Reacher Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Moeilijk is dat loslaten! Chapeau dat jij dat wel gaat (proberen te?) doen. Zeker omdat je gebukt gaat onder je eigen herinneringen aan hem en zijn invloed op haar. De keuze is aan je dochter begrijp ik nu? Het wordt spannend voor jullie beiden. Maar het is een kans voor jullie 3 en, dat wel. Ik slinger wat met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Verder had hij nog verhalen over wat er al allemaal van hem is gestolen wanneer hij dronken was. Hoe goed de politie hem ondertussen kent en hoe hij keer op keer wordt meegenomen naar het bureau. Over de verschillende straatverboden die hij al gehad heeft. Over hoe zijn lichaam het aan het opgeven is. Over vrienden die er niet zijn. Geen zelfmedelijden...nee niet in die zin. Gewoon feiten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Holy cow! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Toen ik met hem in een relatie zat, dronk hij nauwelijks. Ook ik niet. Dat kwam pas later. Voor hem kort na de breuk. Voor mij paar jaar daarna. Maar het doet me wel herinneren aan de tijd dat ik alcohol voor mijn dochter zette. Dat is best pijnlijk. Maar ik kan daar niets meer aan veranderen. Ik kon het alleen maar proberen beter te maken. Het is 'lastig' dat hem dat niet lukt. Ook al weet ik dat hij het graag anders zou hebben. En ik, maar ook dochter, kan die verantwoordelijkheid niet dragen. Was ie maar niet meer de persoon dat ie geworden is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Daar zit een hoop verdriet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Soit, het is een heel verhaal dat op heel wat manieren kan eindigen Dank je reacher om even mee te denken/voelen. Ik breide in gedachten verder op wat je schreef maar ik merk ook wel dat ik, als het gaat om deze situatie, vlug in gedachten alle kanten op ga. Dat maakt het voor jou misschien wat moeilijker volgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Er zit tijd tussen de berichten (dat is fijn van een forum) dus ik had goede kans om ze te volgen. Ik wens voor jullie dat wat de keuze ook is van je dochter, het de juiste zal zijn. En gewoon bedankt voor het delen. Helpt mij ook weer verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 T is wat.. Ik zal ze bij deze eens uit haar bed gaan gooien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Fleurt Je bent (zoals meestal) juist heel goed te volgen. Niet warrig, wel "breed". 1 overweging mis ik: zou t kunnen dat je niet dochter beschermt, maar juist jezelf? Niets mis mee, maar ook belangrijk/waardevol om je dan te realiseren. Verder: als jouw dochter ook maar een beetje de meid Is die ik verwacht dat een dochter van jou Is, kan ze dit, wat er ook gebeurt, aan. Niet zonder verdriet en allerlei andere emoties, maar wel áán. Tegen verdriet, boosheid, teleurstelling hoef je je kinderen niet te beschermen. Die horen erbij. Hoe haar vader Is Is de realiteit. Succes en sterkte. Ik zou willen dat ik jou als moeder Had gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Ik ga Netflixen. Netniksen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 (bewerkt) Jopie, dat is één van de mooiste complimenten die ik ooit heb gekregen Ik probeer het goed te doen maar ik vrees dat ik nog niet de helft van wat ik hier neerschrijf, ook daadwerkelijk met haar deel. Dat blijft een heel moeilijk iets voor me. Ik schaam me om hem.. Dat viel me binnen toen reacher schreef over verdriet. Ik schaam me om mezelf als ik hem zie. Hem zien maakt mijn 'falen' heel voelbaar terug. Misschien bescherm ik mezelf inderdaad meer dan haar. Ik wil gewoon dat het verdwijnt. Mijn dochter schaamde zich ooit om mij. Dat weet ik zeker. Dat is één van de meest trieste dingen die ik me kan voorstellen. Een kind hoeft zich niet te schamen om haar ouders. 