Spring naar bijdragen

schuift voorzichtig om het hoekje


nicky45

Aanbevolen berichten

Allen...daar ben ik dan.

Regelmatig een volger van jullie, maar nu voorzichtig toch maar aangemeld.

Waarom? omdat ik maar heel eerlijk  op ga schrijven dat ik inderdaad ook te veel drink..en.... daarnaast ook nog een medicatie-verslaving heb.

Dat brengt de vraag op; pas ik hier dan wel?

In het andere verslaving-aan-benzo groepje meende ik niet zoveel herkenning te vinden,maar misschien hebben jullie weinig met de dubbelverslaafden?(heet dat zo?)

Ik ben die vrouw waarvan ik zelf vind dat je het er niet aan af ziet.....maar wat ziet de ander?

 

Enfin; dus de vraag; passen dubbelverslaafden hier ook?

 

Alle eerlijke antwoorden mogen geplaatst worden.

 

Goede nacht alvast, Nicky45

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nicky,

Wees welkom hier!
Tja, wat is de norm? Ik ben hier ook net vers binnen, dus dat weet ik ook niet zo goed. Moet je in hokjes gaan denken? Ik beschouw mezelf ook als multiverslaafd: ik heb jarenlang dagelijks geblowd (gestopt omdat ik er angstig van werd, maar daarmee is de verslaving eigenlijk niet weg), drink teveel en rook als een ketter.
Eigenlijk denk ik dat het niet zo gek veel uitmaakt waaraan je verslaafd bent, want dat werkt globaal allemaal hetzelfde. De verschillende fora zullen bedoeld zijn om lotgenotencontact te bevorderen. Jammer dat je je in het "benzo-groepje" niet zo thuis voelde.
Natuurlijk pas je hier en ik hoop dat je wat hebt aan het contact hier!
Ik ben ook de man aan wie je het niet af ziet, maar is dat geen ontkenning? Of is je omgeving zo netjes dat ze het niet rechtstreeks zeggen? Uiteindelijk is dat ook helemaal niet relevant, het gaat erom wat je zelf wilt. Blijkbaar wil je het zelf anders, anders had je je hier niet gemeld, toch?

Nou ja, nogmaals welkom!
Groetjes, Geus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk ben je welkom. Er zitten hier meer 'dubbel' verslaafden. Ik hoop dat je aansluiting vindt en vooral manieren om ermee om te gaan en te stoppen! Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Nicky!

Ook hier een met meerdere verslavingen, gelukkig nu de meeste gezonde verslavingen
maar nog steeds aanleg voor alles of niets, en onmatig met dingen die leuk of lekker zijn.
Enne niets let je dus ook op meer afdelingen te schrijven, mag ook onmatig☺. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het warme welkom! Roken en chocolade zijn de enige verslavingen waar ik ooit van af ben gekomen....en daar schep ik nu al jaren over op.

Maar ondertussen...

Ik moet een plan maken hoe dit aan te pakken, eerst het 1 en dan het ander.

Eerst de alcohol maar, vandaar dat ik al zeker bij vlagen tijden met jullie meegelezen heb....wetend dat als ik mij eenmaal aan zou melden, ik er dan ook wat mee zou moeten.

 

Wat zijn jullie ervaringen met stoppen met internetgroepen? Zoals de onlinecursussen? Ik ken die van het jellinek maar zijn er meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nicky45,

In principe ben ik ook dubbelverslaafd. Aantal jaar geleden naar een verslavingskliniek geweest, voor de alcohol maar ook voor de benzo's. Ben daarvoor naar Novadic gegaan, 4 maanden van de alcohol af, met behulp van Benzo's. Tja, niet zo'n slimme zet van een verslavingsinstituut. 

Je bent dus absoluut niet de enige. Maar de pillen daar heb ik nooit echt zucht naar gehad, meer dat ik 's nachts in mijn bed lag en gewoon wou slapen. Alcohol roept bij mij wel zucht op, op zich ook niet gek als je alle reclames ziet over drank, op facebook foto's voorbij ziet komen van feestjes, overal is alcohol en het is hartstikke 'normaal'....

Lijkt me lastig om het een voor een aan te pakken. Bij mij werd het pillengebruik steeds meer als ik geen alcohol dronk, je hebt er ook echt steeds meer van nodig om er iets van te merken. Dat maakt die pillen zo gevaarlijk (net als met alcohol, alleen van die pillen kreeg ik geen kater, dus voor mij nog gevaarlijker).

Ik hoop dat je voor jezelf duidelijk kan krijgen hoe je er het beste vanaf kan komen. Het zal niet gemakkelijk worden, maar op de lange termijn zeker beter voor je gezondheid, je fitheid, je geheugen, naja, noem maar op!

Succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb trouwens niet echt ervaring met online behandeling. Mijn kracht op dit moment haal ik uit meetings en dit forum. Heb pasgeleden 2 terugvallen gehad, anders was ik 4 maanden nuchter geweest. Maar tjee, hoe brak dat je je dan voelt!! 

