Spring naar bijdragen

En nu lukt het!!!

Gast

Aanbevolen berichten

Ok. Maar bedenk maar dat er ook veel mensen die geen probleem met alcohol hebben (willen) stoppen met alcohol drinken.
Omdat maatschappelijk gezien de overtuiging dat alcohol helemaal niet zo gezond is steeds meer voet aan de grond krijgt.
Schaamte is in het geval van niet (willen) drinken echter absoluut niet op z'n plaats.. En uitleggen waarom ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat die verlegenheid betreft, alcohol lijkt je op dat moment inderdaad wat meer zelfvertrouwen te geven. Maar je leert daardoor ook nooit echt met je verlegenheid omgaan. Niet drinken geeft je uiteindelijk ook weer zelfvertrouwen. En dan blijkt misschien dat je veel minder last hebt van je verlegenheid! En bovendien, een beetje verlegen mensen zijn hartstikke sympathiek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of dat met alcohol automatisch ging? Bij mij wel! 
Ik ben aan het leren dat het niet altijd even leuk is. Maar dat ik daardoor wel in beweging kom. Ik vind me minder gemakzuchtig nu.
En.... het hòeft ook niet altijd 'super top' te zijn. Dat is een standaard die we onszelf hebben opgelegd. Een beetje gezellig of een beetje tevreden naar bed gaan is ook ok. En niet te vergeten.....een volgende ochtend die fit en uitgeslapen beleefd kan worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn! Wel jammer dat je nog ziek bent, maar het heerst flink inderdaad. Maar goed uitzieken dan! Met mij gaat alles goed. Hobbel dag voor dag verder. Heb zeker wel mijn lastige momenten, maar het lukt me nog goed om daarom heen te fietsen. Doen we toch goed jij en ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...