Spring naar bijdragen

Voorstellen


Motherof2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben een moeder van twee kids en heel gelukkig in het leven, ik ben onwijs dankbaar voor alles wat ik heb.

maar het is tijd om te erkennen dat ik een probleem heb.

ik drink te veel alchohol, ik functioneer goed, ik ben gezond, zorg goed voor mijn kids en voor mezelf. Maar ik wil juist voorkomen dat ik straks echt een die hard alchohol verslaving heb.

ik drink ongeveer 3 a 4 keer per week en dan 5 glazen of meer. Ik heb eigenlijk nooit echt een kater en de alchohol laat me me nog gelukkiger voelen waar ik klaarblijkelijk van geniet. 

Het is makkelijker om te zeggen er is niks aan de hand want me leven loopt top en ik heb alles in de hand heb maar ik maak me zorgen over me gezondheid want dit kan niet goed zijn voor je lever etc

en iedere dag denk ik vaak van Hmm een lekker wijntje gaat er wel in en vaak begin ik al rond 2 a 3 uur met een wijntje.

dit is dus echt met de billen bloot voor mij, ik ga niet gelijk te streng zijn voor mezelf want dat werkt niet nu met de feest dagen ik ken mezelf.

na oud en nieuw wil ik minimaal twee weken zonder alchohol, en wie weet langer. Het liefst zou ik doordeweeks niet drinken en alleen een wijntje op zaterdag. Maar of dat mogelijk is dat ik moet mezelf nog gaan bewijzen.

ik hoop hier motivatie te vinden en wie weet een maatje waarme ik kan whatsappen om elkaar aan te moedigen.

 

liefs, moeder van 2

bewerkt door Motherof2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Motherof2

 

Dapper dat je hier je verhaal doet.

Goeie stap als je ervaart dat je drankgebruik problematisch is.

 

Een periode niet drinken zou een goeie stap zijn. Een maand of drie bijvoorbeeld.

Minderen is mij nooit gelukt, en hier lezend zul je merken dat dat voor de meesten niet is weggelegd.

 

Ik zou zeggen, lees hier maar eens wat, en probeer voor jezelf een plan te maken over wat je wilt.

En hoe je dat gaat doen. En wij zullen je aanmoedigen!

 

Succes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Motherof2, welkom op dit forum.

Goed dat je jezelf wat dingen begint af te vragen over het gebruik van alcohol, ook al ervaar je er fysiek nog niet zoveel last van, als ik je verhaal goed gelezen heb. De meeste mensen die zich zulke vragen gaan stellen hebben gemerkt dat het alcoholgebruik in de loop van de tijd is toegenomen en dat het moeilijk is om te minderen of een tijdje helemaal niet te gebruiken. Is het bij jou ook toegenomen in de loop van de tijd?

Je leverfunctie kun je laten testen via de huisarts. Daarvoor worden bloedmonsters afgenomen en dan kun je als die geanalyseerd zijn het resultaat met de arts bespreken. Daar zou ik in elk geval eens naar vragen omdat je zegt dat je je daar zorgen om maakt. Misschien valt het nog reuze mee, dan heb je de geruststelling daarvan en bovendien een nulmeting om de ontwikkeling later te kunnen volgen als dat nodig is. Als er een waarschuwing uit voortkomt kan dat een extra motivatie zijn om er iets aan te doen voordat het onomkeerbaar wordt. Dat laatste zal bij jouw vast nog niet het geval zijn. 

Een pauze van een aantal weken (of langer) is niet alleen gezond maar ook een goede test om te zien hoe afhankelijk je er eigenlijk van bent geworden. Zoek dan naar lekkere thee of iets anders als vervanging maar vermijd al te veel snoepen want dan komt die gewoonte er misschien ook nog eens bij. Overigens kun je ook rustmomenten in je dag inbouwen zonder eten of drinken, gewoon door even lekker te gaan zitten.

Succes, en hopelijk vind je hier de hulp en motivatie die je zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei kruidenthee67:

Welkom Motherof2

 

Dapper dat je hier je verhaal doet.

Goeie stap als je ervaart dat je drankgebruik problematisch is.

 

Een periode niet drinken zou een goeie stap zijn. Een maand of drie bijvoorbeeld.

Minderen is mij nooit gelukt, en hier lezend zul je merken dat dat voor de meesten niet is weggelegd.

 

Ik zou zeggen, lees hier maar eens wat, en probeer voor jezelf een plan te maken over wat je wilt.

En hoe je dat gaat doen. En wij zullen je aanmoedigen!

 

Succes.

 

Dankjew voor je lieve bericht! Ik denk dat minderen lastig is idd, ik wil weer een tijdje onthouden en daarna weer proberen een normale ‘relatie’ op te bouwen. Want dat had ik vroeger altijd wel.

en als dat niet werkt dan is het maar totale onthouding ook al zie ik dat op dit moment nog niet in me leven passen, zo gek hoe normaal alchohol eigenlijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob

bedank voor je lieve reactie :) 

klopt dat het is toegenomen, ik ben 8 maanden geleden bevallen en in me zwangerschap en vroege borstvoedings periode geen druppel alchohol aangeraakt.

nu de laatste 3 maanden is het sterk toegenomen nu mijn kindje een stuk minder continu aan me vast zit zeg maar haha.

ik denk niet dat me lever al iets heeft opgelopen, ik ben pas 25 maar wil er graag nog een lange tijd zijn voor me kinderen.

ik ga mezelf idd even goed aan de tand voelen. Maar verslavings verscheinselen zijn er zeker.

ik heb mijn probleem nu voor het eerst ergens ge-uit en dat voelt goed! Maar nu heb ik een fles gehaald om het te vieren ofzo? Erg he.. 

