Spring naar bijdragen

nieuwe start


roodborstje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Lang weggeweest. In de zomer van 2016 heb ik veel op het forum gezeten en hielp mij dit enorm. De afgelopen weken sluipt het drinken er weer in en kom ik er ook steeds meer achter dat minderen voor mij geen optie is. Dus vandaag een besluit genomen, ik ga stoppen. Dit zeg ik met een houten kop op een mooie zonnige dag. Het gevoel dat ik niet optimaal kan genieten van deze dag voelt heel naar. Het wordt een zware strijd maar, maar ik heb echt het gevoel dat ik geen keus meer heb. Anders zou ik wel eens heel veel kunnen gaan verliezen waar ik juist zo dankbaar voor ben. Ik weet waar het vandaag komt, ik verdoof mezelf om vervolgens niet meer te hoeven voelen. Door een therapiesessie van de week is me dit nog helderder geworden, hoewel als heel eerlijk ben dit natuurlijk allang wist.

Ik ga ervoor. Vandaag dag 1!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi roodborstje! Wat goed dat je er nu helemaal voor gaat. Veel succes met die eerste dag. Hoe ga je deze doorkomen? Ga je vroeg naar bed of vroeg naar bed met tv of boek? Of ga je wandelen? Wat mij veel heeft geholpen is de tip van anderen om de routine te verbreken. 

Je citaat ' anders ga ik verliezen waar ik nu zo dankbaar voor ben' , raakte me. Ik hoop dat dit je motivatie wordt de komende tijd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben zo blij met jullie reactie. Ik heb ze vandaag zo nodig, wordt er heel verdrietig van. Waarom heb ik het zo ver laten komen.

Goed idd om vandaag na te denken over het doorbreken van routine. Wandelen is geen optie. Het idee om nu met een kater in de zon te lopen of zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum helpt mij ook enorm.

Och heden die katers.. Die zijn een crime. Misschien kun je opschrijven, of inspreken op je telefoon wat je nu voelt, zowel lichamelijk als geestelijk. Dat kan dan helpen bij moeilijke momenten later. Naar dit punt wil je nooit meer terug. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om idd te beschrijven hoe ik me voel. Hoofdpijn, hangerig, pijnlijke buik en voor de rest gevoelloos en leeg. Alsof alles langs me afglijdt. Niet kunnen genieten van het mooie weer en de vogels. Ik kijk echt uit naar een weekend zonder alcohol. Ook de gedachten zijn heel hardnekkig. En allemaal negatief over mezelf. Bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je 'waaroms' even laten rusten nu? Even de focus op niet drinken.

En inderdaad bedenken hoe je dat gaat doen. Schrijven, hier komen, iets doen, routines doorbreken...later komen die 'waaroms'. En kun je daar aan werken. Sterkte, de eerste dagen kunnen lastig zijn. Net als die gedachten..stom he, die negatieve over ons zelf nemen we meteen voor waar aan, zonder enige twijfel :blush: 'Gedachten heb je, bén je niet', jaja makkelijk gezegd :) Hou vol he? En als het moeilijk wordt aan de bel trekken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een krachtig besluit en een goed begin. Ga ook de positieve dingen opschrijven die je in de komende tijd zonder drank meemaakt, en maak toekomstpkannen en leg die ook vast. Dan bouw je een soort persoonlijk werkdocument op waarmee je steeds verder tot de kern kunt doordringen. Succes en sterkte! 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardlopen is goed voor lichaam en geest!! ^^

Herkenbaar dat het na een aantal dagen moeilijker wordt. De truc is dan om goed in de gaten te houden wat er gebeurt in je hoofd en of je ook écht dat zult krijgen wat je met drank denkt te zullen bereiken 

bewerkt door Vasja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...