Spring naar bijdragen

Voorstellen


Wanderer

Aanbevolen berichten

Hallo mijn naam is henk, ik ben sinds zondag gestopt omdat ik met spoed naar t ziekenhuis moest ivm een maagbloeding. Oorzaak teveel drinken.

Nu ik weer thuis ben en herstellende wil ik blijven stoppen, ik weet dat t niet altijd makkelijk zal zijn en daarom heb ik me hier aangemeld op aanraden van een goeie vriend, misschien kennen sommige van jullie hem nog onder de gajes en of draak. Ik weet niet of ik wat vergeten ben maar je mag me alles vragen, behalve mn pincode. Ik hoop op een prettige en leerzame ervaring hier.

 

Groeten henk aka wanderer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wanderer Henk. Welkom hier op dit forum. Het is vervelend voor je dat het zo ver moest komen dat je een maagaandoening kreeg, maar hopelijk heb je nu wel meteen een sterke motivatie om door te zetten met je plan geen alcohol meer te drinken. 

Ik ben zelf vorig jaar juni gestopt, en bij mij was ook een medische diagnose de hoofdreden om de knop echt om te zetten en dat is tot nu toe vrij probleemloos gelukt, tot mijn eigen verbazing eigenlijk, want voor die tijd had ik het al meermalen geprobeerd om te stoppen of te minderen, maar dat lukte steeds maar beperkte tijd en dan viel ik weer terug op mijn oude gewoonten. 

Heb jij al eerder geprobeerd te stoppen of te minderen? En heb je steun in je directe omgeving? Op dit forum zitten veel ervaringsdeskundigen die je graag willen helpen, maar je moet je realiseren dat je zelf degene bent die het moet doen en het moet volhouden, ook tijdens de lastige momenten die je zeker gaat tegenkomen. Het kan helpen als je voor je zelf gaat bijhouden welke momenten dat meestal zijn zodat je ze kunt zien aankomen. Misschien kun je op zulke momenten iets heel anders gaan doen dan je tot nu toe gewend was, om de gewoonten te doorbreken waarbij drank er tot nu toe voor jou als een soort vanzelfsprekend onderdeel bij hoorde. Wandelen in plaats van op de bank neerploffen bijvoorbeeld, ik noem maar wat.

Dingen opschrijven die je in zo'n situatie anders kunt doen is een goede manier om je er op voor te bereiden, want als het eenmaal zo ver is werken je hersenen gewoon anders dan eerder toen je nog vol goede voornemens was en dan jan het helpen om je eerdere aantekeningen er op na te slaan. Eigenlijk is het meer in het algemeen een goed idee om een soort plan van aanpak te hebben, dus vraag ik je hier nu ook: wat is jouw concrete plan?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Bob:

Hallo Wanderer Henk. Welkom hier op dit forum. Het is vervelend voor je dat het zo ver moest komen dat je een maagaandoening kreeg, maar hopelijk heb je nu wel meteen een sterke motivatie om door te zetten met je plan geen alcohol meer te drinken. 

Ik ben zelf vorig jaar juni gestopt, en bij mij was ook een medische diagnose de hoofdreden om de knop echt om te zetten en dat is tot nu toe vrij probleemloos gelukt, tot mijn eigen verbazing eigenlijk, want voor die tijd had ik het al meermalen geprobeerd om te stoppen of te minderen, maar dat lukte steeds maar beperkte tijd en dan viel ik weer terug op mijn oude gewoonten. 

Heb jij al eerder geprobeerd te stoppen of te minderen? En heb je steun in je directe omgeving? Op dit forum zitten veel ervaringsdeskundigen die je graag willen helpen, maar je moet je realiseren dat je zelf degene bent die het moet doen en het moet volhouden, ook tijdens de lastige momenten die je zeker gaat tegenkomen. Het kan helpen als je voor je zelf gaat bijhouden welke momenten dat meestal zijn zodat je ze kunt zien aankomen. Misschien kun je op zulke momenten iets heel anders gaan doen dan je tot nu toe gewend was, om de gewoonten te doorbreken waarbij drank er tot nu toe voor jou als een soort vanzelfsprekend onderdeel bij hoorde. Wandelen in plaats van op de bank neerploffen bijvoorbeeld, ik noem maar wat.

Dingen opschrijven die je in zo'n situatie anders kunt doen is een goede manier om je er op voor te bereiden, want als het eenmaal zo ver is werken je hersenen gewoon anders dan eerder toen je nog vol goede voornemens was en dan jan het helpen om je eerdere aantekeningen er op na te slaan. Eigenlijk is het meer in het algemeen een goed idee om een soort plan van aanpak te hebben, dus vraag ik je hier nu ook: wat is jouw concrete plan?

 

hoi bob, het is idd jammer dat het zo moest gaan maar wel een goeie motivatie. ik heb nog niet echt een plan van aanpak. ik heb binnenkort een afspraak met mn coach bij de breijder. verder heb ik in mn omgeving een paar oud gedienden die ik kan aanspreken. en ja ik ben mn hele levenswijze aan t omgooien.

 

groeten henk

6 uur geleden zei Bob:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allemaal bedankt voor het warme welkom

ik heb medicatie voor de maagzweer en bloedarmoede. het is af en toe nog best wel pijnlijk, vooral na eten of drinken. ik ga 27 maart weer voor controle naar de arts. herstel zo zon 4 tot 6 weken gaan duren. goeie motivatie en mentaal voel ik me een stuk beter. ik ben zeer gemotiveerd om vol te houden, zeker nu ik inzie wat ik allemaal in die 6 jaar naar de k heb geholpen, en t nu eindelijk over is met het liegen, wat ik, blijkt nu, eigelijk alleen maar tegen mezelf deed. tijd om weer lekker te gaan doen en zachtjes aan beginnen met piunruimen

 

groeten henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 dagen 5 x per dag. Ik ben ook heel gemotiveerd. Niet zo gek als je zondag nacht om 4 uur 112 belt omdat het lijkt of je een hartaanval heb. Had ik gelukkig niet, was een symptoom van een soort bloedvergiftiging. Ik kon 2 dagen niet zelfstandig lopen. Ben nog nooit zo bang geweest, vooral omdat ik alleen woon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...