Spring naar bijdragen

Zondag 14-2-2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Nee, of scrolle(n)bollen

 

Alle gekheid op een stokje...

 

Trollen zijn van alle tijden

 

Zowel achter je beeldscherm

of in jezelf gekeerd

 

Of naar buiten, erop uit

Laat je verrassen

Sta open

 

Dan blijken trollen geen trollen meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten alle tijden!

 

Te allen tijde! ;)

 

Staande uitdrukkingen: ten alle tijden / te allen tijde

Wat is juist: ten alle tijden of te allen tijde?

Te allen tijde is juist. In deze zogenoemde 'staande uitdrukking' zijn enkele oude naamvalsvormen behouden gebleven. Er zijn veel staande uitdrukkingen waarin nog oude naamvallen voorkomen, bijvoorbeeld: van dien aard, uit hoofde van, met dien verstande.

Er zijn vrijwel geen regels te geven om te bepalen welke vorm de juiste is, maar enkele vuistregels zijn er wel:

  1. Ter hoort bij vrouwelijke woorden, ten bij mannelijke. Bij sommige woorden komt echter variatie voor; het woord tijd kon vroeger ook vrouwelijk zijn, maar tegenwoordig is het uitsluitend mannelijk. Daardoor bestaan naast elkaar ten tijde van en in de loop der tijd.
  2. Ten/ter is een samentrekking van het voorzetsel te of tot en het verbogen lidwoord den/der. Ter of ten is alleen juist als het vervangen kan worden door de of het: ter waarde van (omdat de waarde van ook kan), maar te uwen kantore (want het uwen kantore/kantoor kan niet).

 

 

Snap u 'm, snap ik 'm.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, waarom toch? Je zegt niet haatdragend te zijn maar toch moet je benoemen dat jij en Fleurtje oorlog was. Het zijn jaren oude persoonlijke dingetjes.....kunnen die niet in de verleden tijd blijven? Leuk hoor oudgedienden die weer terug komen zoals jij en Fleurtje. Maar kan stemmingmakerij over die oude meuk niet bij vroeger blijven? Mijn like ging dan ook per ongeluk en kan ik niet meer weghalen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wil ik er ook nog wat over zeggen natuurlijk: de waarheid komt toch boven tafel, immer!

 

Ik herinner me Fleurtje als een heul opstandig typje, maar moest destijds soms ook wel glimlachen.

Hoeveel jaren zijn er voorbij gegaan?

Als Truus anders klinkt, is Fleurtje dan verandert?

(over mezelf ben ik verbaasd in oude postings nog als dezelfde te klinken)

 

Maar laat het hier dan ins hemelsnaam bij blijven en geen andere naam ook nog opduiken...brrr.

(of helemaal open kaart mocht het nodig zijn, maar dan direct een klare lucht)

 

Bij binnenkomst al zo familiair doen maakte mij wantrouwend jegens Truus.

 

Welkom Fleurtje, maar please wil je open en zuiver zijn en blijven?

 

En ja, ik ben ook erg tegen een eeuwige ban!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...