Mocht het me uiteindelijk niet zelf lukken heb ik genoeg zelf kennis om hulp te gaan zoeken. Vandaag is iig een stap gezet 

bewerkt door Motherof2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Motherof2:

de alchohol laat me me nog gelukkiger voelen waar ik klaarblijkelijk van geniet. 

Naar mijn gevoel zit hier dus de kern bij jou. Ik herken dat wel uit het verleden als ik doorzakte. Dat was altijd om een prettig gevoel vast te houden, te versterken. Uiteindelijk gaat de drank zich echter tegen je keren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Naar mijn gevoel zit hier dus de kern bij jou. Ik herken dat wel uit het verleden als ik doorzakte. Dat was altijd om een prettig gevoel vast te houden, te versterken. Uiteindelijk gaat de drank zich echter tegen je keren.

Ja dat denk ik ook, daarom stoppen voordat het te laat is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi motherof2,

Je lever is niet de enige die eronder lijdt. Als je aangeschoten of bezopen bent, ben je er gewoon niet meer 100% voor je kids en man. Ik heb 20 jaar zo geleefd en je gaat alleen maar meer en meer drinken, geloof me. Hoeveel avonden heb ik niet suf op de bank gelegen, gewoon "niet thuis", dacht dat ik gelukkig was maar in werkelijkheid gewoon een uit zn bek stinkend en snurkend gevaarte waar, voor het voortijdig in slaap viel, wat irritante grappen uitkwamrn maar verder weinig zinnigs.

20 jaar lang hè, mn kids zijn nu 15 en 13 en ik ben pas 3 maanden gestopt. 

Waar was ik al die tijd, wat heb ik gevoeld en was ik echt zo gelukkig?

Stel je zelf eens voor over 20 jaar, hoe wil je er dan uitzien. Met een eeuwig rooie kop en een kegel? Of fit en aanwezig?

Stop nu je nog 25 bent en als je straks 45 bent zul je jezelf dankbaar zijn. 

Zoals al gezegd hier moet je echt geruime tijd droog gestaan hebben bv een paar maanden. Anders raak je het niet kwijt. Minderen bestaat niet. 

Heel veel succes :) lees maar alle verhalen hier, iedereen worstelt of worstelde met hetzelfde probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga niet nadenken over een "leven zonder alcohol" en je daarover zorgen maken. 

Dat is een truukje van het deel van je brein dat wil blijven drinken.

probeer eerst maar eens een dag niet te drinken. En dan een 2e. En dan een 3e. Dat is al lastig genoeg. Ga van dag naar dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-12-2017 om 17:11 zei bumperjim:

Ga niet nadenken over een "leven zonder alcohol" en je daarover zorgen maken. 

Dat is een truukje van het deel van je brein dat wil blijven drinken.

probeer eerst maar eens een dag niet te drinken. En dan een 2e. En dan een 3e. Dat is al lastig genoeg. Ga van dag naar dag. 

Gelukkig ben ik niet zo ver dat ik iedere dag moet drinken :) 

heb nu alweer 3 dagen niet gedronken en dat gaat goed, na de feestdagen ga ik idd een aantal weken geen alchohol drinken. 

Mocht ik dat niet redden of niet goed gaan dan gaan we zeker vervolg stappen ondernemen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Roberto:

Ja heb 3 dagen niet gedronken en kijkt nu al uit naar de feestdagen. Dan kun je lekker weer gaan inhalen. Zo lees ik jouw berichtje.

Haha nja dat staat helemaal nergens, en nee dan hoef ik het ook niet in te halen. Misschien hoor ik hier toch niet helemaal thuis. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Motherof2:

Haha nja dat staat helemaal nergens, en nee dan hoef ik het ook niet in te halen. Misschien hoor ik hier toch niet helemaal thuis. 

 

Waarom hoor je hier niet thuis? Je past hier juist heel goed. Je bent een vd mensen die zelf vinden dat ze te veel drinken of misschien wel te veel drinken, je vindt dat je minder zou moeten drinken of misschien wel stoppen, je stelt je daar vragen over en je zoekt motivatie. Zo kwam ik hier ook binnen. Het forum is er om ons een duwtje in de rug te geven.

De opmerking van lekker 3 droge dagen inhalen is nogal insinuerend en gratuit en kan je gewoon laten voor wat ie is. :) 

Succes hee ook tijdens de feestdagen, spreek met jezelf af hoe je het gaat doen, alcoholsgewijs.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Tesje:

Succes met minderen!! Ik ben ook net gestopt en weet ook nog niet goed wat mijn doel nu is.. herkende veel in wat je schreef. Blijf maar mooi hier van je af schrijven;)

Dankjewel! Lief van je,

ik heb erover nagedacht en mijn eerste doel is de maand januari nuchter blijven, verder dan dat denk ik even niet en dat hoeft ook niet. 

Ik ga voor de 100% voor dit doel in het hier en nu en ga jullie op de hoogte houden! 

Ik wens iedereen een hele fijne feestdagen !:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...