Spring naar bijdragen

Dinsdag, 30 mei 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw stuurde net een paar mailtjes vanuit de kliniek...

stik weer van de spanning
allemaal vlekken voor de ogen en het geluid komt zo raar binnen
 
tis niet leefbaar nu.
heb ook al aangeven de klachten die ik heb
ze zeggen dat het door de spanning van de afgelopen dagen kan zijn
 
weet het niet, weet echt niet wat te doen
 
Klinkt niet als echt gezellig.. :(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Harp:

Ik denk niet dat het verhaal van PeterPan mag gelden als algemene analyse van verslavingsproblematiek.

Daar ben ik het wel mee eens. Ik zat ook te twijfelen of ik niet iets van "bepaalde vormen van verslaving" in mijn tekst moest zetten, in plaats van "verslaving in het algemeen". Niettemin blijft het een interessant verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit,goed op een rijtje zetten wat er precies binnenkomt,en wat je exacte vaste lasten zijn.

Het allerbelangrijkste eerst betalen en dat zijn,de huur,gas en licht,zorgverzekering.

Heb je alleen nu huurachterstand of zijn er meerdere rekeningen niet betaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sowhat:

Spirit,goed op een rijtje zetten wat er precies binnenkomt,en wat je exacte vaste lasten zijn.

Het allerbelangrijkste eerst betalen en dat zijn,de huur,gas en licht,zorgverzekering.

Heb je alleen nu huurachterstand of zijn er meerdere rekeningen niet betaald?

Niet helemaal juist Sowhat en een wijd verspreid misverstand. 

Voor zaken als schuldhulpverlenig Is soms voorwaarde dat uitzetting of afsluiting dreigt. Zij die dat dus altijd betaald hebben en de rest hebben laten oplopen pissen dan naast de pot met hun goeie gedrag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Asterix!!! Spirit ook, heftig het leven soms.

Zit ook even diep, zo een trek..........wil me verstoppen in de waas van drank. Zo erg laatste dagen met dit weer. Zie ook alleen maar drinkende mensen om mij heen. Kan wel janken en heb ik ook gedaan.

Maar ga het niet doen want dan drink ik mezelf dood, mn rem is stuk. Maar damn wat rot even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

De sleutel ligt dus vooral in jouw gevoel en je overtuiging. Gokverslaving is eigenlijk gewoon een hele slechte gewoonte. En gewoontes zijn te doorbreken, je kan altijd een nieuwe gewoonte aanleren. Zorg ervoor dat je nieuwe gewoontes krijgt

Uit het artikel vind ik dit de belangrijkste. Change YES we can! Al in 2008 was dat het centrale thema in mijn draad. Tegen het fatalisme van stuurloosheid en machteloosheid van de de dodelijke verslavingsziekte. Elke slechte gewoonten kunnen we doorbreken of ombuigen. Nee dit is in mijn ogen niet hetzelfde als verslaving puur op wilskracht willen doen. Ik kan een bewuster mens worden, terug naar de basis van mijn authentieke zelf. Terug naar acceptatie dat alles er mag zijn. De mooie dingen en de shit. Terug naar dat alle emoties er mogen zijn vooral. Dat het leven niet altijd mooi spannend, vol kicks en altijd gezellig en vrolijk moet zijn. Dat eenzaam, je saai voelen, verdriet en al die emoties doorleeft mogen worden en niet verdoofd.

Over het artikel; auteur is mij te overtuigd dat zijn waarheid de waarheid is en daardoor slaat hij door in dingen die voor hem werken te generaliseren.

Opvallende nick ook; Peterpan van het syndroom; mannen die niet ouder willen worden en kind willen blijven. Het innerlijk kind zoekt kicks en spanning (zo zijn kinderen) Het volwassen bewustzijn is meer doorleefd en reflecterend en kan door ervaring dealen met emoties of gaat de emoties direct aan om te groeien. Ik herken de zoektocht naar kicks juist wel goed. Als ik iets wil ontwijken laat ik mij opgaan in iets en dat gaat goed met iets spannends. Want wie voelt zich eenzaam depressief en ongelukkig als die een skydive maakt? Niemand en daar zit de kruk volgens mij. Juist in de escape zoeken van maar niet hoeven voelen. Neem mijn frustraties op dit moment over na al mijn werk aan mezelf nog zo niet te slagen in het aangaan van een gezonde relatie. Ben daar boos en verdrietig over van heb zo mijn best gedaan, zo hard gewerkt, hoeveel meer moet ik nog werken aan bewustzijn en zelfliefde voor ik kan zeggen dat ik geluk niet meer zoek in de ander en dan mijn verlangen van niet meer altijd single eens wel gaat lukken. De hele berg emoties komen daarbij los. Maar dan helpt het echt niet om 200 op de snelweg te gaan rijden of ander extreem gedrag. Vluchten in extreem gedrag is de ene escape inruilen voor de ander voor mij. Zie ook afbeelding.

