bumperjim Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 Met een grote 2 liter theepot ben je zo van je cravings af! En je leert ervan plassen als een reiger! (of is plassen ook schuttingtaal? ) Bobje reageerde hierop 1
Bobje Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 Goedenavond allen, Holladieee! Dag 3 droog bijna voorbij, valt gelukkig niet tegen. We bizar na jaren lang 10 glazen wijn per avond en nu nada! Misschien komt het (deels) door de Librium, maar ik voel me eigenlijk best goed. Weinig lichamelijke afkick verschijnselen, behalve 's nachts onrustig en weinig kunnen slapen en einde middag en begin avond af en toe korte 'zucht' momenten. Ik heb ontwenningsmethode via de huisarts met Brijder-programma: 1e week Librium waarbij al vanaf morgen t/m dag 7 afbouwen, daarna een aantal weken Refusal 250mg per dag. Het gaat zo goed dat ik eigenlijk niet na dag 7 aan de Refusal wil beginnen, vooral omdat ik lees dat veel mensen maag en darmklachten ervan krijgen en ik een prikkelbare darm heb. UIteraard zal ik dit eerst met de huisarts bespreken. Wat zijn jullie ervaringen/adviezen? smart reageerde hierop 1
NickyLJ80 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 55 minuten geleden zei Bobje: Ik heb ontwenningsmethode via de huisarts met Brijder-programma: 1e week Librium waarbij al vanaf morgen t/m dag 7 afbouwen, daarna een aantal weken Refusal 250mg per dag. Het gaat zo goed dat ik eigenlijk niet na dag 7 aan de Refusal wil beginnen, vooral omdat ik lees dat veel mensen maag en darmklachten ervan krijgen en ik een prikkelbare darm heb. UIteraard zal ik dit eerst met de huisarts bespreken. Wat zijn jullie ervaringen/adviezen? Nou Bobje, ik zou zeggen volg het advies van de huisarts op. Ik zou dat programma gewoon volgen zoals het is opgesteld. Wanneer je klachten of bijwerkingen zou krijgen, kan je alsnog in overleg gaan toch? Lijkt me vroeg genoeg Ik ben één van de mensen die last krijgt van Refusal (darmen), maar ik blijf het toch zo af en toe innemen. Ik plan het gewoon nu op een dag dat ik thuis ben. Ook hier gaat het niet drinken goed, maar ik wil dat vooral ook zo houden. Die stok achter de deur kan ook rust geven!
Bob Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 1 uur geleden zei Bobje: Wat zijn jullie ervaringen/adviezen? De vraag betrof wel of geen refusal gebruiken. Ik heb het niet gebruikt en had ook geen behoefte aan zo'n stok achter de deur. Je zou het achter de hand kunnen houden en pas innemen als je aan voelt komen dat het toch wel nuttig zou kunnen zijn. Iets meer risico maar ook meer zekerheid achteraf dat je het echt zelf gedaan hebt. Of dat voor jou in de toekomst misschien een sterkere positie oplevert kun je het beste zelf inschatten. smart reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 7 minuten geleden zei lieve: mag toch op deze draad.. dit is toch ook een beetje een kletsdraad.. Ja, deze 'draad' noemen we de (viruele) huiskamer. Valt buiten het stiltegebied. Hier mag bijna alles. Hier worden het nuttige en het aangename met elkaar verenigd. En als de boel ontspoort hebben we hier Big Mama en/of Big Papa moderator om mensen een tijdje naar hun kamer te sturen, in de hoek te zetten of, in het allerergste geval, te onterven en weg te sturen.
NickyLJ80 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 17 minuten geleden zei Bob: De vraag betrof wel of geen refusal gebruiken. Ik heb het niet gebruikt en had ook geen behoefte aan zo'n stok achter de deur. Je zou het achter de hand kunnen houden en pas innemen als je aan voelt komen dat het toch wel nuttig zou kunnen zijn. Iets meer risico maar ook meer zekerheid achteraf dat je het echt zelf gedaan hebt. Of dat voor jou in de toekomst misschien een sterkere positie oplevert kun je het beste zelf inschatten. Nou, euh, ik vind toch ook dat ik het echt wel zelf doe, ondanks dat ik af en toe Refusal slik. Nou lijkt het net alsof ik het een stuk makkelijker heb 'want je slikt Refusal'. Is mijn 'niet-drinken' dan minder waard omdat ik Refusal gebruik? Hmm
NickyLJ80 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 Goed gedaan Herstel, hoe gaat het met je hondje? Geen aanvallen meer gehad?
