Spring naar bijdragen

Eenzaamheid maakt het niet beter


lia

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier, dus heb misschien wat hulp nodig.

Ik drink niet "veel", zeggen de mensen dan, dus wat let je? 2 Glazen wijn per dag is misschien niet veel, maar als je er niet zonder kunt... Ik doe dat al minstens 20 jaar lang. Ik voel me schuldig, schaam me dood enz.. Ik woon alleen en dat maakt het te moeilijk. Ik heb veel gehad aan de bijdragen hier en heb gisteren voor het eerst slechts 1 glas gedronken. Ik vind het eng, moet erg huilen, vind mezelf zielig, dat wil ik dan weer helemáál niet. Nou ja zo draai ik wat rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lia,

waar huil je precies om? Omdat je alleen bent of vanwege die 2 glazen wijn?

om het alleen zijn mag je best af en toe huilen, maar niet om die 2 glazen hè. Zelfs niet om 2 flessen zou je moeten huilen. Of huil je om het feit dat je er niet zonder kunt? 

Ik zal je wat vertellen. Dat is een idee in je hoofd dat je niet zonder zou kunnen. Stoppen met 2 glazen per dag dat kan. Dat is ff doorbijten maar het kan gewoon. Kan vanaf vandaag. Succes :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lia. Welkom op dit forum. Goed dat je ook bent gaan schrijven en dat je iets aan die gewoonte wilt doen.

Ik moet wel een beetje lachen om de manier waarop je het alleen wonen als extra moeilijkheid noemt. Een prachtig voorbeeld van het buiten jezelf leggen van oorzaken.:D Maak je niet ongerust hoor, wat dat betreft. Het heeft ook zijn voordelen als je alleen woont, en ik spreek uit ervaring. Je wordt bijvoorbeeld niet zo gauw overgehaald om voor de gezelligheid toch een keertje mee te doen en je bepaalt zelf wat je wel en niet in huis haalt.

Misschien een goed idee om voor en nadelen van het drinken zoals je dat gewend bent op papier te gaan zetten? Hier, of voor je zelf, maakt niet uit. Misschien kom je dan wel tot de slotsom dat je het gewoon eens een tijd helemaal zonder alcohol wilt proberen en dat je dan eerder blijdschap gaat voelen dan dat je moet huilen.

Anders uitgedrukt, probeer met wat helicopterview naar je eigen situatie te kijken en bedenk dan een plan om die te veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte en welkom! 

Hier sinds 1 jan droog, maar nu komen mijn verdriet en schuldgevoelens de kop op steken van wat afgelopen tijd is gebeurd. Met andere woorden ik kan ook haast wel een potje janken terwijl ik blij hoor te zijn. 

Sterkte, en zoals je hier de verhalen leest, alleen ben je niet :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel allemaal, wat lief! Het lezen helpt enom.

@Amethist Hoe kan ik meedoen met het dagpact?

@Bob Ja, ik snap wel dat je daarom moet lachen, maar ik vind het leven in mijn eentje te moeilijk, dus stoppen met alcohol in mijn eentje ook. Het hoort op een ander forum thuis, dat weet ik.

@bumperjim Ik denk dat ik huil, vanwege schaamte- en schuldgevoelens. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lia:

Dank je wel allemaal, wat lief! Het lezen helpt enom.

@Amethist Hoe kan ik meedoen met het dagpact?

@Bob Ja, ik snap wel dat je daarom moet lachen, maar ik vind het leven in mijn eentje te moeilijk, dus stoppen met alcohol in mijn eentje ook. Het hoort op een ander forum thuis, dat weet ik.

@bumperjim Ik denk dat ik huil, vanwege schaamte- en schuldgevoelens. 

 

Wat is je laatste zin herkenbaar Lia. Deze klachten zijn bij mij vandaag ontstaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagpact vindt je bij de "Ditjes en datjes“ op het forum. Je klikt daar op de dag van vandaag en kunt aansluiten bij de anderen van het pact. Klik anders even op die van zondag 14 januari. Dan zie je hoe of dat gaat. Je zet gewoon je naam erbij en beloofd dus eigenlijk niet te drinken vandaag. En zo doe ik dat iedere dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik had een sollicitatiegesprek. Misschien wilde ik mezelf belonen. Krijg het niet echt duidelijk voor mezelf.

2 uur geleden zei Amethist:

Hoe gaat het met je Lia? 

Hallo Amethist, wat fijn dat je vraagt. Nou het gaat niet goed. Vier dagen alles goed, zonder 1 druppel. Maar ineens is dat voorbij. Voel me hopeloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1eebdd9ee1b9431f7237dc32b6164807.jpg.1d0e9c56e3d1ac0d060e052998d2cea5.jpgKop op Lia! Jammer, maar dat overkomt echt de meeste van ons wel! Mij idem dito! Je bent echt goed bezig door hier te zijn en ik hoop dat je er weer voor gaat. Ik zelf heb meerdere terugvallen gehad voordat het me lukte om 5 jaar niet te drinken. Bij iedere terugval baalde ik als een stekker net als jij! Maar herpak jezelf. Denk niet ik heb gefaald, dus ik kan het niet. Je kan het! Probeer van dit moment te leren. Omschrijf je baal gevoel op een briefje en hang op je koelkast. Probeer iets anders in huis te halen dat je kunt eten of drinken wanneer je normaliter aan de wijn zou gaan. Ik pak bv. Chocolade en heb dat dus altijd in huis :D Dus voel ik me shit (en dat hebben we inderdaad allemaal wel eens) dan is mijn medicijn chocolade ipv wijn. En kom gewoon hier kletsen bij trek! Op je eigen draadje of bij de Ditjes en datjes. Ik ben hier zelf nog niet zo lang maar volgens mij kun je hier ook privé berichtjes sturen, dus dat mag ook best hoor! 

Succes:rose:

bewerkt door Amethist
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lia, wel fijn te horen dat je in ieder geval een vriendin hebt. Over dit onderwerp praten kan ik ook niet met iedereen, daarom bezoek ik wekelijks een meeting. Misschien is dat ook iets voor jou? Mij helpt het in ieder geval om van de drank af te blijven, ik leer nieuwe mensen kennen daar, kan mijn verhaal kwijt en hoor andere verhalen van lotgenoten.

En geef jezelf niet op je kop omdat je na 4 dagen niet gedronken te hebben nu wel eraan hebt toegegeven. Het is echt niet makkelijk, dus het hoeft ook niet in een keer perfect te gaan. Je bent al hartstikke goed op weg hoor!! Ook al voelt het nu allemaal waardeloos, ook dit gaat over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lia,

Ik woon zelf ook alleen en ben sinds 5 dagen gestopt met drinken. Ik zorg dat ik niks in huis heb, want wil geen risico lopen dat ik toch ga drinken. Dit is mijn tweede poging en ik heb een goede vriendin in vertrouwen genomen en kom iedere dag even op dit forum, dat helpt mij enorm. Je zegt dat jij niet echt iemand hebt om mee te praten, misschien is het een idee om via hier een maatje te zoeken met wie je iedere dag een berichtje uitwisselt over hoe het is gegaan? Ik schrijf iedere dag een paar doelen op die ik die dag wil behalen waarvan doel nummer 1 altijd is: niet drinken. Ik schrijf maar een paar (simpele) doelen op en aan het einde van de dag heb ik ze tot nu toe allemaal behaald, dat geeft mij een goed gevoel!

Heel veel succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo makkelijk om hier te komen en het helpt inderdaad Lia! Ik ben blij dat ik begonnen ben hier te komen. Vandaag dag 6 voor mij en sinds lange tijd niet zo heerlijk uitgeslapen, dat gevoel is zoveel fijner dat 's ochtends wakker worden met een schuldgevoel!

Fijne zondag! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...