Wat helpt is voelen wat er is en erbij aanwezig blijven. Voel maar wat het met je doet. Daar hoef je niet op in te grijpen of iets te doen. Met meditatie probeer ik juist wel eens bewust iets extra dichtbij te laten komen en extra te voelen. Daarin lost het vasthouden eraan op......... Dit bedoel ik.

Ik heb nog lessen te leren in mijn emoties rondom relatiepatronen. Daar zit pijn gemis en verlangen, dat is er en dat wil gevoeld worden door mij. Alleen soms val ik terug in verslavingsgedrag als het teveel pijn doet. Dan zou het er niet mogen zijn die emoties.....

15995244_1225645254150000_4939048752351892180_o.jpg

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd:  als je iets aan meningsuitwisseling wil doen op dit forum in dit draadje, is het wellicht handig om je uitspraken toe te lichten of te onderbouwen.

Nu staat er: "jullie hebben er geen verstand van en ik wel."

Misschien is het interessant om over je 'pesthumeur' te schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leert dat pesthumeur jou, dat is wat ik probeer duidelijk te maken. En wat irriteert jou aan dat zweverige? Als het je niks deed dan werd je niet getriggerd door je reactie. In plaats van te ageren tegen het zweverige zou je wellicht naar jezelf kunnen gaan en wat het met jou doet en waarom dit zo zou kunnen zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Jowan je hebt gelijk, zo bedoelde ik het niet! Ik ben gewoon bang, sta bijna een jaar droog en nog steeds zo dicht bij de drank. Eng, ben gewoon bang voor dat gevoel.

Erik dat is waar maar dat zweverige geitenwollen sokken gedoe daar kan ik nu even niet tegen, niet persoonlijk he!

Ben al lang blij dat ik me even kon uiten. Moet hier wel iets mee doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei erik:

Tegen het fatalisme van stuurloosheid en machteloosheid van de de dodelijke verslavingsziekte.

En hier trap ik bijna in de valkuil. Dit is mijn perceptie en de reden dat ik het doe is omdat het mij een fatalistisch gevoel geeft van niet mijn eigen lotsbestemming kunnen opgaan. Dat is namelijk wat Ik ben alcoholist, ongeneeslijke terminale ziekte met mij doet. Wat zegt deze perceptie en dat gevoel over mij.....dat is wat ik probeer te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Smaragd:

Ben al lang blij dat ik me even kon uiten. Moet hier wel iets mee doen.

 

Hoop vooral dat het je oplucht en het helpt voor je. :rose:

Geeft niks ik heb op de draad 2 jaar terug ook tekeer gegaan tegen geitenwollensokken hippies. En nu lach ik om mezelf hoe ik veranderd ben in juist dat waar ik mij vroeger enorm aan kon irriteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd:  Droog staan, nuchter zijn, in herstel zijn zijn allemaal verschillende duidelijk te onderscheiden vormen van zijn.
Naar mijn mening gaat het over verkeerde gedachten en gedachtepatronen. Dat is wat de ziekte verslaving met me doet: me steeds weer zo laten denken dat er ruimte en mogelijkheid voor alcohol blijft.
Als je die gedachtepatronen zou kunnen veranderen in nuchter, sober en netjes denken, kom je al een heel eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga voor mij doen iets heel open tikken en zal subjectief zijn logisch.

Meeste mensen hier vindt ik nette alcoholisten...zo komt het over, Soms gaat het mis en drink je even...Nogmaals zo komt het over. En aai over de bol en komt goed! Bij een uitschieter/terugval

Bij mij niet als ik ga drinken een hele dag(zonder eten) moet ik de volgende dag door blijven drinken, kater weg drinken en hou dat 2 weken vol. Daarom baal ik van mijn trek. niet voor niks 10 keer crisis.

