.

Geplaatst

Goed dat je niks in huis had dan. En dat je niet op pad bent gegaan ;) Knap!

Ik kon in gezelschap ook goed nee zeggen. Maar dan thuis....met schuld en schaamte als gevolg. Dat schiet niet  op.

Goed voor je om te weten dat dit lastige momenten zijn..wat kun je doen op zo'n moment? Hoe 'overleef je' die momenten?

Geplaatst

@Rosee Super lief jouw bericht! Het gaat nog steeds goed gelukkig, ik sta nog steeds "droog"! Had het even te druk en was te lang in bed blijven liggen, vandaar dat je me gisteren miste op het dagpact. Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Goed om te horen Tessa! Ik ga ook goed, door de week veel minder met alcohol bezig. Weekends wel lastig, moet er dan extra alert op blijven, want vind dat ik dan wel een drankje heb verdiend. Rare gedachte blijft dat toch. Zet m op!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...