Spring naar bijdragen

binge drinken


esther2014

Aanbevolen berichten

Hallo mensen

Ik ben al eerder op dit forum geweest in 2014. Ik drink al jaren niet meer elke dag en drink sowieso door de week niet. Maar ik heb nog steeds periodes en dan vooral als ik niet aan het werk ben en vrij, dat ik dan teveel drink. Ik ben dan mijn weekend kwijt omdat ik in de avond dronken ben en de volgende dag bezig ben met herstellen. Daarna duurt het dagen voordat mijn stemming weer wat beter is en dan begint het hele verhaal opnieuw. Ik ben op dit forum voor steun en omdat ik met mensen wil chatten die hetzelfde meemaken. Ik wil dit patroon doorbreken omdat ik stil sta in mijn leven en in dingen blijf hangen door dit patroon van drinken.

Groetjes Esther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Esther, welkom hier. Goed dat je weer op dit forum komt, en ik hoop dat je de praktische steun vind die je zoekt. Je hebt al een pré dat je door de week sowieso niet drinkt. Was dat in 2014 trouwens wel zo, toen je hier eerder kwam? Dat zou dan betekenen dat je toen een rem gevonden hebt die bij jouw in elk geval op dat niveau goed werkt.

De vraag die je je misschien moet stellen is niet zozeer waarom je in het weekend zo door kunt schieten, maar waarom je dan überhaupt begint. Is het puur de gewoonte.? Zoek je gezelligheid? Wil je de doordeweekse beslommeringen uit je hoofd kunnen zetten? Meestal zit er wel een reden achter waarom mensen het eerste glas inschenken. En als het dan moeilijk is het binnen de perken te houden, kun je natuurlijk overwegen een externe rem in te schakelen. Minder in huis hebben bijvoorbeeld, of zelfs dat eerste glas gewoon niet eens inschenken maar iets anders verzinnen wat je op zulke momenten tot een gewoonte maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Esther,
Zonde he, van die weekenden. Echt wel jammer, als je weet dat je je door de week zo anders kun voelen.
De laatste 4 weken stonk ik er soms ook weer even in. Dagen droog en dan toch 2 kleine flesjes kopen, met de
bedoeling daar 3 dagen mee te kunnen doen. Nee hoor: in 1 x op. (en er niet meer tegen kunnen, haast allergisch reageren)

Voor mij is het nu ook weer klaar. Ik was 7 wk droog, heerlijk was dat.
Maar er is een diepe zucht voor nodig om er weer voor te willen gaan!

Jij ook suc6. Ga je dit weekend aan alternatieve drankjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi esther!

Tijd voor de volgende stap dus? Want uit je bericht begrijp ik dat je eerst wel iedere dag dronk en nu met name in de weekenden en als je vrij bent? Ik heb het ook stapsgewijs gedaan (wel andere stappen) dus ik vind het herkenbaar. Ik heb er zelf ook jaren over gedaan, dus nog meer herkenbaarheid :lol:

Toen ik helemaal stopte had ik er zelfs zin in om te stoppen! En ik hoop dat dit laatste herkenbaar is voor jou.. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Eshter

Welkom! Herkenbaar jouw verhaal.

Maar het stukje van Bob raakt mij ook. Inderdaad wat is de reden om het eerste glas in te schenken...Ik ben vandaag ook weer hier gestart en ga deze vraag eens onderzoeken bij mezelf. Jij veel sterkte en kijk of je kan genieten van de dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-4-2017 om 19:29 zei esther2014:

Hallo mensen

Ik ben al eerder op dit forum geweest in 2014. Ik drink al jaren niet meer elke dag en drink sowieso door de week niet. Maar ik heb nog steeds periodes en dan vooral als ik niet aan het werk ben en vrij, dat ik dan teveel drink. Ik ben dan mijn weekend kwijt omdat ik in de avond dronken ben en de volgende dag bezig ben met herstellen. Daarna duurt het dagen voordat mijn stemming weer wat beter is en dan begint het hele verhaal opnieuw. Ik ben op dit forum voor steun en omdat ik met mensen wil chatten die hetzelfde meemaken. Ik wil dit patroon doorbreken omdat ik stil sta in mijn leven en in dingen blijf hangen door dit patroon van drinken.

Groetjes Esther

Hallo Esther, 

Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt. Ik kan zelfs weken niet drinken maar soms komt de trek ineens op, en dan met name op de vrijdag, en dan ben ik niet meer te stoppen. Vervolgens zit ik dan weer dagen in de put :( Ik worstel hier al jaren mee en krijg er nog steeds niet echt vat op. Ik ga nu proberen mijn weekenden anders in te vullen door veel te gaan sporten en in het slop geraakte hobby's weer op te pakken. Ik ben trouwens altijd een binge drinker geweest. Eentje is teveel en tien te weinig, dat zal waarschijnlijk ook voor jou gelden. Ik wens je veel succes met het stoppen!

 

Gr Tientje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door mijn gedachten hier onder woorden te brengen over waarom ik drink, wat ik er aan heb ,of ik daar blij van wordt of denk te worden (etc.) kom ik er (ook dankzij de feedback van andere ervaringsdeskundigen!) achter wat ik wil. Of dat lukt is een tweede, maar ik maak wel plannen. En of ik me daar aan houd is ook weer de vraag, maar ik hou mezelf niet meer zo voor de gek. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...