Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. lady jane

    Een leven vol alcohol

    nooit te laat om dat achter je te laten Mormel.
  3. en werkt je gezondheid nu ook een beetje mee? Dat zou ik je zo gunnen.
  4. Herstel... We hebben zojuist een mobiele airco op de kop getikt en aangesloten op de schoorsteen. Die staat nu kabaal te maken in de woonkamer, ik heb een goed boek, een haakwerk, sudokus, een legpuzzel en een man die de boodschappen gaat doen. Een hoop zegeningen om te tellen dus 🙂
  5. Hoop dat iedereen het een beetje koel kan houden. Zo meteen even naar mijn vader bellen om te vragen of ik boodschappen moet doen voor hem want hij verplaatst zich met de motor en ik kan me voorstellen dat die beschermkledij niet zo comfortabel is nu. Daarstraks viel mij in dat ik deze drie dagen weinig ga kunnen verzetten in de tuin door de temperatuur en dadelijk kreeg ik de gedachte om een karton wijn te halen zodat ik de boel wat kan forceren. Het is een geniepig beestje dat duiveltje.
  6. Mormel

    Een leven vol alcohol

    Bedankt. Heb me deze week ik gerealiseerd hoe absurd het eigenlijk is. In de winkel zie ik meestal naar de goedkoopste producten, zelden iets van verwennerij maar vervolgens zit ik meer geld op te zuipen dan ik aan eten besteed.
  7. lady jane

    Een leven vol alcohol

    niets verzuipen en n lekker visje als beloning, dat doe je goed @Mormel
  8. lady jane

    Ik ben

  9. lady jane

    Moeps

    ach Moeps, twijfels en verleidingen horen ook gewoon bij "normaal", toch? Maar gelukkig zijn we meestal sterk en overwinnen we die. En als we niet sterk zijn of ons zwak voelen, dan verwennen we ons maar even met iets anders wat minder kwaad kan. Bij mij is dat meestal iets lekkers. Maar een extra dagje sauna geeft mij persoonlijk nog de meeste voldoening. Of een mooie film. Lekker lui met een goed boek. Voor jou geldt ook vast wel zoiets. En uiteindelijk is het overwinnen van die trek de beste beloning. Op naar jaar 3!
  10. Wel zorgelijk hoor, als je bedenkt dat dit het nieuwe normaal gaat worden. sterkte Yana vooral dus.
  11. Vandaag
  12. goeiemooiemorgen frummers toch net nog snel de sauna geboekt voor de moed me in de slippers zinkt. Eenmaal daar is het n paradijsje, maar de reis heen- en vooral terug, brrrrrr. Maar ja zonder inspanning geen ontspanning vandaag
  13. Yvonne

    Ik ben

  14. Oei, sterkte @Yana....
  15. DAGPACT: Mormel Fonny🌞 kaatje 🌺 Yvonne
  16. Goedemorgen frummers, goedemorgen Mormel en Fonny... Om vijf uur vanmorgen heb ik alle deuren en ramen in huis opengezet, dat scheelt toch weer even wat. Beneden is het nu 22,5... we gaan het meemaken vandaag weer. Vandaag toch maar zoveel mogelijk in huis doen wat moét, dan hoeft dat morgen niet... En verder rustig aan, veel water drinken en dan wordt het vanzelf weer avond. Nu eerst even tijd voor een bakje
  17. DAGPACT: Mormel Fonny🌞 kaatje 🌺 goedenmorgen
  18. Voor ons is het lastig @Reacher in onze nauwelijks geïsoleerde hut die staat te koken halverwege de heuvel. Met de luiken dicht houden we het binnen vijf graden koeler dan buiten. Nog drie dagen te gaan, we zetten hem op 💪
  19. Quinn

    Ik ben

    Ik koos voor leven.
  20. Ja hoor, wij hebben hier nog steeds niveau oranje, niet rood. Voor ons is dit vrij normaal. Tis wel warm maar we hebben iets van 10-12 ventilatoren en het huis is best wel aardig geisoleerd. Binnen houden we het met de luiken dicht bijna 10 graden frisser dan buiten. Bumperhond mag weer zwemmen van de dokter dus die is ook weer het prinsesje. Dus ja 😁
  21. DAGPACT: Mormel Goedemorgen.
  22. Mormel

    Een leven vol alcohol

    Dag zes zonder alcohol begint en eigenlijk gaat alles vlotjes, geen craving alleen meer zweten tijdens de slaap. Slaap is sowieso een dingetje de voorbije week, kruip er rond 23u in en het langste dat ik heb geslapen is tot 4u (vandaag was het 2u15), maar eigenlijk mag ik niet klagen daar ik de ruimte heb om 's middags een siësta te houden. Eerste echte test zal volgende week dinsdag zijn omdat ik dan een afspraak heb en sociaal contact is bij mij altijd de dominante reden geweest om te drinken. Denk nu het te gaan counteren door mezelf voor te houden dat wanneer ik nuchter blijf ik na dit contact dingen mag kopen die ik normaal niet koop maar wel heel lekker vind (gerookte vis, sushi,...).
  23. Gisteren
  24. Moeps

    Moeps

    Hier ook even wat ik zojuist op het jaarpact schreef, om mezelf terug te lezen af en toe 😏 ------- 2 jaar alcoholvrij en daar ben ik heel blij mee. Ik weet nog goed waar ik vandaan kom en ik kan mij de laatste tijd voor het stoppen nog heel goed herinneren, wat een ellende, eigenlijk al sinds jaren! Natuurlijk wil ik daar nooit meer naar terug en er is een hele lange periode geweest dat het niet drinken normaal voelde en dat er eigenlijk geen gemis was. Ik was klaar met de drank, hoefde niet meer en wilde niet meer. Dat laatste is nog steeds het geval. Ik wil niet meer drinken. Of eigenlijk, ik wil de ellende die drank voor mij veroorzaakt niet meer. Maar sinds een tijdje voelt het niet meer helemaal normaal dat ik niet drink, ik voel me opnieuw een buitenbeentje, er is opnieuw een gemis. Een soort nostalgische heimwee.... Maar ook gewoon de zin om even 'uit' te kunnen. Dus als antwoord op je vraag Bob, ja, ik ga door naar jaar 3, in eerste instantie even puur op wilskracht en gezond verstand want ja ik heb soms toch wel weer wat twijfels, ijdele hoop dat af en toe wat drinken toch wel weer leuk zou kunnen zijn. Maar nee, ik weet gewoon, ook uit eigen ervaring, dat het binnen no time weer nooit genoeg zal zijn, ik voel die frustratie alleen al als ik mezelf in die situatie projecteer! Dus die achterdeur gaat bij deze gelijk weer op de knip! Ik hoop dat ik binnenkort weer kan zeggen dat het gewoon weer normaal is geworden!
  25. Moeps

    Jaarpact

    😊 Dans jullie wel @Bob en @lady jane! 2 jaar alcoholvrij en daar ben ik heel blij mee. Ik weet nog goed waar ik vandaan kom en ik kan mij de laatste tijd voor het stoppen nog heel goed herinneren, wat een ellende, eigenlijk al sinds jaren! Natuurlijk wil ik daar nooit meer naar terug en er is een hele lange periode geweest dat het niet drinken normaal voelde en dat er eigenlijk geen gemis was. Ik was klaar met de drank, hoefde niet meer en wilde niet meer. Dat laatste is nog steeds het geval. Ik wil niet meer drinken. Of eigenlijk, ik wil de ellende die drank voor mij veroorzaakt niet meer. Maar sinds een tijdje voelt het niet meer helemaal normaal dat ik niet drink, ik voel me opnieuw een buitenbeentje, er is opnieuw een gemis. Een soort nostalgische heimwee.... Maar ook gewoon de zin om even 'uit' te kunnen. Dus als antwoord op je vraag Bob, ja, ik ga door naar jaar 3, in eerste instantie even puur op wilskracht en gezond verstand want ja ik heb soms toch wel weer wat twijfels, ijdele hoop dat af en toe wat drinken toch wel weer leuk zou kunnen zijn. Maar nee, ik weet gewoon, ook uit eigen ervaring, dat het binnen no time weer nooit genoeg zal zijn, ik voel die frustratie alleen al als ik mezelf in die situatie projecteer! Dus die achterdeur gaat bij deze gelijk weer op de knip! Ik hoop dat ik binnenkort weer kan zeggen dat het gewoon weer normaal is geworden! Bedankt voor het vragen, dat heeft mij geholpen om deze gedachten en gevoelens is even allemaal duidelijk te verwoorden en op een rijtje te zetten. En dat helpt weer om mijn besluit van 2 jaar geleden te verstevigen
  26. lady jane

    Jaarpact

    Moeps, gefeliciteerd, al 2 jaar o[ de goede weg.
  27. Nachtpact Q. Reacher kaatje 🌺 Yvonne Jane Jannigje Spirit
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...