Spring naar bijdragen

Sterk spul

Hallo

Aanbevolen berichten

Tja Quinn,

Wat moet ik nu zeggen het is helemaal uit de hand gelopen dat had ik echt niet verwacht met mijn goede voornemens.

Na de pianoles was ik doodmoe en ging voor de tv hangen en daar kwam die beruchte fles tevoorschijn voordat ik het wist was de hele fles leeg. Waarom heb ik dit toch gedaan

Woensdag is mijn moeilijkste dag manlief komt dan heel laat thuis van zijn werk.

Vandaag drink ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, wat vervelend voor je Hallo. Goede voornemens zijn mooi, maar een sterk plan is beter. Zoals niet op de bank ploffen, al ben je moe. Ga in bad liggen bijvoorbeeld, uit je gewone ritme stappen. Alle drank het huis uit misschien? Wat is je plan voor vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou deze situatie vast hallo. Zoals Quinn zegt, inderdaad iets anders doen dan je gebruikelijke patroon.

Dat haalt de trek niet weg, maar maakt het wel allemaal beter te doorstaan.

Succes met de dag van vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, hier nog een leeftijdsgenoot bijna 63 nu, en een kleinkind van bijna 2 :)

Er weer voor gaan vandaag hoor, genoeg adviezen hierboven,

Je wilt een fitte oma zijn las ik ......dus komop.....vandaag hier ook weer oppassen op onze kleinzoon,

geweldig.......ik moet er altijd heel vroeg zijn....als ik er naar toe ga zo vroeg....ben ik altijd zo blij dat ik niet meer drink.

Ik voel me echt een fitte oma :)

Komop 4 kleinkinderen las ik.....daar kun je geen drank bij gebruiken....geniet ervan zonder drank

Succes vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha weer een leeftijd genoot, en oma van een klein kind van 2 jaar mijn kleinkinderen """"" zijn al groter de oudste van 12 gaat dit jaar naar Denemarken een uitwisseling van school ze worden gauw groot geniet er maar van.

Vandaag een droge dag, wel ontzettende hoofdpijn toch nog gaan winkelen met kleindochter want ze wilde dat ik een korte broek ging maken linker kant rood rechterkant blauw ze heeft de stof zelf uitgezocht schijnt nu populair te zijn.

Ik ga vroeg naar bed morgen een zware dag.

De gewoonte doorbreken is een goed idee.

Geen drank in huis? En als je bezoek krijg dan hoe lossen jullie dat op.

Zo dag 1 zit erop op naar de 2e

Een goede nachtrust gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan!

Op je vraag heb ik geen antwoord; anderen misschien wel. Het is jouw huis, zou ik zeggen en alcohol schenken is geen verplichting.

Hoofdpijn. Ik moest in het begin heel bewust zorgen dat ik voldoende dronk. Water, thee, sap... Dat scheelt misschien.

Alvast een goede dag morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, het is voor mij gek genoeg op het moment geen probleem als er drank in huis is. Mijn man drinkt ook, al is dat nu bijna niet meer het geval. Hij steunt mij en vindt het zelf geen probleem om niet te drinken.

Maar bepaalde bezoekjes/afspraken richt ik nog steeds anders in. Zo heb ik morgen een ontbijtafspraak met iemand met wie ik anders wel 's avonds in de kroeg zou afspreken. Dat dan maar even niet.

Verjaardag heb ik overdag ipv 's avonds gevierd. En verder: idd alcohol aanbieden is geen verplichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen drank in huis? En als je bezoek krijg dan hoe lossen jullie dat op.

Ik probeer mezelf voor te houden dat ik A) niet verplicht ben om mensen van alcohol te voorzien en B) dat wat voor mij niet goed is, wellicht voor anderen ook helemaal niet goed is. Maar het meeste heb ik aan C) het is mijn huis, ik bepaal wat hier op tafel komt. Die laatste werkt het beste voor mijn ego ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe geen trekmomenten het is mooi weer en heb net gewandeld in het zonnetje.

De aangebroken rode wijn heb ik weggegooid heel moeilijk en dacht bij me zelf zonde maar nee natuurlijk niet in je lijf dat is pas zonde ik heb nog 2 volle flessen witte wijn staan, bier en sterke drank de laatste 2 is niet zo,n probleem witte wijn wordt iets lastiger .

gewoon niet aankomen.

Lika zo wil ik het ook hebben dat is mijn streven, het liefs af en toe een glaasje.

Maar zo als ik begrepen heb van de meeste van jullie is het toch beter om een tijd te stoppen.

Ik doe mijn best

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die witte wijn in de weg gaat zitten, dan zou ik die ook gewoon weg doen. Dat is een paar euro, maar kan veel ellende voorkomen.

Ik ken mensen die voor visite dan wel wat kopen en een eventueel overgebleven of aangebroken fles meegeven als het bezoek het huis verlaat.

Dat vond ik eigenlijk ook wel een mooie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen allemaal.

De dag en nacht goed doorgekomen qua drinken maar slecht geslapen.

Ik zit de hele tijd aan drank te denken niet dat ik een trekmoment heb maar hoe ik het op moet lossen, wat zal ik doen.

Helemaal stoppen, leren omgaan om alcohol in huis te hebben en niet aankomen, wat te doen op mijn moeilijke momenten, de toekomst etc.

De knoop doorhakken zodat ik niet meer hoef te denken hoe ik het zal doen of van dag tot dag zoals de meeste van jullie.

Mijn gevoel zegt:

Eerst stoppen voor een maand.

De wijn weg

S'middags niet op de bank ploffen.

Nu ik dit schrijf voel ik me rustiger.

Ook heb ik vandaag nee gezegd om op de twee bengels te passen daarna ga ik altijd drinken.

De eerste maand wil ik alles uit de weggaan wat me aan drinken verbind.

Een heel fijn weekend voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, Hallo. Over slecht slapen de eerste paar weken na het stoppen lees je wel vaker hier. Dat hoort er nu eenmaal bij, kennelijk. Wel jammer dat je de hele tijd aan het stoppen zelf blijft denken, kun je geen goed boek naast je bed leggen of zo? 

Om het overzichtelijker te maken gaan veel mensen hier het van dag tot dag aanpakken. 's Morgens zeg je tegen jezelf: vandaag neem ik de eerste niet, en als je wilt zet je je naam bij het dagpact van die dag om die afspraak ook in de groep te gooien. En dat dan elke dag, zolang je niet het gevoel hebt dat je een knoop kunt doorhakken voor een langduriger beslissing. Er zijn er onder ons die het zo blijven aanpakken en niet meer anders willen. Het voordeel is dat je steeds met een heel overzichtelijke afspraak met je zelf te maken hebt. Moeilijker dan dat hoeft het ook niet te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Sta fris op en redelijk goed geslapen.

Ik kon het niet de witte wijn weggooienen en heb er witte wijnsaus van gemaakt goed ingedikt en liggen nu in partjes in de diepvries.

Vandaag een goed voornemen om niet te drinken, ik heb er zin in.

Een fijne zondag

20 jan

bewerkt door Hallo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Gisteren heb ik niet gedronken, en voelt goed, vandaag weer? Ik denk het wel

Slapen is minder en ben ook moe maar heb begrepen dat dat er bij hoort.

Vandaag rond mijn moeilijke tijd heb ik afgesproken om boodschappen te doen met de buurvrouw.

Een fijne dag voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...