Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 april 2017


Aanbevolen berichten

Ik ga hier afsluiten voor vandaag. Ik hoop dat het goed gaat met Lars. Ik spreek je vast morgen bij het krieken van de dag weer.

De aan mij toegezegde hulp heeft niks van zich laten horen vandaag. Ik moet het loslaten, maar dat kost me moeite. 

Ik wens iedereen een fijne avond

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, dat duiveltje, die gremlin, die aap... die komt natuurlijk meevieren dat je nu 101 dagen droog staat.
Da's een beetje het gevaar van vieren. Daar komen ook ongenode gasten op af. Vooral bij alcoholisten, daar valt misschien wat te versnaperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ja Koh,

Het rare is dat ik de vorige keer voor de bijl ging na 104 dagen droog, en was toen al dagen aan het droog drinken.

Ik trap er nu niet meer in hoor !

Ging het goed bij brijder, Wanderer ?
Bor was hier trouwens nog een half uur geleden hoor

bewerkt door rapilos
spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook nooit precies het verschil tussen droogdrinken, trek en craving. Maar dat doet er ook niet zoveel toe
zolang ik niet richting drank denk of doe. Het waarom vind ik minder interessant dan het waarom niet.
Zo weet ik ook nooit precies wat ze nou bedoelen met een probleemdrinker.
Is dat nou iemand die een probleem (of meerdere) heeft door het drinken of die drinkt omdat ie een probleem (of meerdere) heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kohtje:

Ik weet ook nooit precies het verschil tussen droogdrinken, trek en craving. Maar dat doet er ook niet zoveel toe
zolang ik niet richting drank denk of doe. Het waarom vind ik minder interessant dan het waarom niet.
Zo weet ik ook nooit precies wat ze nou bedoelen met een probleemdrinker.
Is dat nou iemand die een probleem (of meerdere) heeft door het drinken of die drinkt omdat ie een probleem (of meerdere) heeft?

Misschien niet echt een verschil, de lijntjes en grenzen zijn in elk geval heel dun volgens mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lars:

Zelfmedelijden niet begrepen worden en al helemaal geen zin in praten hier. 

Dit maakt duidelijk dat verslaving een mentale ziekte is. Verkeerd, niet-nuchter denken maakt er een groot deel van uit.
Zelfmedelijden en de ander dwingen je te begrijpen zijn niet zo'n heldere manieren van denken.
Denken op deze manier maakt de weg vrij naar nog meer verslaafd denken. Dat drinken iets oplost, dat je nú moet drinken, meteen, dat je het nodig hebt, nú. En dan ook maar meteen in grote hoeveelheden, mochten die voorhanden zijn. Want je weet maar nooit. Je wil niets meer voelen, emoties (hè bah! vieze dingen!...) wegdrukken omdat we niet (meer) weten hoe er mee om te gaan.

En ieder van ons weet dat na de eerste slok niets meer hetzelfde zal zijn. Behalve de problemen die blijven of worden zelfs groter.
Het Big Book van Alcoholics Anonymous heeft mij flink op weg geholpen om netjes te leren denken. Het is er ook in het Nederlands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geloof ik ook wel ja, dat je verslaafd kunt zijn aan denken.
Onmatigheid kwam ik vandaag van mijzelf weer eens tegen: het doel is om ergens meer duidelijkheid over te krijgen... en heb heel veel gelezen.
En dat is heel prima natuurlijk. Maar dan raak ik enthousiast (inzichten delen aan de telefoon met een vriend) en sja, een beetje teveel eigenlijk.
Want ik kreeg ineens ook erge zin om te drinken. Pfff...
Voorheen hoorde dat bij zo'n goede en enthousiaste mood. Pootjes op de grond dus weer. Dag 6 is gehaald. En de kunst is niets meer in huis te halen!

Welterusten allen, slaap goed! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...