Spring naar bijdragen

16 December 2017


MarQ

Aanbevolen berichten

Mogguuhh.....

nieuw dagdraadje en start van de dagpact , buiten depressive klachten om gaat het wel behoorlijk en heel af en toe drink ik wel wat mede door de stemmingsstoornis omdat dan proberen op te lossen , klinkt misschien maf maar is een tijdelijk lapmiddel die dan gelijk ook weer tegen je werkt want het (grote) drinken dat is het probleem maar het gaat best goed op dat vlak!

Dagpact :

MarQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Welkom Moosje. 
Lars, goed terugreis, fijn dat het geslaagde dagen zijn.... 
Marq, fijn dat het eigenlijk best goed gaat, 'hoewel'.... het geeft mij een een beetje het gevoel dat jij je op heel 
glad ijs bevindt met aardig wat wakken en dat je tot nu toch nog telkens alleen maar een nat pootje hebt gehaald... 
Wees alsjeblieft héél voorzichtig met die manier van oplappen... 

Goed, nu eerst een bakje
1122248.jpg Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamasterAfbeeldingsresultaat voor zero cola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Yvonne:

 het geeft mij een een beetje het gevoel dat jij je op heel 
glad ijs bevindt met aardig wat wakken en dat je tot nu toch nog telkens alleen maar een nat pootje hebt gehaald... 
Wees alsjeblieft héél voorzichtig met die manier van oplappen... 


 

ja ik ben me er van bewust , ik kamp niet alleen met alcoholisme maar ook met een psychische  stoornis (en die combi heeft me in de WIA-IVA doen belanden) en soms zijn dat dan 2 duiveltjes op de schouders  ipv een duiveltje op de ene en een beschermengel op de andere schouder ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

6 minuten geleden zei MarQ:

ja ik ben me er van bewust , ik kamp niet alleen met alcoholisme maar ook met een psychische  stoornis (en die combi heeft me in de WIA-IVA doen belanden) en soms zijn dat dan 2 duiveltjes op de schouders  ipv een duiveltje op de ene en een beschermengel op de andere schouder ...

Er zijn bepaalde psychische aandoeningen waarbij de vraag wel wordt gesteld wat wat nou in de hand werkt.... lokt het één het ander uit of andersom? 
Beide zijn waar en het is een feit dat alcoholisme vaak samengaat met psychische aandoeningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Yvonne:

 

lokt het één het ander uit of andersom? 
Beide zijn waar en het is een feit dat alcoholisme vaak samengaat met psychische aandoeningen.

kan maar hoeft niet , maar voor het "alcohol dingetje" zit ik op dit forum en het andere op een ander forum en het overlap elkaar want daar worden ook zaken om de alcohol besproken......

best lastig bij elkaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen.:rose:

Vandaag heb ik een kerstmarkt dus een beetje druk maar wel leuk.

MarQ  ik heb ook last van dip gevoelens en meerderen hier. Ik vind het echt een rotsmoes dat je toch nog steeds de drank daarvoor belangrijk vindt en gebruikt als smoes om te drinken. En dan schrijven dat het best goed gaat op dit vlak. JE BENT HIER NET TERUG GEKOMEN. Dat was toch niet omdat  je last van diaree had:angry: Kom op man, stop helemaal en gooi dat smoezenboek weg.

7 jaar hier zijn en  dan nog niet beter weten? Nou ja. (zucht)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje , dip gevoelens komen niet eens in de buurt van depressie en je mag en kan alles zeggen maar je slaat de plank stevig mis met opmerkingen als rotsmoes en smoezenboek , en blijkbaar lees je niet goed ook want anders had je niet zo'n onzin uitgekraamt 

en een trap na van 7 jaar hier en nog niet beter weten.... je moest je schamen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei MarQ:

@bolletje , dip gevoelens komen niet eens in de buurt van depressie en je mag en kan alles zeggen maar je slaat de plank stevig mis met opmerkingen als rotsmoes en smoezenboek , en blijkbaar lees je niet goed ook want anders had je niet zo'n onzin uitgekraamt 

en een trap na van 7 jaar hier en nog niet beter weten.... je moest je schamen !

Het gebed om kalmte:
"God (Hogere Macht) geef me de kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen en de wijsheid om tussen deze twee het onderscheid te weten."

 

Waarom zou je, MarQ,  meteen je ego aanspreken en boos worden als iemand zich de moeite doet om met een positieve bedoeling op je te reageren?
Probeer eens de openheid van geest en de bereidwilligheid te hebben om geïnteresseerd te vragen wat iemand met een reactie bedoelt als je het niet meteen de eerste keer begrijpt.
Vroeger leerde ik: eerst tot tien tellen als het voelt alsof iemand op je tenen is gaan staan. Dat is de kalmte waarover we het hebben.

Door iemands reactie op zo'n manier af te wijzen ontneem je jezelf de mogelijkheid om te groeien.

Mijn €0,02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marq, ik denk oprecht dat je een blinde vlek hebt. Juist met een psychische stoornis is het extra belangrijk niet te drinken als je al een drankprobleem hebt.
Het viel mij al langer op dat jij vaak schrijft eigenlijk heel tevreden te zijn met hoe je het doet qua drinken. Zelf zou ik dat niet zo ambieren, maar ik heb nooit
kritiek geleverd, want ieder heeft zijn eigen weg. Maar je blijft vaak erg lang weg, en komt niet voor niets terug. Dus ergens wringt er iets. Kijk eerlijk naar jezelf en
neem een doel als uitgangspunt. Nu zijn het steeds momentopnames die we lezen. Bolletje schrijft het cru, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in, anders hoef
je ook niet zo te reageren. Soms is witte liefde streng maar rechtvaardig. Kijk of je door de toon van adb-ers heen kunt lezen, wat in die boodschap wel helpend voor je zou kunnen zijn.! En realiseer je ook, als dat kan, dat je niet voor niets schrijft zoals je schrijft. Net alsof je een reactie wilt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MarQ:

@bolletje , dip gevoelens komen niet eens in de buurt van depressie en je mag en kan alles zeggen maar je slaat de plank stevig mis met opmerkingen als rotsmoes en smoezenboek , en blijkbaar lees je niet goed ook want anders had je niet zo'n onzin uitgekraamt 

en een trap na van 7 jaar hier en nog niet beter weten.... je moest je schamen !

Nee hoor MarQ ik schaam me niet maar als ik het gevoel krijg dat je alc. gebruik nog steeds "goed" praat word ik kwaad.

Het "alcohol dingetje" zoals jij het schrijft geeft nu precies aan hoe je met jouw probleem omgaat.

Ik trap je niet maar je moet weten dat het jezelf niet serieus nemen, en ik het gevoel heb dat je probleem kleiner maakt, ja dan word ik boos. Ook omdat er mensen zijn die dat idee overnemen, zeker als ze willen beginnen.

En speel het balletje nu niet terug naar mij. Dan zie je het doel niet waarom ik reageer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...