Spring naar bijdragen

Lorazepam /diazepam switch...paniek


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

 

Help,

Ik ben sinds oktober 2016 zwaar depressief.  Eindelijk medicatie gevonden die me helpt. In tussentijd heeft de hulpverlening me aan de lorazepam geholpen. Dat wil ik nu graag afbouwen. 

Op advies van iedereen en elke website ben ik gisteravond overgestapt van Lorazepam naar Diazepam. Halve nacht liggen trillen. Vanmorgen weer een dosis diazepam want ik gebruikte de lorazepam ook 2x pd. (Ik was al afgebouwd van 2 mg naar 1 mg lorazepam)

Maar nu ben ik zo naar.  Super slap, buik pijn , soms misselijk, makkelijk trillerig...en alles wat ik er over lees brengt niet bepaald verlichting.  Waarom schrijft iedereen dat je de overstap van lorazepam 1mg naar Diazepam 5 mg niet merkt? ?? Ik kan niet meer. Word er nu zelfs angstig van.  Ben niet suf gek genoeg. 

Heeft iemand nog tips?  Please? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne hulpverlening.:( maar dat terzijde.

Valium ofwel diazepam is langwerkend en kun je ook makkelijker afbouwen in kleine stapjes. Het kan even wennen zijn maar als ik jou was zou ik volhouden. Hoe lang wil je er over doen om er vanaf te komen. Ik heb 7 maanden over 7 mg diazepam gedaan. De laatste twee mg mbv taperingstrips. Zie deze site. Het is echt zwaar om van de benzos af te komen. Ik heb het in totaal 13 maanden gebruikt inclusief 7 maanden afbouw. Nu 8 maanden benzovrij maar nog steeds last van de side effects. En nog bedankt artsen grrrr.

http://www.cinderella-tx.org/nl/tapering/

 

Heel veel sterkte. Btw de benzos veroorzaken depressies. Kijk maar naar dit fimpje

ik wens je heel veel sterkte!! Het komt goed maar alleen als je van de benzos afkomt! Hou vol! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel... Je weet het niet echt he... wat voor je ligt. Ik verwacht nu het ergste en dat is ook niet handig. Er zijn ook mensen die er makkelijker van afkomen met bijna geen bijwerkingen. Helaas ben ik duidelijk voor alles nogal gevoelig en reageert mijn lichaam op alles nogal heftig.

Als ik dit geweten had...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Kannietmeer

Nee dat is het ergste. Dat je niet weet wat voor je ligt. Probeer te leven. Doe zoveel mogelijk! 

Het is een groot misverstand dat er mensen zijn die er makkelijk van afkomen... dat willen de hulpverleners je graag doen geloven. Laten ze zelf naar langer dan 2 weken benzos gaan slikken. Maar dat doen ze niet...

Niemand ontkomt er aan. Echter mensen worden vaak fout gediagnosticeerd waardoor er nog meer pillen in worden gestopt. En door onwetenheid van de slachtoffers kunnen zij ook geen weerstand bieden.. 

Voor meer info kijk op http://w-bad.org

Deze site heeft ook een facebookpagina. 

 

Hou je vast aan degene die het gered hebben. Dat kan jij ook!!!  Ik ben ok door een gel gegaan maar voel me weer goed. Voor 80%genezen! 

 

Probeer als je van de benzos af bent en hersteld bent ook van de andere medicatie af te komen. Ook deze veroorzaken chemische onbalans in je hersenen. Google maar eens op Peter Breggin! Maar first things first. De benzos eerst.

Just keep walking!!! 

Xx

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nu de Ashton Manual. Die zegt dat je van 1 Lorazepam naar 10 mg diazepam moet gaan. Anderen op het net gaan uit van 5 mg diazepam en zo ook mijn huisarts. Feit is dat ik van de overstap nu vet ziek ben. Hoe moet je nou weten wat je moet doen?

veel dingen doen is totaal onmogelijk. Ik ben tot niets in staat en blij als ik een rondje door de kamer doe of de wc bezoek dat het lukt. Ik neem aan dat je bedoelt dat als het weer gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kannietmeer,

Ik moest toentertijd mijn flurazepam omzetten naar 5 mg diazepam.

Dat 15 mg van dat spul een equivalent was van 5 mg diazepam, had ik ook zelf gezien op de omrekentabel. Ik kwam stuiterend enz in een kliniek terecht. De psychiater daar vertelde mij, dat ik het om moest zetten naar 15 mg diazepam, omdat ik al zo lang flurazepam had geslikt en dat de omrekentabel in de praktijk niet voldoet. Jij mag de lorazepam 1 mg omzetten naar 5 mg diazepam. Dit is te weinig, hoor. 10 mg lijkt mij ok. Jouw huisarts heeft het mis !

Er zijn inderdaad mensen, die met niet al te veel moeite van 5 mg diazepam afkomen. Vanwege de lange halfwaardetijd van dit middel lukt het soms. Maar het gros van de mensen komt flink in de problemen .

Een echte vette depressie is een crime. Soms zit je je levenlang vast aan antidepressiva. Mooi dat de pillen iets goeds voor jou doen.

Sterkte. Sneeuwhoen 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door sneeuwhoen
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sneeuwhoen, duidelijk.... maar nu ik al een week op 5 mg Diazepam zit en iets aan het beteren, heb toch de neiging nu maar even door te zetten. Al zou het een achterlijk grote stap zijn als het waar is dat het eigenlijk 10mg zou moeten zijn. Dan is het niet gek dat ik ziek ben.

ik ben nog niet gek en elke dag schuif ik een paar centimeters op naar iets beter. Als ik het volhoud, dan geef ik de pillen geen centimeter terug. Vandaag opperde de psychiater wel ook dat de 5mg mogelijk niet genoeg was geweest voor me en of ik anders niet naar de 6mg wilde. Heb vriendelijk afgewezen, want ben nu al een week op 5mg en herstel beetje bij beetje, ook al is het langzaam.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is triest hoe een huisarts kan reageren. Ikzelf ben ook aan het afbouwen van lorazepam. Ik heb 5 maanden 1mg genomen om beter te slapen. Ik bouw met een kwart af en dat telkens een maand. Maar nu neem ik niks meer en voel me nu angstig/onrustig. Mijn huisarts zegt dan gewoon dat ik terug 1mg moet nemen. Euh ik nam het eigenlijk al 4 maanden te lang. Maar wat ik me afvraag (zie ook mijn topic) hoe lang kunnen die ontwenningsverschijnselen duren ? Wat eigenlijk nam ik toch geen grote dosis en tot 0,25 mg ging het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de ontwenning. Dat kan helaas best even duren voordat je hersenen weer optimaal functioneren. De angst die je voelt komt gewoon doordat je hersenen het nu allemaal even niet kunnen bijbenen. Angst en onrust tot gevolg. Er is niks met je aan de hand, slechts ontwenningsverschijnselen.

Ik nam ook geen grote dosis, maar ook heel wat maanden te lang. Ik lag al vrij snel over mijn hele lichaam te trillen, ook echt geen fijn gevoel.

Huisartsen hebben vaak een bepaalde onverschilligheid in hun manier van handelen. Of ze geven de pillen gewoon weer als oplossing, of het tegenovergestelde komt ook voor. Geen hulp en medeleven. Wat jouw huisarts had moeten is je vertellen wat de gevolgen kunnen zijn en begrip tonen, en aangeven dat je hersenen weer gaan helen met de tijd. Kan kort duren, kan langer duren. Maar je komt er doorheen. Dit gaat gewoon over. laat je niet bang maken door het gevoel van stress, want het gaat over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had echt niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn. De psychiater had me gewaarschuwd maar ik dacht dat hij overdreef. Maar nu zit ik er wel mee.

Ik vind het wel vreemd dat ik geen probleem had bij het afbouwen van 1mg naar 0,75 en naar 0.50 naar 0.25 gaat verdomd moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het precies. Percentueel proberen de stappenkleiner te maken. Accepteer daarnaast dat je er doorheen moet.  

Heel veel sterkte!  

 

Als het niet lukt kan je even proberen diazepam als vervanger te nemen en daarmee af te bouwen. 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Wat benzo's (en antidepressiva) doen met je lichaam is onder andere het onttrekken van diverse vitaminen en mineralen aan je lichaam. daarnaast remmen ze de aanmaak van melatonine, wat weer ontregelingen van andere hormonen teweeg kan brengen. Bij afbouwen/stoppen kan je dat soort ontregelingen extra voelen. Je lichaam kan stofjes als serotonine, melatonine en andere prima zelf aanmaken, als je maar zorgt voor de juiste bouwstoffen, zoals volwaardige voeding en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Onder andere tryptofaan. Het zou ook kunnen schelen in de afkickverschijnselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...