Heb het nu zonder hulp gedaan maar denk dat ik zelfs nu nog...meer of juist hulp nodig heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

Heb het nu zonder hulp gedaan maar denk dat ik zelfs nu nog...meer of juist hulp nodig heb!

Ben gestopt met drinken en heb niet eens online therapie gehad. Ik deed het helemaal zelf zoals ik altijd alles zelf deed zonder hulp. Mijn perceptie bij hulp zoeken was, zwak zijn, afhankelijk worden en vooral mijn eigen kwetsbaarheid tonen in erkennen het niet alleen te kunnen. Ieder op zichzelf neemt de eerste niet maar we hoeven het niet alleen te doen. Forummers in het echt zien, praten f2f en nu ook leren dat er in andere sociale groepen ook verslaafden zitten. En anders is er ook altijd AA/NA/buitenveldert groepen.....

Ik kan niet oordelen of de ene verslaafde nu een light of zware verslaving heeft. Ik heb ook verhalen gehoord van wanhopige mensen die letterlijk op straat stonden met de kleren aan hun lijf als enige wat ze nog hadden. Verhalen over mensen die rockbottum opeens wel bij een meeting staan of vrijwillig bij een kliniek.... Ik denk niet dat ik gelijk in een binge schiet, mijn laatste keer drinken een korte tijd terug was maar 3 keer en niet superveel en zeker geen binge zonder kunnen stoppen. Heb ik dan niet echt een probleem met drinken? Toch wel net als alle andere onmatigheden. Ik kan en wil niet zonder mijn groep vrienden waar ik steun aan heb. Heb hen nodig om nuchter te blijven. En wie weet komt er ooit een dag dat ik het puur uit zelfliefde alleen kan alles maar ook dan is mijn verlangen niet meer alleen!

En mijn co-dependancy die over ongezonde relatiepatronen gaat. Recent gebeurd het mij keer op keer. Ga naar een festival van 90 mensen en vind twee mensen leuk. Allebei met veel psychische problemen. Niet vallen op "normale" vrouwen die een aanvulling voor mij kunnen zijn maar echt best heftige dingen weer en voor ik het weet in de hulpverlenersrol. Daar schreef ik net mijn emoties bij. Ik word er wanhopig van en kom tot inzicht dat er veel meer aan de hand is als ik wil zien. Dat het niet een kwestie is van ogen openhouden en wat afspreken met mensen waartoe ik mij aangetrokken voel. Hoe hard ik ook werk aan dingen en hoeveel ik ooit gegroeid ben. Ook ik heb wellicht meer of juist nu hulp nodig. Hulp van vrienden waar ik mag delen en die met mijn meedenken, vrienden waar sommige veel herkennen op dit thema en minder bekende mensen op meetings hierover. Mij kwetsbaar opstellen van ik kan het niet helemaal alleen. Dit is niet snel te fixen en ook dat het negatieve in mij nog steeds sterker is als zelfliefde. Dat ik een ander zie als manier om het gat in mijn eigen hart te vullen. De afgelopen 3 weken waren behoorlijk emotioneel voor mij op dit punt.

Voor mij werkt twee dingen; het delen is helen verhaal en het zoeken van mijn echte autentieke zelf onder al die lage imago/ego die ik dacht te zijn. Maar dat is mijn weg. Ik weet niet wat jij nodig hebt om te dealen met je verslaving? Heb je zelf een idee? Waarmee kunnen wij of zou iemand uit je omgeving je kunnen ondersteunen?


 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door deze dagdraad en door een paar andere ervaringen deze week, zie ik dat mijn verslavingsgedrag dieper zit dan ik dacht. Maar even over doordenken.

Smaragd, niet toegeven. We zijn er hier voor je. 

Suikertje, wat een dag heb jij achter de rug. Zou ik ook moe van zijn... fijn dat het lukt allemaal! 

Allen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binge. .. weten dat als je begint d it keer ook de laatste keer zou kunnen zijn....

Ik kan me ongelooflijk goed voorstellen dat dat dood- en doodeng Is.  Inderdaad ook en misschien wel juist na een jaar. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Erik voor je uitgebreide posting. Kan er ook echt wat mee. Bedankt Lika en Jopie. Heb de trek letterlijk uit gezeten en nu geen trek meer. Wel een lam geslagen gevoel. Dacht dat ik er was. Maar dat is dus niet zo. Geeft ook niet. Lief zijn voor mezelf. Geen druk. Zo blij dat ik het heb aan gegeven hier. Hielp echt bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...