NickyLJ80 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 Ik las het antwoord van Bob als een soort "commentaar" op mensen die gebruik maken van ondersteuning dmv medicatie. Je hebt hulp dus je doet het niet echt zelf. Alsof het niet telt. Voelde me zelfs aangevallen Maar ik denk dat mijn reactie voortkomt uit een gevoel van onvrede en chagrijnig zijn om hele andere redenen. Excuses! Beetje overtrokken reactie geloof ik. Zal het niet meer doen
NickyLJ80 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 Klinkt fijn Herstel. Moet een prettig gevoel zijn om te weten dat zulke mensen voor je klaar staan. Fijn dat je hondje ook is opgeknapt!
Bob Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 22 minuten geleden zei NickyLJ80: Ik las het antwoord van Bob als een soort "commentaar" op mensen die gebruik maken van ondersteuning dmv medicatie. Je hebt hulp dus je doet het niet echt zelf. Alsof het niet telt. Voelde me zelfs aangevallen Maar ik denk dat mijn reactie voortkomt uit een gevoel van onvrede en chagrijnig zijn om hele andere redenen. Excuses! Beetje overtrokken reactie geloof ik. Zal het niet meer doen Excuus dat het zo is overgekomen. Dat was zeker niet zo bedoeld. Ik wilde alleen ingaan op de vraag van Bobje naar ervaringen/adviezen van anderen. Ik beschreef daarom hoe ik het deed en gaf een overweging aan die ik erbij voelde en die Bobje mogelijk mee kan nemen.
NickyLJ80 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 Dank je Bob, duidelijk. Ik las gewoon iets dat je helemaal niet schreef. Met een achterdochtig gevoel in mijn lijf vat ik dingen al snel verkeerd op blijkt maar weer
rosa45 Geplaatst 12 november 2017 Rapport Geplaatst 12 november 2017 Ik ben ook weer geslaagd voor het dagpact. Harald 7 dagen las ik. Je kunt met recht trots zijn! Ik kan me mijn begintijd nog goed herinneren. Elke dag die ik bij kon tellen voelde als een overwinning. Nu wordt het wel wat gewoner maar ik ben nog regelmatig blij dat ik nu zonder kan. Welterusten voor straks. smart reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 12 november 2017 Auteur Rapport Geplaatst 12 november 2017 Ook droog. Leuke dag gehad hier. Veel plannen gemaakt en eind gewandeld tussen de buien door. Mee geholpen met eten maken heb me vermaakt vandaag. Goede nacht allen Bob en Sowhat reageerden hierop 2
Vasja Geplaatst 18 november 2017 Rapport Geplaatst 18 november 2017 Op 12-11-2017 om 14:12 zei Reacher: @smart en @Vasja zijn jullie in orde? Jullie zijn zo stil... Jopie je werkweek gaat goed zo, ik dacht dat je er doorheen zou zitten maar je klinkt blij. Ik heb verschillende plekken gemaakt voor mevrouw konijn zodat ze droog kan zitten. In een aantal zitten mijn katten Socrates en Plato te glunderen. Er is nu ook een roodborstje bij gekomen. Sniffles bekijkt t volgens mij argwanend. Maar ze zijn allemaal zo lief! Socratisch gaf konijn gisteren zo 'n enorm kopje dat ze bijna omviel. Alleen het roodborstje kan ik nog niet peilen... die kan natuurlijk een gemeen karakter hebben Gaat goed hoor hier het lukt weer km van de fles af te blijven ^^ de aandacht is verzet het trekt me dan ook ineens helemaal niet meer. Weet niet goed wat dan is. Misschien is het lang genoeg uit m'n systeem dat ik er niet meer aan denk. Afijn! ik ga nu naar jouw draadje Suikerdruifje ik lees verhaaltjes over dierentjes waar ik blij van wordt Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 18 november 2017 Rapport Geplaatst 18 november 2017 1 uur geleden zei Vasja: Gaat goed hoor hier het lukt weer km van de fles af te blijven ^^ de aandacht is verzet het trekt me dan ook ineens helemaal niet meer. Weet niet goed wat dan is. Kokosmacroontje! Weet je dan wel waar je aandacht naar verlegt is? Voor de toekomst? Roodborstje is niet meer waargenomen. Als ik Plato ernaar vraag glimlacht hij mysterieus. Maar dat doet hij bij alles wat ik hem vraag. Vasja reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden