Spring naar bijdragen

Vrijdag, 16 juni 2017

jowan

Aanbevolen berichten

Ik begon over mijn trouwdag en nu is het halve forum gescheiden. Dat was niet de bedoeling om pijn los te maklen, sorry.
Voor mij is het zo'n 26 jaar geleden, ik had en heb er niet veel last van.  Scheiden van de drank kost(te)  me meer moeite.
We hadden samen de opvioeding van ons kind wat over het algemeen soepel liep, maar zeker op het einde (toen kind volwassen werd) toch wel ernstige moeilijkheden opleverde. Deels ook door mijn egoisme en enorme ego.
Spijt heb ik van het feit dat ik daarna een verkeerde partner koos: C2H5OH. En och, misschien was ik nog lang niet aan een liefde toe. Dat denk ik nu nog wel eens.
Ik ga eerst maar eens leren van mezelf te houden, daar ben ik nog druk zat mee.
straks naar een NA bijeenkomst, zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die manier van denken Sita2 ben ik bang dat je voor vandaag al verloren bent..
Waarom niet alles uit de kast en er voor gaan? Drank lost niets op behalve je hersens.
Problemen blijven bestaan en worden groter en die van morgen komen er gewoon bij. Drinken is zo zinloos.
Zelfdestructie is het.
Het is goed dat je jk hier meldt als je het moeilijk hebt, de vorm waarin maakt niet uit.
Wat heb je nodig? Waarmee kunnen we je van dienst zijn?

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita, ik ben van mening dat álles toeval is. Dát wat mij niet toevalt daar heb ik geen weet van, dat beleef ik niet.
Dat jij en Spirit niet op mijn kopie van het dagpactlijstje staan heeft daar echter niets mee te maken, of eigenlijk wél, omdat ik me vergist/verslikt heb, gestoethaspeld
met copiëren en plakken... dat viel mij toe, maar voor jou geen reden om die afspraak met jezelf niet meer na te komen...
Als je niet weet of je je afspraak niet na kan komen heb je al één winstpunt: je bent je bewust. Kun je niet per ongeluk gaan drinken,
je kunt wel je best doen om je hier doorheen te werken. Bedenk wat nou in hemelsnaam kan rechtvaardigen dat je gaat drinken en meldt dat
hier dan. Dan kunnen wij je helpen door je gelijk te geven of (waarschijnlijker) te laten zien wat er krom is aan die rechtvaardiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan, je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen. Je maakt wat mij betreft geen pijn los, die is er toch wel. Soms vind ik het zelfs wel fijn om het erover ge hebben, want er wordt inderdaad niet veel over gesproken. Om tegemoet te komen aan Kohtje zal ik er verder (voor nu) over ophouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle ingrediënten zijn aanwezig: dit triggert de moeheid van het jaar dat het geweest is. Man had er ook last van.

Het gebeurde wakkert de frustratie van een jaar vechten aan voor hem, boosheid en ook onbegrip.

Ik geef mezelf geen vrijbrief. Ik ben eerlijk, omdat ik voel dat ik een grens bereik van heel  veel tegenslagen en ik dus niet weet of ik het haal. 

Wat ik nodig heb, is een goed gesprek met diegene straks, maar dat is hopen op sneeuw hier in de tropen.

Ik denk hard na. Vanochtend al gewandeld met man en honden, gepraat, hielp niet zoveel. Thuis heftig schoongemaakt met de muziek op 10. Lekker schoon huis, dat dan weer wel. Nu enorme onrust, maar geen trek om nu te drinken. Vanmiddag ga ik na het gesprek sporten; waarschijnlijk dan maar fanatieker dan nodig. ... ik weet het niet!

bewerkt door Sita2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, had het zo niet moeten schrijven. Ik was al van plan me eraf te halen en toen zag ik dat we eraf waren 'gevallen'. Zo vond ik een aansluiting om het te melden. Had ik er even bij kunnen zetten, sorry. :rose: Mijn verhaal staat er inmiddels.

bewerkt door Sita2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je afspraken met jezelf maken? Tot na het sporten drink ik niet. Dan ik weet niet wat voor tijd het is bij jullie? Tot na het eten drink ik niet bijvoorbeeld. Tot de kinderen op bed liggen drink ik niet. Kleine stukjes die te overzien zijn. Niet naar de winkel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lars:

Kan je afspraken met jezelf maken? Tot na het sporten drink ik niet. Dan ik weet niet wat voor tijd het is bij jullie? Tot na het eten drink ik niet bijvoorbeeld. Tot de kinderen op bed liggen drink ik niet. Kleine stukjes die te overzien zijn. Niet naar de winkel? 

Ja. Die eerste lukt zeker. Boodschappen moet en bij deze spreek ik af geen drank te halen. Tot zo ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Misschien kan je proberen om te accepteren dat het nu is zoals het is ipv keihard opzoek te gaan naar een oplossing die er nu waarschijnlijk niet is.

Accepteren dat ik 'op' ben, gefrustreerd en dat het gesprek niet positief zal zijn?
Misschien. Ik moet zo boodschappen doen en zal het proberen er te laten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vermijden dat pad. Op briefje zetten wat je moet en dat is het niet meer. Ik gun je zo dat je vanavond trots op jezelf bent en wij of in ieder geval ik zal voor me zelf spreken ben dat dan ook. Denk aan morgen weekend nuchter starten. Kinderen thuis geen kater wat een fijn vooruitzicht toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...