Spring naar bijdragen

Eenzaamheid maakt het niet beter


lia

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier, dus heb misschien wat hulp nodig.

Ik drink niet "veel", zeggen de mensen dan, dus wat let je? 2 Glazen wijn per dag is misschien niet veel, maar als je er niet zonder kunt... Ik doe dat al minstens 20 jaar lang. Ik voel me schuldig, schaam me dood enz.. Ik woon alleen en dat maakt het te moeilijk. Ik heb veel gehad aan de bijdragen hier en heb gisteren voor het eerst slechts 1 glas gedronken. Ik vind het eng, moet erg huilen, vind mezelf zielig, dat wil ik dan weer helemáál niet. Nou ja zo draai ik wat rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lia,

waar huil je precies om? Omdat je alleen bent of vanwege die 2 glazen wijn?

om het alleen zijn mag je best af en toe huilen, maar niet om die 2 glazen hè. Zelfs niet om 2 flessen zou je moeten huilen. Of huil je om het feit dat je er niet zonder kunt? 

Ik zal je wat vertellen. Dat is een idee in je hoofd dat je niet zonder zou kunnen. Stoppen met 2 glazen per dag dat kan. Dat is ff doorbijten maar het kan gewoon. Kan vanaf vandaag. Succes :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lia. Welkom op dit forum. Goed dat je ook bent gaan schrijven en dat je iets aan die gewoonte wilt doen.

Ik moet wel een beetje lachen om de manier waarop je het alleen wonen als extra moeilijkheid noemt. Een prachtig voorbeeld van het buiten jezelf leggen van oorzaken.:D Maak je niet ongerust hoor, wat dat betreft. Het heeft ook zijn voordelen als je alleen woont, en ik spreek uit ervaring. Je wordt bijvoorbeeld niet zo gauw overgehaald om voor de gezelligheid toch een keertje mee te doen en je bepaalt zelf wat je wel en niet in huis haalt.