8 april 2017 bewerkt door fleurtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 (bewerkt) Vader van mijn dochter zei ook iets in dienen trend Bor. Hoewel hij eerder soms gewoon dood wil zijn omdat hij moe is van de strijd en niet zozeer om hoe zijn kinderen er in staan denk ik. Het eerste wat ik toen dacht, maar niet heb gezegd was...nou fijn! Wil je het bijltje er bij neergooien en je dochter achterlaten met een ellendig gevoel? Want naar mijn gevoel is er nog steeds ruimte voor die twee (mijn dochter en hem) om te genezen. Min of meer. Ik weet alleen niet altijd hoe we daar naartoe moeten. Hij zal misschien nooit geraken waar hij wil zijn maar ik hoop dat ze wel kan ervaren dat hij zijn best doet om beter te worden. Ik weet niet of ze zich om hem schaamt btw.. Hij hoort ook niet echt bij haar dagdagelijkse leven. Nu hij niet meer weet waar we wonen kan hij ons niet dronken opzoeken en ziet ze hem ook alleen maar als het op voorhand is afgesproken. Dus wekelijkse dronken confrontaties zijn er niet meer. Voor zover ik weet wordt ze ook niet anders behandeld door vriendinnetjes. Maar misschien doelde je zoon niet zozeer op vriendjes maar eerder op het feit dat hij in pleegzorg zit? Wat was je antwoord trouwens op wat hij zei? In het kort..vrij zal hij niet zijn door jouw sterven. Denk ik dan. Je deed hem tekort. Het enigste dat je kan doen is dat proberen goed te maken. 8 april 2017 bewerkt door fleurtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Ik praat er met mijn dochter ook nauwelijks over lars. Ik vind dat ontzettend moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Maar misschien ligt t voor jou anders door jouw traject met opname etc. Dan komt zoiets miss vanzelf al meer op de voorgrond. En is die stap rond er open over praten met je kinderen niet zo groot. Nu ja...gezien de toestand met de vader van dochter was dat er hier miss evengoed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Ik vind t heel knap van je lars! Ik denk dat t heel wat kan toevoegen aan kind-ouder relatie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Mooi gesprek hier over schuld, schaamte, spijt, anders (willen) doen.... in verhouding tot kinderen. Ik ben geen vader, heb dus nooit mijn kinderen met mijn verslavingen kunnen confronteren. Dáár ben ik dan blij om. Niet om het geen kinderen hebben.. dat heb ik geaccepteerd, daar heb ik vrede mee, maar blij? nee. Ik ben wel kind van een verslaafde vader en een moeder die daar niet mee om kon gaan en desondanks bij hem bleef. Een disfunctioneel gezin noemen ze dat. Maar wanneer functioneert een gezin nou wél? Waar ik eigenlijk voor kwam hier: (staaltje van de hak op de tak..) Dagpact;LarsjowanBor SonnetjeReacherQuinn Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 (bewerkt) Hoi, meeste tijd nog op bed gelegen. Gelukkig hoef ik geen boodschappen meer te doen. Vermaak me hier af en toe met het lezen van een soap, dank ervoor. Wel op andere draadjes 8 april 2017 bewerkt door Suikertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Wauw, wat als een vrolijke boel startte (mijn hemel dat infuus) overgegaan in hele eerlijke en mooie berichten over kinderen, schuldgevoelens etc. Het raakt me enorm. Daar zou ook ik het zeker voor moeten willen doen...Waarom is dat niet voldoende? Genoeg om over door te denken. Dank jullie wel Fleurtje, Lars en de rest! