Reacher Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 1 uur geleden zei lieve: -VandaAgpacT- Lars Rosa Lisette Kohtje herstel harald Francoise Bor Reacher Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Dank je wel Reacher, ik hoop het ook. Eind van de maand is hij jarig, hoop dat hij dan weer thuis is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Suikertje kun je niet het ziekenhuis bellen voor informatie over je zoon? Je bent tenslotte zijn.vader. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Ik weet het Sowhat, ik overleg morgen even met begeleidster, die er ook alles van weet, wat te doen. Ik weet ook niet welk ziekenhuis hij ligt momenteel. Sowhat reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Ik heb eigenlijk ook een beetje een lastige dag, niet dat ik met drank bezig ben, maar gewoon zo een sombere zondag. Zou van alles moeten doen hier in huis maar komt niets uit mijn handen. Zeurt de drank bij jou Bor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 arme wij.. inderdaad zo een saaie triestige zondag. Hoewel de zondag eigenlijk beter is dan de maandag. dan is het weer werken. Wat vervelend Bor, waar moet hij aan worden geopereerd? Ook in de 70 zeker hé jouw vader? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Een hele goede middag allemaal, Tja, wat een donkere dag he Daar wordt geen mens vrolijk van Ook geen wandel weer helaas Waar moet je vader aan geopereerd worden Bor ? Wel een beetje zorgelijk zeker, want begreep dat zijn gezondheid ook nogal fragiel is ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Nee niet doen.. maar ik heb die drankduivel ook al ff op de schuur zien loeren naar me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Sterkte mensen, ook deze dag is zo weer voorbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Manisch-depressief weer hier: het ene moment een zonnetje en vijf minuten later stort het.... Ik vind dat donkere weer eigenlijk best fijn: lekker lampjes en waxinelichtjes aan, lekker gezellig binnen.... Bobje, smart en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Nou Sterkte ermee Bor Wat ben je weer heerlijk positief Yvonne Tovert een glimlach op mijn gezicht smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Hier is het trouwens al twee uur geleden dat de zon even scheen Het lijkt wel nacht binnen Maar goed, kaarsje aan, gezellig maken.. Mag om 18.00 weer lekker werken trouwens En vanochtend bezoek gehad, van iemand die wel wandelmaatje wil worden voor af en toe op zondag En als het goed klikt op den duur misschien eens een weekje op vakantie samen Alleen, is ook maar alleen tenslotte Trouwens, inderdaad, met dit weer had ik ook vaak behoefte aan sloten wijn Op het ogenblik taal ik er niet naar gelukkig smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Ai Bor dat is een hele boterham. Mijn vader is ook een "zeker geen" alcoholist. Alleen zijn dochter heeft een probleem en zij mag NOOIT meer drinken. Houden we ook lekker discreet hoor ahum. Eigenlijk is het ook gezellig weer.. maar toch misschien komt het gewoon ook besef dat de zondag al weer bijna voorbij is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Ja snap ik Bor, maar je kunt er weinig aan doen hé. Maar dat is natuurlijk ook gemakkelijk gezegd hé. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Ik mag van niemand drinken, mensen houden mij wat dat betreft goed in de gaten. En jouw partner dan Bor, mag je van hem drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Net een middagje op de koffie geweest bij m'n jongste broer en m'n (na een hersenbloeding zwaar gehandicapte) schoonzus. Lekker gelachen, lekker de familieroddels weer even de revue laten passeren.. kom daar altijd op de één of andere manier vrolijker vandaan dan dat ik er naar toe ga. In elk geval is het altijd weer zo dat ik al m'n zegeningen in dit leven weer even helder voor ogen krijg. En die zijn er genoeg.. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Ieder die t vandaag om wat voor reden dan ook lastig heeft: sterkte. Klopt suiker. Deze dag gaat ook voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Hij drinkt zelf ook misschien? Hier is gewoon geen drank meer in huis en zal er ook nooit meer inkomen, tenzij bezoek natuurlijk. Het totaal verbieden door de omgeving heb ik misschien wel nodig. Is dat niet vreselijk moeilijk als er drank in huis is en je hebt een zwak moment? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Sinds drinken voor mij niet meer verboden is vind ik er niks meer an... Klinkt schijnheilig.......... ..........en dat is het ook. Tuurlijk ging het niet zó simpel. Maar het was wel zo dat toen ik hoorde dat ik best mocht drinken maar dat er op elk gebied consequenties aan vast zitten (sociaal, medisch etc..) ik het anders ging 'zien'. Ik leerde inzien dat, buiten het lichamelijk verslavende deel, drinken voor mij niets anders was dan m'n verantwoordelijkheden in dit leven die iedereen heeft dus ik ook, uit de weg gaan. Toen ik (opnieuw) leerde m'n verantwoordelijkheden onder ogen te zien en te aanvaarden had ik voor mezelf de deur geopend om na de lichamelijk ergste afkick van hooguit drie dagen de moed te verzamelen om dingen anders aan te pakken en te doen. Waardoor ik de (zwakke) keuze van verdoven niet meer als vanzelfsprekend maakte. Eindelijk leerde ik de kern begrijpen van het als dooddoener aanvoelende zinnetje: 'drank lost niets op..' Ik heb moeten leren, en leer nog steeds: problemen zijn er om opgelost te worden. Door mezelf, en vaak met hulp. Dat levert meer op dan 'problemen zijn er om de rug toe te keren'. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Ik geloof er niets van dat als men mij zou zeggen 'je mag gerust weer drinken hoor', of 'drink anders af en toe wat' dat dat zou lukken bij mij. Natuurlijk de enige die echt kan zeggen dat ik niet moet drinken ben ik zelf. Daarbij heb ik dat al jaren geleden voordat het uit de hand liep natuurlijk wel geprobeerd. Maar soms wilde ik wel eens dat ik het niet aan zoveel mensen had gezegd. Mijn problemen de rug toe keren doe ik allang niet meer, dat deed ik door te drinken. Niets oplossen of proberen verwerken, gewoon verdoven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 12 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Maar je stopt toch uiteindelijk voor je zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Mooi deze discussie, helpend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Pfff, effe moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Getver ja. Heb de pannetjes opstaan. Maar brrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 november 2017 Rapport Share Geplaatst 12 november 2017 Kohtjes bericht was een goeie voor mij. Even tot me laten doordringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden