Spring naar bijdragen

Maandag 24 juli


Gazel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen ,

wat is het fijn en verrassend om zoveel herkenbaars te lezen op dit forum.

vandaag mijn vijfde dag zonder en gisteravond mijn tweede refusal ingenomen. 

Voel dat ik op de goede weg zit, maar mijn balans lijkt nog zover weg....

kleine stapjes.....en zoals op mijn dagboek staat 'carpe diem' 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

sterkte Lars

Welkom anjabru

hier ff wat minder na vrij goede dag gister. Was duidelijk wat teveel. Lange autoritten naar zwager en schoonzus met een overigens fijne dag. En savonds onverwachts bijna-buurvrouw met hondje. Leuk, maar veel teveel dus voor mij. Lijf fluit me vandaag nogal terug. Pijn en beroerd, dus even pas op de plaats weer. Gaat niet echt lekker de laatste tijd. Maar ik drink niet vandaag!

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Boletje, Lars, Lika en Herstel. En Fleur. En wie het verder nodig heeft.

Suikertje hoe is het?

Ik zelf onder andere! Ze zijn nu de galerij aan het schoonspuiten boven mij, dat betekent dat alles klets nat is! En al die kletsnatte potten mag ik nu weer door mijn huis naar het balkon slepen. Waar ik eerst weer alle duivenpoep op moet gaan ruimen.  Bah!  :angry:

Het moge duidelijk zijn, ik voel me waardeloos vandaag: erg somber, pijnlijk lijf, hoofdpijn. 

Toch maar aan de slag. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, wat een echte maandag hier zeg. Ik heb mezelf ook even een schop onder de * moeten geven net, want het liefst was ik met mn kop onder de dekens verdwenen. Ik geef mezelf een week de tijd nog wat betreft de pijn enzo. Als die echt niet minder gaat worden ga ik volgende week terug naar de huisarts. Eng, maar het mot. 

Iedereen hopelijk een prettiger vervolg van deze dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij met jouw bericht, Suus. Fijn! Ik ben gewoon over grenzen heen gegaan en tob al lang met het zgn globusgevoel. Eng, hoop dat het niet ernstig is. Al vaak onderzoek voor gehad. Ik twijfel nog of ik vanavond aa doe. Ben zo moe ook. 

Ik sta als stok achter de deur nu ook op t jaarpact. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

Ben benieuwd Lars!! :rose:

Jouw verhaal spreekt me aan @jopie 
Ik had gisteren zo'n dag... dat ik bewust alles op me af liet komen zonder oordeel; gewoon (!) genieten van wat er is en
luisteren naar mezelf. Niets moet, ook al zijn er verwachtingen van anderen... , alles  (nee niet alles...) mag. Kijkend wat spontaniteit brengt... o.a. een onverwacht dutje, haha.
Veel om dankbaar voor te zijn!

Ik wens ieder sterkte met pijn en narigheid; want daar wordt het leven een stuk beroerder van...

fijne dag nog!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dagpact:

Lars

Tinto
 
Sita
Herstel
 
zo, die staat! Ik heb een lastige dag vandaag, dus eerst maar neerzetten! Dag 8. Vandaag mijd ik de supermarkt en maak restjes op. Ik sta een beetje wankel vandaag, dus mezelf goed beschermen!  Ik heb ontdekt dat als ik me niet fit voel het vaak veel moeilijker is. Ben bezig recepten uit te zoek voor komende dagen. Goede afleiding. Ook naderhand het koken van die recepten is een prima afleiding in die lastige momenten. Verder vandaag mn rust extra pakken. Des te eerder voel ik me wat beter. 
Nu weer effe wat doen! 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms zit het mee, zelfs bij mij, blijkt ;)

Ik aan het sjouwen, zucht, kreun, auw. Wilde ik een nieuwe pot gaan halen, hoor ik buiten een enorm kabaal! Oei, te laat, hij is er al. Ik gauw naar buiten één en al verontschuldiging..... zegt die lieve man: laat maar staan mevrouw, ik spuit er wel omheen. Maar alles moet toch leeg? Ja eigenlijk wel, zal later ook wel moeten voor de schilders, maar van mij mag u het nu laten staan. Joechei! Ik moest nog 10 grote potten. Scheelt weer. 

Lars :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lika:

Goedemorgen lieverds. Het valt bij mij even allemaal niet mee. Werken en leven enzo. Net als Bolletje ervaart en velen van ons hier denk ik, het is lastig goed te weten wat je nodig hebt, daarin te voorzien en dat ook gewoon te mogen van jezelf.

ik ga dat nu eens even bedenken.

fijne dag!

Het begint inderdaad bij goed weten wat je nodig hebt. En daarbij (ook goed) te ontdekken wat je eigenlijk niet nodig hebt (geen energie meer spenderen aan het verkrijgen of behouden dus). 

En... ik merk ook dat ik er op verschillende vlakken volledig op kan vertrouwen dat ik niet meer "najaag". Al een paar jaar, en nu weer. En wat geeft dat een rust en ruimte. 

Dat wat ik (hier, nu, meteen en helemaal) hard wens of wil (verlang?) kan ik feitelijk als gegeven zien waarna ik er niets meer mee hoef, en niets meer (juist niet!) voor of mee hoef te doen, hooguit laten wat t beschadigt. Dan komt het of het komt niet.....Beiden is dan even goed,  maar er Is wel alle ruimte om het "nu" te beleven en het nu  "goed" te doen.

Niet leven naar je verlangens,  maar leven. Ondanks je verlangens. 

Ik kan het niet "halen". Het komt naar mij. Of niet. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei jopie:

Niet leven naar je verlangens,  maar leven. Ondanks je verlangens. 

Ik kan het niet "halen". Het komt naar mij. Of niet. 

Wauw Jopie, die is raak. Doorvoel/ onderga ik nu. Ik verlang naar.... probeer steeds te halen, maar komt niet. Het resulteert nu in frustratie en verdriet. Loslaten zou minder gevecht inhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou hooghartig zijn te pretenderen dat ik dat precies weet,  jan. Laat staan voor een ander. Bovendien heb ik geen serieuze depressies zoals jij en het ís me te makkelijk te doen alsof je ook dat met een bepaalde leefstijl maar even kunt oplossen. 

Je bericht raakt me dus. Ik versta het oók. En op een bepaalde manier heb ik ook t idee volledig aan je voorbij te gaan juist door te antwoorden. 

Voor mij Was (in 2005) bewust kiezen voor wel leven (en niet eruit stappen, wat net zo goed óók de uitkomst Had kunnen zijn) het begin van dat al. Daarmee werd leven zelf op zich al een kernwaarde, zonder dat daar iets aan vorm bij moest (als in te vullen verlangen). Eten, drinken, slapen, bewegen. Dat Was t en dat Was genoeg. Niet meer streven naar geluk, hooguit streven naar tevredenheid. Leven Is niet iets doen (actief en met controle: halen dus)...leven Is zijn (het komt tot je). Hooguit actief laten wat je leven in gevaar brengt. 

Maar.... voor jou zal dat misschien heel anders zijn.

Maar concreet.....als ik je lees over je balkon bijvoorbeeld? Dit zou dus bijvoorbeeld iets zijn waarvan ik tegen mezelf zou zeggen: "he, dit Is teveel. Dit kan ik niet (aan).  Dus hier moet ik een oplossing voor zoeken die mij helpt, wat een ander daar ook van vindt, wat t ook kost".  Mede daarom woon ik niet meer in een straat/buurt: ik kan me daar onvoldoende handhaven.

Los daarvan vind ik persoonlijk dus (naar wat ik lees) dat jij zo leeft zoals het zou moeten: klein, bescheiden, elegant, tikje humor, zorgvuldig, zorgzaam en zo nog wat dingen die grotendeels onder de noemer "verantwoordelijk leven" vallen. En dat ís gewoon zwaar. Verantwoordelijkheidsgevoel (naar jezelf, anderen, de wereld om je heen) kan een enorme last zijn. Is een enorme last. Maar ook een schitterende leidraad. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...