Spring naar bijdragen

Zaterdag, 20 mei 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Ja maar ik ben niet iemand die zegt dat drinken niet leuk is. Ik heb vele leuke tijden gehad met drank. Dat mis ik dus wel. Zelfde is dat ik best wel graag op vakantie wil, maar zie mezelf niet zitten met thee of fris op terras. Knop kan ik niet om zetten in mijn hoofd, moeilijk soms hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn verhaal gisteren verteld op het "wie" forum. Drank is slecht, maar soms lijkt het me de enige uitweg, de enige manier om me gelukkig en vrij te voelen. 

Op mijn 61ste werk ik door omstandigheden in het buitenland (Zuid-Amerika) terwijl mijn vrouw haar zaak heeft in België en dus niet mee kan. Helaas kan ik niet stoppen met werken, moet nog een aantal jaren door. Vannacht vertrek ik terug na twee weken thuis en het idee om te moeten vertrekken, in combinatie met twee weken van zeer stevig drinken, maakt me zwaar depressief. Ik wil eigenlijk een paar stevige borrels pakken maar heb een 1/4 antabuse genomen deze morgen en dat is dus geen optie.

Het rare is dat, eens ik daar ben, het mij soms voor langere periodes (ook tx to antabuse) lukt om niet te drinken. En je voelt je natuurlijk beter, ga mee sporten, val een paar kilos af etc. maar telkens, en dat is soms wel na 3 tot 6 maanden, val je terug door de mand. Wil je gezellig doen, leut hebben, meedoen. "Vergeet" je de antabuse te nemen en dan ben je weer vertrokken. En het wordt telkens erger, en zo gaat dit al vele jaren door. In mijn zwaarste periodes begin ik soms al te drinken van de vroege ochtend en dan kan je natuurlijk niet normaal functioneren.

En de laatste tijd houden de depressieve buien (vooral na periodes van drinken) langer aan, worden deze ook steeds erger. Denk eraan om toch ginder maar naar een psych te gaan, misschien kan hij wel helpen om die depressies door te komen.

Anyhow, ben momenteel zeer ongelukkig en zie het echt niet meer zitten ....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Bor:

Muffin; Welkom:rose:

Ahja, dat al gaan drinken in de ochtend herken ik heel goed.

Het is zo verschrikkelijk, drink ik niet gaat het betrekkelijk goed en toch ga ik steeds weer voor de bijl !! Waarom? Steeds terug het gemis om me vrij te voelen, vrij van remmingen, blij te zijn, onnozel te kunnen doen en de plezante uit te hangen. Maar ik word er zo moe van ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Suikertje:

Welkom Muffin, herkenbaar hoor. Probeer een plan voor jezelf te maken. Delen met lotgenoten kan hier, al is het nu wat stil hier.

Sterkte en succes gewenst

We doen ons best, nu nog even naar een open deur van een wijn leverancier (mijn vrouw heeft een restaurant), ook een oord des verderfs voor mij maar we hebben goede voornemens ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet je naam er bij op het dagpact, Muffin. Dat houdt in dat je elkaar belooft in elk geval vandaag geen alcohol te drinken en dan meld je vanavond of morgenochtend of dat gelukt is. En dan doe je dat gewoon morgen weer, en de dag erna ook. Zo kan een groot probleem kleiner gemaakt worden en toch effectief aangepakt.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sowhat:

Suikertje,vakantie zonder alcohol is heerlijk,op een terras met koffie,thee,een ijsje,fris,noem maar op.

Je vakantie draait dan niet om drank maar om het zien van nieuwe dingen.

De drank die kennen we nu wel!

Ja, hier ben ik het heel erg mee eens. Het heeft als je daar zit ook iets van "lekker puh" dat jij het ook gewoon zonder die alcoholische drankjes goed naar je zin kan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je maar niet dagdraadt met dt schrijft ;) Maar achterhaald was goed geschreven hoor.

Ach die nieuwe draad is om Lars op zijn verjaardag te feliciteren en niet een dag te vroeg. Zo erg is dat toch niet. Hier nog even doorkletsen kan best. Waarom niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ben je jarig, Bor?

O, op 3 november. Ik had niet goed gelezen. Als ik jou was zou ik voor die tijd maar een privé draadje aanmaken, Bor, anders heb je kans dat... :P

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...