Het enige wat ik je kan meegeven is: besef voor jezelf dat het niet gemakkelijk gaat worden, en dat hoeft ook niet. Als je een rotdag hebt, dat mag, zolang je maar niet drinkt. Als je chagrijnig bent, verdrietig, boos, etc etc, het mag allemaal, het hoort er ook allemaal bij, het zijn gewoon allemaal gevoelens die je eerst weg zou drinken.

Hoop dat je er wat aan hebt. Misschien zijn er ook meetings bij jou in de buurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Charisma! ik ben nu pas gestart met dag 1.....en zelfs nu durf ik niet hardop te zeggen dat ik nooit meer drink...dat durfde ik bij het stoppen met roken ook pas na twee jaar;).....maar het is fijn om weer es te kunnen zeggen; vandaag meld ik mij droog af....ik kon altijd jaloersig naar die mooie woorden in het dagdraadje kijken....

En mijn voornemen is; een dagelijks moment om op dit forum te kijken en actief te zijn. Dat klinkt makkelijk, maar ik duik hier weg zodra ik voor mijzelf wegduik; druk met werk etc.

ik ga ook jouw draadje eens lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1 is al binnen, chapeau!! Dat is al een hele stap, wellicht lukt het in het begin niet om iets langer niks te gebruiken. Zolang de wil en het besef er is, zit je goed. Verder rustig kijken en ervaren wat wel en wat niet werkt, en echt stappen daadwerkelijk ondernemen.

Als je mijn draadje leest: in april heb ik me hier aangemeld, en in juni lukte het me pas om de knop om te zetten. Sjoemelen, smoesjes, echte redenen (waaronder slapeloosheid, niet kunnen functioneren zonder slaap, dus toch maar een slaapmuts in plaats van mutsje), het hoort er allemaal bij. Heb de laatste tijd veel berichten op mijn draadje verwijdert en vervangen voor een puntje, dit is omdat ik bang ben herkent te worden. Dus wel een vaag draadje geworden nu, dan weet je dat.

Wie weet lukt het jou dmv online behandeling clean te worden en te blijven, ik gun het je. Mocht het niet lukken, zet dan je schaamte opzij en zoek hulp in real life. Weten dat je niet de enige bent en verhalen horen van anderen kan veel schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

En toen was het alweer bijna de laatste dag van oktober.

Ik blijk toch meer een meelezer te zijn, dan een meeposter...al had ik mij dit keer voorgenomen het anders te doen.

Reden is wel dat ik in het begin nogal eerlijk verteld heb dat ik eigenlijk een dubbele verslaving heb.

Nu sta ik bijna 3 weken droog en merk allerlei voordelen...wordt er regelmatig zelfs heerlijk blij van! Het is mij gelukt en ik voel mij goed!

Maar omdat hier met jullie te delen voelt dan weer dubbel; jullie die als geen ander weten hoe het is....hoe moeilijk straks weer het normale leven zal zijn, maar dan zonder drank. Moeilijk omdat een stemmetje in mijn hoofd voor jullie invult; ha! maar ze heeft altijd haar slaapmedicatie nog en dat is ook een verslaving en toch niet echt helemaal droogstand dus.

Dat zegt meer over mij, dat weet ik....maar toch is het zo.

 

Dus nu dacht ik; opbiechten en doorgaan.

Bijdeze dus; wel van de drank afgebleven! En al drie feestjes en etentjes gehad waarbij het toch wel zoeken was naar nieuwe vormen van verteir; zelfs dansen werd een moeilijkere opgave op de tonic;)

Voor jullie schrijf ik; hou vol, ik kan van jullie inspiratie ook zoveel leren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chapeau, 3 weken! Het leven kan straks misschien nog wel moeilijk worden, maar de eerste maand zonder drank is ook moelijk! 

Weet niet hoeveel slaappillen je slikt, en hoop niet dat je daar nu steeds meer van nodig hebt. Heb je hulp van de huisarts zodat die mee een oogje in het zeil kan houden? Er zijn alternatieven, die minder of niet verslavend zijn, zodat je wel je nachtrust krijgt.

Ik bedoel het niet verkeerd, zonder alcohol is al heel knap hoor!! Maar het zou zonde zijn als de benzo's nu een groter probleem gaan worden, want die pilletjes moet je niet onderschatten. En ik slik zelf seroquel, omdat ik anders geen oog dicht doe 's nachts.... ook rotzooi, maar heb er niet steeds meer van nodig zeg maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Allen, dank voor alle fijne reacties! Wat een steun!

Lika; het waren wat saaie feestjes( 60 jarige tante, collegaatje jubileum...enfin...niet die echt leuke met veel vrienden die allemaal tot het gaatje gaan;) en die etentjes waren met mensen die niet zo van de alcohol zijn.....ik hield het dus een beetje veilig;)

Charisma, wat geef je toch heerlijk eerlijke antwoorden; ik biecht dan wederom op; bij mij is het zolpidem, en de dosis is gelijk gebleven. Ook wel eens een valiumtabletje erbij voor het slapen gaan, niet altijd, die ik meer gebruik omdat ik veel nekklachten heb op het moment. Ik werk onregelmatig en heb daarom een recept voor die zolpidem gekregen ooit.

Nou....meer op te biechten heb ik op dit moment niet, ga even nog door het forum struinen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...