Spring naar bijdragen

Woensdag, 21 juni 2017


jowan

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Bor:

Alcoholisme is een gezinsziekte maar in een depressie sleur je je naasten ook in mee hoor.

Asterix ook :heart:

Het is heel moeilijk.

 

Ik heb daardoor de neiging om me af te zonderen, maar ja, daardoor ben ik wel extra vaak en veel alleen. 

18 minuten geleden zei Bor:

Ik heb zelf 2x een depressie gehad, en dan bedoel ik echt een depressie niet een neerslachtig gevoel
maar ècht depressief. En dat is verdorie niet best.

Ik was nog jong, 1ste was ik 19, de 2de was ik 21. 
Postnatale depressie"s. Baby op de wereld gezet maar er was geen roze wolk hoor, er was wel een wolk, een pikzwarte.

Ik ging er ook nog heel hard bij drinken wat natuurlijk averechts werkt maar dat wist ik toen nog niet.

Vreselijke tijd was dat..

 Ja Bor, het is inderdaad vreselijk. Wat je zegt, het gaat veel verder dan een neerslachtig gevoel. Wat zul jij je radeloos hebben gevoeld na de geboorte van die baby's. En dan verwacht je omgeving ook nog van je dat je blij bent als kersverse moeder? Moeilijk!!

Ik merk dat mensen regelmatig zeggen dat ze weten wat je bedoelt, omdat ze zelf ook wel eens somber of neerslachtig zijn. Maar dat is heel anders. Ik hou mijn mond dan maar, maar het geeft me altijd een heel eenzaam gevoel. Onbegrepen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix, ik snap wat ze bedoelt!!! Het is inderdaad niet voor te stellen, niet te voelen. Je kunt je proberen erin te verplaatsten, maar dat lukt niet. Als je het zelf niet hebt meegemaakt, kun je de donkerte en zwaarte niet invoelen, zelfs niet bij benadering. 

Hoe gaat het nu met je vrouw? En met jou? Ik vind je moedig!! Voelt missschien niet zo voor je, maar ik vind het wel. :rose::rose:. Volhouden door dik en dun. CHAPAEU 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Bor:

Ik heb zelf 2x een depressie gehad, en dan bedoel ik echt een depressie niet een neerslachtig gevoel
maar ècht depressief. En dat is verdorie niet best.

Ik was nog jong, 1ste was ik 19, de 2de was ik 21. 
Postnatale depressie"s. Baby op de wereld gezet maar er was geen roze wolk hoor, er was wel een wolk, een pikzwarte.

Ik ging er ook nog heel hard bij drinken wat natuurlijk averechts werkt maar dat wist ik toen nog niet.

Vreselijke tijd was dat..

Bor, :heart:

Ik ben zelf bekend met depressie. Ook met angsten en paniek. Vreselijk. Vreselijk, vreselijk. Mijn grootste angst is dat ooit weer te ervaren. Door middels van medicatie gaat het nu goed, al maakt de periode nu met de burn-out de afstand wel weer heel klein af en toe....maar toch. Niet meer zoals toen.

Heb mezelf altijd nog enigszins getroost met het idee nooit een postnatale depressie te hebben gehad. Dat lijkt me het allerergste. Brrrrrr. Zeker omdat het niet mag. Je moet toch blij zijn?!!?! Ik zie achteraf dat ik er na de geboorte van de tweede dicht tegenaan zat. Mede doordat ik zo verzwakt was door teveel bloedverlies. Maar ik heb altijd gewoon die antidepressiva doorgeslikt. Heeft mij wrs gered.

Jannigje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig Lika :heart:, hoewel een burn out ook niet niks is!! 

Wat fijn dat de medicatie bij jou aanslaat! Ik ben zelf nu aan het minderen omdat ik het niet uithoud. Ik slik al jaren medicatie, kan echt wel tegen een bijwerking of twee, ben al haast niet meer anders gewend, maar dit is niet te doen. Behalve opvliegers, duizeligheid, hoofdpijn en extreem droge mond, heb ik bij dit middel de hele dag een vreselijke smaak ik mijn mond. Echt niet te doen. Het is zo erg dat ik gezelschap ging mijden omdat ik bang was gigantisch uit mijn mond te stinken. Zo voelt het namelijk. Na een aantal akelige weken de stoute schoenen maar aangetrokken en het gevraagd. Stink ik uit mijn mond? Lijkt een gewone vraag, maar toch, de nodige schroom kan ik je zeggen. Maar goed, dat schijnt dus niet zo te zijn. Maar die gore smaak doet me de das om. Dat trek ik niet (ook nog). Dus ik ben aan het minderen. Ik weet het niet meer met die medicatie. Moet in maar weer eens over hebben met de psych. Weet zo langzamerhand allang niet meer "wat van mij is en wat van medicatie"

Goed zij dank is het vandaag niet zo heet. Ik sluit me bij Bor en Asterix aan op dit punt: te warm, ik word er letterlijk niet goed van.

Nou wel weer genoeg voor vandaag lijkt me.

Ik moet nog naar de sportschool. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Lieve Jannigje toch. Ik baal er van dat ik dadelijk weer mijn pc. af moet sluiten, ze komen hem zo halen. Maar beloof me dat je er op terug komt w.b. die depressie.

Mijn Psych. zegt dat het geen depressie is maar sombere gevoelens maar goed. Schrijf in ieder geval hier hoe je je voelt, je bent de enigste niet,echt niet. Een hele stevige arm om je heen van de Bolle en een dikke kus.:lips:

Mensen morgen naar Scheveningen en binnenkort weer op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje Mijn vrouw is nu bezig langzaamaan weer haar leven op te bouwen, de meest belachelijk kleine dingen als koffie zetten moet ze overwinnen.
Zelfs tanden poetsen.
Ze is niet depressief, alhoewel dat soms wel zo voelt, haar hoofd blijft vol en daarop reageert het lichaam met vreemde sensaties als verkramping en tintelingen, kriebels onder haar voeten etc.

Ik hoef geen chapeau hoor, andersom zou ze er ook voor mij zijn (gok ik... ;) )

Welke AD gebruik je ook alweer, waardoor je zo'n smaak krijgt?

Naar de sportschool??? Is dat ook een bijwerking van de med? :face-icon-small-shocked:

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Alcoholisme is een gezinsziekte maar in een depressie sleur je je naasten ook in mee hoor.

 

1 uur geleden zei Jannigje:

Ik heb daardoor de neiging om me af te zonderen, maar ja, daardoor ben ik wel extra vaak en veel alleen.

Logisch Jannigje, dat je de neiging hebt je af te zonderen. Dat maakt echter niet dat je naasten dan minder 'last' van je hebben. Integendeel,
als ze met je begaan zijn zullen ze nog steeds en misschien nog meer machteloosheid ervaren.
't Is echt een gezinsziekte. Inderdaad vergelijkbaar met alcoholisme qua impact op de omgeving en qua gevoel van "laat me met rust".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over je kinderen zal ik niets vragen, te privé heb je zelf al meermaals aangegeven.
Maar over die koffie mag je alles vertellen. Ben jij van 'gewoon een bakkie koffie' of zo één van die ingewikkelde koffiemode van tegenwoordig?
Als ze mij tegenwoordig ergens vragen wat voor koffie ik wil dan vraag ik altijd enigszins schuchter of ze ook nog gewoon koffie hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Spirit!!!!

Even rechtzetten: ik had het over het drijven in zee, niet over je bericht daarna. Ik hoop voor je dat je een geschikt huis vindt, lekker in de drukte (misschien moeten we ruilen, ik wil heel graag stil wonen, en doe dat niet ;))

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardlopen was lekker vanochtend vroeg. Fietsen was lekker vanmiddag. Niet afstappen maar fietsen in de wind wel. Zwemmen in het zwembad hiet was ook lekker. Zwemmen in de zee ook. Inderdaad vandaag een heerlijke drijfzee  spirit, met weinig golven. 

Nee, ik heb geen vakantie. Gewoon een vrije dag. En het kon en ik Had er zin in. En ik leef in een prachtige omgeving. Dit was echt even mijn dag!

Niet alle dagen zijn zo uiteraard. Maar zo'n dag ertussen kan ik wel weer een tijdje op teren. Morgen heel rustig aan. Handwasje, maaien en het opstapje de caravan in zo veranderen dat ook mijn oude moeder het kan beklimmen.  Ze komt zelden, maar ach..... Vind dat gewoon fijn om te doen. Meer symbolisch dan praktisch. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...