Spring naar bijdragen

Donderdag 5 januari


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben blij om wat opgeknapt te zijn, ik had weer zin in wat sociale contacten.

Veel gebeld, nou ja, lang vooral. Ben nu hartstikke moe. (ook nog gehoord dat een oude vriendin

van vroeger is overleden)

 

Dat wordt vroeg in bed!!

 

Jannigje sterkte morgen (kreeg je dan de uitslag?)

en ook Lika veel rust en sterkte toegewenst.

 

Eigenlijk kunnen wij allemaal wel een vette knuf gebruiken! :)  :lips:  :lips: :lips:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje,

ik lees net deze dag en dus over jouw valpartij, zie het voor me, dood en doodeng. Gelukkig heb je niets gebroken.

Mijn moeder stapte eens de deur uit zonder te weten dat het glad was en hup, op haar eigen stoepje onderuit en pols gebroken. Is nooit meer helemaal goed gekomen.

Zelf ben ik ook heel bang om te vallen, heb daarom ook mijn fiets verkocht.

Bijna 4 jaar geleden lag er sneeuw en het was glad, dus ik bleef binnen, at de voorraden op en........viel uit het seniorenbed dat ik van mijn moeder had geërfd. Pols op 2 plaatsen gebroken en 9 mnd. mee getobd. Dus mij zie je niets buiten als ik ook maar denk dat het glad is.

Veel beterschap, het zal morgen mss nog wel meer pijn doen dan vandaag, maar als je niets gebroken hebt, dan zou het vanaf daar beter moeten gaan.

:rose:  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eindelijk mijn zelfverkozen afzondering noodgedwongen moeten doorbreken, want er was niet veel te eten meer in huis. Zonder uien, eieren en melk wordt het een beetje moeilijk. En ook non-food raakte op.

Helaas geen nieuwe boeken, want er was een probleem met mij(n) pas dat stamde uit 2014   :blush:  en dat moet eerst worden opgelost.

Zo zie je maar weer, je steekt je hoofd buiten de deur en meteen weer problemen, gelukkig niet gevallen.

En...................heel gelukkig thuisgekomen want met heel veel boodschappen voor heel weinig want geen peuken en geen wijn. Ik heb het gevoel dat ik goed ga. Voel me rustig en mijn huid ziet er nu al veel beter uit. Maar goed dat ik er voorlopig niet meer uit hoef, want de weersvoorspelling is niet best.

Nu dus een week niet gerookt en niet gedronken en het kostte niet veel moeite en voelt goed. Zelfs wat afgevallen.

Goed slapen is werkelijk ongelooflijk belangrijk voor het geestelijk en lichamelijk welbevinden van een mens.

Voor straks welterusten en morgenvroeg gezond weer op.  :sun:

:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,

zag dat je er was en kom voor jou even terug. Hoe gaat het met je rug? En met de rest? Kun je nu echt niet eens een paar dagen ziek zijn?

Dit houdt toch niemand vol en is vragen om meer problemen. Maar, ja, je bent geen klein kind meer en zult het wel kunnen inschatten. Hoop ik dan maar.

Mijn rug en heupen zijn nog stijf en bukken doet een beetje pijn, maar de/het spit is voorbij. Tot de vlg. x.

Ik schrijf je even over je matras. De meeste mensen doen veel te lang met hun matras en merken niet dat het minder wordt.

Het is heel erg belangrijk voor je rug en de kwaliteit van je nachtrust.

Mijn groenteman (het  beroep is hier relevant, want die mensen tillen heel veel en zwaar) vertelde me eens dat hij ontzettend veel en lang last van zijn rug had gehad. Hernia zelfs, als ik me goed herinner. Toen heeft hij een pocket vering matras gekocht en het was over en voorbij. 

Zo zie je maar. Het is een oerwoud van matrassen waar je uit kunt kiezen, daarom geef ik je deze tip even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier een droge afmelding

 

Net 2 avonddiensten gehad

Morgen acht uur beginnen en veel werken

Gelukkig voorspellen ze voor morgen nog geen gladheid

Nog steeds wat pijntjes hier en daar (rug en hiel)

Voel me ook erg stijf en wat krakkemikkig

Maar heb ook een fikse koortslip

Dus misschien toch wel wat onder de leden (gehad)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lidia,

Onze berichten kruisen elkaar net.

Matras is pas 6 jaar oud

En verder, kan ik me ziek zijn idd eigenlijk niet veroorloven.

Doe op mijn manier toch echt heel rustig aan hoor.

Van de week 3 adressen afgezegd, en misschien zeg ik voor zaterdag ook nog wel een adres af.

Ik let echt wel op mezelf

Maar lief dat je het vraagt/zegt

Fijn, dat het met jou ook wat beter gaat nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje,

Dat is precies de reden dat ik me had voorgenomen niets te drinken, want dan krijg je dat zielig en alleen in je uppie gevoel. Heb ik ook al eens meegemaakt. Nu zag ik het (met wat zelfovertuiging, moet ik eerlijk toegeven) als een zelfgekozen soberheid, o.a. ingegeven door de ellende van andere mensen op deze wereld en dus genietend van mijn snorrende kachel enz.

Boeken zijn me een grote troost en ik ben erg bezig met terugblikken, is mss niet goed, maar helpt wel om de geschiedenis te ordenen van mijn best veelbewogen leven. En als ik dan zie hoe anderen ziek worden en sterven, mensen jonger dan ik die gezond en sportief hebben geleefd, dan ga ik snel mijn zegeningen tellen, want het is een wonder eigenlijk dat ik nog zo goed functioneer. Niemand kan ik de toekomst kijken, maar voorlopig is het zo.

Die vriend die laatst na een kort ziekbed is overleden was 18 mnd. daarvoor gestopt met zijn goedkope sigaartjes en werd toch nog geveld door een zeer agressieve vorm van longkanker. Hij was 11 jaar jonger dan ik.

Dit is je antwoord: ik probeer er zo optimistisch mogelijk in te staan.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, Rapilos, ik weet dat je niet zonder geldige (woordgrapje) gevolgen niet kunt werken, maar zie dat je je wel beperkt.

Ja, koortslip heb ik ook geregeld en als ik dan even rustig nadenk, weet ik waar het door komt. Vaak is dat stress.

De leeftijd van je matras zegt niet alles, kijk maar naar die bank van mij, vanaf het begin een doorzakker. En dan niet gaan reklameren, Ja dom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje, heb je iets aan het vallen overgehouden? Wat ontzéttend balen trouwens!

Omgekeerde cd's op je balkon tegen de duiven, ik heb ze op mijn vensterbank gelegd: weg. (Duiven)

Maar misschien heb je dan zonlicht nodig om ze te laten flikkeren. (De cd's)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...