Spring naar bijdragen

5 positieve gevoelens moet te doen zijn


bolletje

Aanbevolen berichten

1) afgelopen nacht wel goed geslapen
2) besloten om medio november even een midweekje weg te gaan met echtgenote en hond
3) zojuist andere racefiets gekocht (2e hands, maar een heel mooie) 
4) vanavond klaverjascompetitie bij vrienden thuis
5) vannacht een uurtje langer de kans om goed te slapen :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) Gisteravond klaverjasavond, na 12 uur thuis, toch behoorlijk geslapen (rond de 7 uur) 
2) op het gemak 4 kilometer hardgelopen 
3) samen met partner de zolder opgeruimd. Wat een puinhoop was dat! 
4) rustig naar het schaatsen gekeken op TV vanmiddag
5) 4 spekpannenkoeken met stroop gegeten vanavond.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pannenkoeken wil ik ook!!

Ik heb verzaakt hier. Sorry! Heb ook vaak niet zoveel te delen. Ik ga door de dagen en doe eigenlijk niks. Leef vooral in mijn grot. Maar deze paar dan voor gisteren:

1. Surinaamse worst gekregen via mijn moeder van de vrouw van chiropractor omdat ze me zo lief vind en me al maanden niet meer had gezien. Dat vind ik een opsteker, want de meeste keren dat ze me gezien had was ik knetter depressief en ziek. Toen ik opknapte ging ik afbouwen van de lora en was ik ook knetter ziek. Dat ze me dus mist en lief vond vind ik een compliment die hoog gaat. Zelfs in mijn ziekte was ik een vrouw die contact kon maken en iemand het gevoel kon geven gezien te zijn en lief te zijn.

2. Ik kreeg een hartje toegestuurd van mijn vriend ( Deed hij een lange tijd niet!)

3. Ik heb serieus goed gekleurd en gepuzzeld.

 

Misschien moet ik maar eens langsgaan bij de chiropractor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even mijn goede dag van gisteren in vijven hakken

1) Behoorlijk geslapen, minstens 7 uur. 

2) 's Morgens bij perfect weer 4 kilometer hardgelopen in de herfstkleuren van het Linschoterbos 

3) 's Middags met partner wat gedronken in café (nee, geen alcohol)

4) 's Avonds een gezellige avond gehad met wielervrienden

5) Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik aan de Lorazepam begon. Terugkijkend kan ik toch echt zeggen dat het een heel stuk beter gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, Sheila!
Deze topic is belangrijk genoeg, ik doe mee

1) heerlijke midweekse vakantie gehad in Groenlo
2) slapen gaat gelukkig beter, al zit er nog wel eens een mindere nacht tussen
3) vandaag naar 0,04 mg Lorazepam. Ik zie de eindstreep...... (maar niet wat daarachter ligt) 
4) schoonmoeder een bezoek gebracht vandaag
5) administratie weer op orde gebracht en wat jaargangen vernietigd. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei bolletje:

Hoe gaat het nu met je Cyclad? Lukt het een beetje?

Nu de 4e Lorazepamvrije dag, @bolletje.

Het gaat redelijk, maar zeker niet super. De Seroquel helpt mij wel wat met het slapen, maar echt super is het niet. Ik heb 12,5 mg, dat is wel erg laag.
Heel veel bizarre dromen, daardoor vaak wakker en `s ochtends koppijn, al is het vandaag minder gelukkig. De onrust in mijn lijf is ook iets minder. 
De artsen verzekeren mij dat de Seroquel geen kwaad kan, maar een echt fijn medicijn vind ik het niet. Ik wil over een paar weken kijken of ik zonder kan. 
Voorlopig laat ik het maar op me af komen. Werken lukt redelijk (vandaag wel lekker een vrije dag) en de stemming is op zich okay. 
Verder heb ik behalve de (nu lichte) onrust en het slaapprobleem nog geen echte onttrekkingsverschijnselen van de Lorazepam. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Jammer, dit positieve blokje begint weg te zakken.

1) ben nu 2 weken Lorazepamvrij
2) over het algemeen valt het mee, wel een paar mindere dagen gehad
3) straks even 5 kilometer hardlopen
4) rustig weekend voor de boeg 
5) afgelopen week wel erg veel zwarte Pieten en Sinterklazen gezien

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

leuk topic... ik ga er even mee verder als dat mag...

 

1: vandaag tot 9:30 kunnen slapen

2: mooie schetsen gemaakt

3: Naar mijn paardjes geweest

4: met partner geknuffeld

5: gestopt met regulier roken, en de e-smoker afgebouwd naar 0mg. Dus nicotinevrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1: Afgebouwd naar 2 keer 0,5mg oxazepam

2: Zonnetje schijnt hier

3: 35 kilo afgevallen, voor het eerst in mijn leven slank

4: Cursus angst overwinnen slaat goed aan (denkwijze) en hoop daarmee de benzo's verder af te kunnen bouwen naar 0....dan mag ik eindelijk in mijn nieuwe (2e hands) autootje  rijden...

5: ik leef 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik haak ook aan! (ook al zit in een wave, er is genoeg positiefs te melden)

1: Ondanks dat ik me brak voelde vanochtend, toch mijn bed uit gekropen en gedouched

2: bij de maag/lever/darm-arts geweest. Daar hoef ik niet meer terug te komen. Medicatie slaat goed aan (was 17 kilo afgevallen na galblaasoperatie...) 

3: mijn favoriete programma is nu op tv :-) (One born every minute)

4: lekker pistolet met pesto, salami, mozzarella en tomaat gegeten :P

5: Vanavond bij mijn vriend eten

Knuffies!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee wat goehoed allemaal! 

1: Eergisteren geopereerd (galblaas) is nog zeer gevoelig/pijnlijk  maar ben wel eventjes naar de winkel geweest

2: Goed geslapen

3 Heb maar 1 keer 10 mg oxazepam genomen (voor de operatie aan) en heb het de rest van de tijd op 0,5 mg gedurfd!!

4 Ben vanaf gisteren weer aan het afbouwen en dat vind ik extra knap gezien ik eergister geopereerd ben.

5 Mijn gezin en doorzettingsvermogen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Toffee:

Hee wat goehoed allemaal! 

1: Eergisteren geopereerd (galblaas) is nog zeer gevoelig/pijnlijk  maar ben wel eventjes naar de winkel geweest

 

 

 

Wuuuutttt?! Ben je de deur al uit geweest? Ik ben in januari ook aan mijn galblaas geopereerd, maar lag na een week weer in het ziekenhuis met complicaties en kon na 2 dagen amper mijn bed  uit komen, laat staan een boodschap doen. Hoop dat je herstel snel mag verlopen!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Wuuuutttt?! Ben je de deur al uit geweest? Ik ben in januari ook aan mijn galblaas geopereerd, maar lag na een week weer in het ziekenhuis met complicaties en kon na 2 dagen amper mijn bed  uit komen, laat staan een boodschap doen. Hoop dat je herstel snel mag verlopen!! 

Dankjewel, oow wat vervelend dat je complicaties hebt gekregen.  Ik heb wel nog beetje pijn en ben heeeeeel slaperig . Ik liep 3 uurtjes na de operatie al buiten n het zonnetje, ik was in de veronderstelling dat je zsm moest gaan lopen. Kreeg toen ik terug kwam ook even een standje van de zuster...  Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. Ik had trouwens mega grote stenen er bij zitten.  

 

bewerkt door Toffee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Toffee:

Dankjewel, oow wat vervelend dat je complicaties hebt gekregen.  Ik heb wel nog beetje pijn en ben heeeeeel slaperig . Ik liep 3 uurtjes na de operatie al buiten n het zonnetje, ik was in de veronderstelling dat je zsm moest gaan lopen. Kreeg toen ik terug kwam ook even een standje van de zuster...  Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. Ik had trouwens mega grote stenen er bij zitten.  

 

Wow! Snelle Jelle ;-) Ik had 3 flinke capucijners (qua grootte) Alleen accepteerde mijn lichaam niet dat ik opeens geen galblaas meer had. Ben 17 kilo afgevallen, hield niks binnen, Flink aan de pijnstillers geweest en na een paar dagen dus weer een heropname van 5 dagen, waarin ze me door de mangel gehaald hebben. (CT scan, MRI, Maagonderzoek, etc....) Ik blijk aan het postcholecystectomy syndroom te lijden. Ik heb vanaf 2 januari tot halverwege april alleen maar op de bank en bed gehangen. At amper, geen hongergevoel nergens ook trek in, etc. 

Maar daar heb jij zo te horen geen last van gelukkig!! Jij hersteld normaal. Wees blij! 6 weken rustig aan doen en je bent er weer (de meeste mensen wel eerder) Ik ben een uitzondering op de regel, dus trek je niks van mijn verhaal aan. (wel fijn dat ik het even van me af mocht typen ;-) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oow jeetje wat rot voor je! tuurlijk mag je het even van je af typen. Ik herken er wel wat in trouwens want ik ben door de pijn ook 40 kilo kwijt geraak, angststoornis, pijn bij en na eten, helemaal doorgedraaid en 2 keer opgenomen geweest in een crisiscentrum. Daar aan de oxazepam gezet en het chronisch gaan gebruiken. Helemaal maf was ik,  heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en de galblaas er uit laten halen. Na de operatie tijdens het wakker worden op de uitslaapkamer was het eerste wat ik zei frikandel mayo!! Dus ik kan me wel iets bij je verhaal voorstellen. Maar wat een pech heb je gehad zeg.  Ik volg nu een programma online die me helpt bij mijn angststoornis. Ik ben ook aan de seroquel gezet maar daar wil ik voorlopig nog niet van af. Dat is ook geen kattenpies maar ik heb dat nu nog nodig, en hoop het alleen daar op te kunnen doen en geen pam meer nodig te hebben. Dan kan ik ook weer autorijden wat mijn zelfstandigheid natuurlijk weer en meer gaat vergroten. Haat liefde verhouding met de Oxazepam. Ben nu deze week weer een kwartje aan het afbouwen. Had even overleg gehad met mijn arts/psych maar die had het over een halve per week.... Nou daar pas ik voor, dat gaat me veel te snel dan zou ik over twee weken clean moeten zijn... (clean , alsof we junkies zijn)  ik doe nu een kwartje per week....of ik er nou 2 of 4 weken over doen ik heb geen zin in te snel afbouwen.... 

bewerkt door Toffee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...