Spring naar bijdragen

Dinsdag, 3 oktober 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Veel sterkte lieve Bolletje :heart: Dokter geweest ik krijg vanmiddag nog zakje antibiotica door infuus. Daarna tabletten en als dat goed gaat mag ik morgen naar huis. Oh ja ook nog eerst bloed prikken morgenvroeg of bloed beter is. Ja @jopie huis het voelt als mijn huis mijn eigen plek en ook weer niet alleen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen iedereen.Slecht weekend achter de rug. Heel wat tegenslagen te verwerken gehad, moeten inspringen in het restaurant omdat de mensen niet zijn komen opdagen. Zaterdag ging het nog goed tot 01:00 in de ochtend en dan ging het plots mis, eerst half biertje gedronken, daarna nog halfje en dan paar glazen wijn. En zondag was het feest voor mijn moeder haar 90 ste verjaardag. Weer veel te veel gedronken en gisteren gewoon door van 's ochtends tot 's avonds, wie weet hoeveel flessen wijn er doorgedraaid zijn. 

Dus nu weer terug naar af met de zekerheid dat ik wel degelijk een zware alcoholist ben, weet nu even geen raad meer. Weet alleen dat ik niet mag drinken, ga nu vandaag trachten droog te blijven, wordt een zware dag. Met daarbij de wetenschap dat die twee droge maanden eigenlijk gewoonweg uitgeveegd zijn door dit stom weekeinde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Muffin1956:

 Met daarbij de wetenschap dat die twee droge maanden eigenlijk gewoonweg uitgeveegd zijn door dit stom weekeinde.

Of dat werkelijk waar Is valt te betwijfelen. Mijn ervaring Is dat dat wel geldt voor het vertrouwen van anderen in jou, voor het vertrouwen van jou in jezelf. Maar 2 maanden  uitgeveegd?  Nee joh, daar ben je zelf bij: herinneringen, ervaringen, leermomenten....

Rot voor je, dat wel. Dus ook: sufferd! (Liefdevolle reprimande)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Snorri:

Dat snap ik Bollletje.

Als gezegd ken ik mijn plaats en hou het liever toch maar voor gezien hier.

Sterkte overigens.

" Je hoeft om een de hele wereld niet te haten" leerde ik vroeger. Dat er een, misschien twee forumleden zijn die zeggen je niet te pruimen hoeft geen enkele reden te zijn weg te blijven. Wat mij betreft zeg je over verslaving rake dingen. Voor mij mag je blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei jopie:

Of dat werkelijk waar Is valt te betwijfelen. Mijn ervaring Is dat dat wel geldt voor het vertrouwen van anderen in jou, voor het vertrouwen van jou in jezelf. Maar 2 maanden  uitgeveegd?  Nee joh, daar ben je zelf bij: herinneringen, ervaringen, leermomenten....

Rot voor je, dat wel. Dus ook: sufferd! (Liefdevolle reprimande)

 Net zoals je jaren van drinken niet kan uitvegen door te stoppen, wordt een droge periode niet uitgeveegd als je je een keer per ongeluk laat gaan. Toch? Die 2 maanden hou je toch gewoon in de zak? Anders wordt het wel erg pessimistisch. Moet je natuurlijk wel opnieuw stoppen, dat wel. (Sprak een nieuwkomer :P )

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Snorri. Even ter verduidelijking, ik heb moeite met bepaalde dingen, ik weet niet waar dat vandaan komt maar dat wil niet zeggen dat jij hier weg moet hoor, het is mijn probleem dus blijf a.u.b. hier. Ik knal er vaker tegenaan.:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardgelopen in bos, door naar zwembad en keurig 500 meter gezwommen, saunacabine na en nu.......... moe maar tevreden (en schoon) een dutje. 

Ditjesendatjes? Nee. Ik deed het! Het lukte me. 1 dag nog maar. Maar die ene dag kan weer een begin zijn van fijn. 

t Is verdorie net als met alcohol..... arggggggvgvvggg. Slapzak da'k bun. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Dank jullie wel voor het medeleven. En niets is het waard om te gaan drinken;)

Inderdaad, bolletje.

ik maak me ernstig zorgen om de vriendin dichtbij hier. Geen teken van leven, niet op afspraken op komen dagen gister en vandaag ( gister zou ze mee naar de meeting, vandaag naar de haakclub). Telefonisch niet meer te bereiken, gordijnen niet dicht geweest. Ik vrees het ergste. Ze slikt antabuse dus wordt doodziek als ze alcohol neemt. Ik denk dat ze  gistermiddag het leids ontzet  is gaan " vieren".

wake up call. Poehee.

 

@Muffin1956, sterkte, hier moet je doorheen. Leuk of niet . En dan de draad weer oppakken. Vallen, maar ook opstaan. 

Dit doet mij weer beseffen hoe machteloos ik sta tegenover alcohol, en dat ik steun heb en krijg , bij aa, en hier. Zelf doen, maar niet alleen. Dan kunnen we het! 

Ik hou het droog vandaag, dag voor dag. 

Veel sterkte voor allen die het nodig hebben. 

bewerkt door Herstel
Fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sheila, dat was ook zo, maar het leek al een tijd zeer goed te gaan. Ging weer naar brijder, naar meetings, we hadden eerst zeer voorzichtig contact met alleen met hondjes wandelen. Later onder goede afspraken meer. Verder misschien niet een onderwerp voor deze draad. 

Ja morgen hypno, prettig spannend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste zal antibiotica loopt door. Al aan tafel gezeten koffie drinken en eten en als antibiotica er door is ga ik weer even aan tafel. Je snapt niet dat ik een week geleden nog fietste en nu blij ben dat ik na even zitten aan de tafel weer liggen kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap Lars en gewoon rustig uitzieken.

Ik zit niet lekker in mijn vel vandaag. Mede doordat ik geen bericht krijg van mijn ex over mijn jongste zoon. Ik moet koken hier vanavond, zo voelt het ook dat het moet. Eigenlijk geen zin in, maar zal me denk ik toch goed doen, een beetje afleiding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lag vorig jaar een weekje in het ziekenhuis, had niet eens 'echt'  wat, heeft me bijna twee maanden gekocht om het stilliggen weer goed te maken. Conditie holt achteruit als je niet actief blijft. Soms kan het niet anders, maar dan moet je wel met een revalidatie rekening houden.
Daarom ben ik afgelopen zomer met dat ongeval ook zoveel mogelijk blijven bewegen en zo snel mogelijk weer aan het lopen gegaan, ook al waren medici het daar niet zo mee eens. Maar als je naar je lijf luistert, voel je wel wat je kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik maar thuis ben dan zal het ook wel snel gaan. Vervelend Suikertje inderdaad maar afleiding zoeken. Herstel ik snap er ook niets van. Laatst was er toch ook die ongerustheid ook met haar zus of zo iets? Misschien loslaten en om jezelf denken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Sheila:

Ok. Je moet het ook zelf weten hoor, maar dit is wel het probleem dan als het fout gaat met haar, dan ga jij je druk maken. Jouw eigen keuze, ik vroeg het me gewoon even af. 

Tof dat je het prettig spannend vindt! :rose:

Sheila, ik schreef niet voor niks dat dit een wake up call is. Als het inderdaad foute boel is, waar alles op wijst, dan is deze vriendschap niet goed voor mij. Ik ga sowieso mijn eigen pad en neem geen contact meer op. Niet goed voor mij. Nee, ik wens me niet druk te maken, maar nogmaals mijn eigen pad te laten prevaleren. Dat besluit had ik al genomen. Ik hoop dat ik het fout heb, dan is het wat anders, maar daar geloof ik niet ( meer) zo in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suikertje, ik denk ook dat afleiding goed zal doen. Op dit moment kan ik je alleen kalmte wensen, omdat je t niet kunt veranderen, dus wel accepteren en misschien afwachten. Ik hoop dat je toch met plezier kunt koken straks. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...