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Dat je het moeilijk hebt, is de verslaving die spreekt Sonnetje Ook al weet je hoofd best dat drank meer nadelen dan voordelen heeft Sterkte, de eerste tijd, is nu eenmaal vreselijk lastig ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 (bewerkt) Goedenavond, Nog bedankt voor de reacties op mijn vorige posting. Zal er mee moeten dealen, kan ook proosten zonder een slok te nemen. En met een kop thee op zo een foto....?haha. zie het zo voor mij. Maar goed het is mijn probleem er zijn genoeg mensen die het bij 1 of 2 glazen kunnen houden, die hoeven zich niet aan te passen omdat ik een probleem met alcohol heb. Sonnetje sterkte, blijft een vervelend iets een alcohol verslaving. Je weet wat het kan opleveren maar ook waar het kan eindigen. De voordelen wegen voor mij niet meer op tegen de nadelen. En dan nog....heb ook ik trek soms. Rot mechanisme. Ik heb op het moment erge buikpijn, al 4 keer voor in het ziekenhuis geweest, 2 keer opgenomen, ondragelijke pijn. Oorzaak schijnt(vermoeden ze) een maagzweer te zijn. Herken de pijn. Voorheen als ik wat dronk was die pijn weg, verdovende werking ws. Niet goed natuurlijk maar als ik zo een pijnbeleving weer heb zoals nu, denk ik probeer het maar weer. Maar met pijnstilling gaat het ook deels weg/dragelijk. Daar ga ik het maar bij houden, maar dat stemmetje in mijn hoofd. Weet als dat ik ga drinken het nog erger gaat worden de volgende dag en ik blijf doorgaan, tot ik niet meer kan. Letterlijk niet meer kan dus ga het ook maar niet uitproberen. Maar wat doet het een pijn. Soort van koliekpijn en alleen in foetus houding gaat het minder worden. Baal er wel enorm van, zal ook door stress komen denk ik.. 8 april 2017 bewerkt door Smaragd tikfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 En ik moet eerlijk tikken, heb alles gelezen in dat jaarpact. En dan lees ik de woorden van Bor naar iemand zoals Erik die eerlijk probeert te zijn en zijn eigen beleving daarin heeft. en standpunt En dan ook wetende/gelezen dat Bor vaak stiekem drinkt. en dan denk ik waar haal je het gore lef vandaan. Het is toch geen afreageer show hier? en de weet ik beter show. Zit me echt dwars en maak me daar te druk om dan. Kan niet tegen dat soort mensen, voelt heel onveilig sorry. Dat is mijn beleving. en kan ik er nu even niet bij hebben maar moest het wel uiten, want het irriteert me zo. smart en lidia reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 8 april 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Ik herken wat je zegt Smaragd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 (bewerkt) Djw Vasja, Nu ik dan toch bezig ben... Pijnstilling werkt trouwens wat fijn. Moet ik ook mee oppassen maar mag van de huisarts bij deze aanvallen. In mijn omgeving vertel ik meer en meer mensen over mijn probleem. Dat voelt goed omdat ik me best zeker voel over mezelf nu, toen absoluut niet. Voelde me echt mislukt, frusty etc. en daardoor nog meer drinken, herken eindelijk het patroon. Nu vertel ik het meer en meer mensen en dan zeggen ze maar je ziet er zo goed uit, sport zoveel, gespierd etc. Ze snappen het dan toch niet maar goed. Wel vleiend, dit soort dingen kan ik alleen hier delen dan denk ik. wel jammer soms. Bij een alcoholist denken ze alleen aan een iemand die er totaal niet meer uitziet. Althans die ervaring heb ik, of wonende onder een brug en ik woon in een heel mooi groot huis aan het water. Past totaal niet in het beeld van een alcoholist voor hen. Blij dat ik hier dit wel kan delen 8 april 2017 bewerkt door Smaragd zinsopbouw smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Niet mijn bedoeling om Bor af te vallen, neem het vaak op voor haar maar dit ws niet fijn voor Erik idd. Mar goed laten we erover ophouden, niet fijn als iemand er zelf niet is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 april 2017 Rapport Share Geplaatst 8 april 2017 Ik kom maar ff binnen tijdens de pauze van de film.. Je eerdere posting over jou en je zoon raakte me spirit. Ik ben niet ongevoelig voor hoe anderen me zien. Verre van..dus ken je gevoel maar al te goed. Anderzijds..waarom ons druk maken over oppervlakkige ideen of kijk van een ander? We leven maar een keer. Leef t zoals je leven wil. Trek die strakke zwarte broek over je mooie billen spirit. Je kocht ze niets voor niets. Je mag er zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden