Spring naar bijdragen

voorstellen


kale

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn naam is Klaas en ik ben 30 jaar oud.

Ik ben verslaafd aan alcohol en als ik alcohol nuttig gebruik ik cocaine.

ik doe dit al 14 jaar. ik probeer steeds te stoppen maar het wil niet echt lukken.

 

vanaf vandaag waag ik weer een poging en ga er voor 110 procent voor.

ben bang dat ik zo doorga dat het anders niet goed met mij komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt 110%, maar heb je een concreet plan hoe je het gaat doen en voor hoe lang? Het komt een beetje ad hoc en daarom nog niet zo sterk op me over, maar ik kan me daar natuurlijk heel goed in vergissen.

Ik vind wel dat je er heel goed aan gedaan hebt hier te komen schrijven. Ik neem aan dat je ook wat rondgekeken hebt en gelezen bij anderen. Blijf dat vooral ook doen. Wat bij veel mensen goed helpt, in elk geval in de begintijd, is de opdracht simpel te houden: "vandaag neem ik de eerste niet." En dat dan gewoon van dag tot dag herhalen. En voor zover je het nog niet hebt meegekregen: in de praktijk is het echt een stuk makkelijker vol te houden als je niet probeert te minderen maar er voorlopig helemaal mee stopt, op zijn minst gedurende een aantal maanden. Dan wordt het in de praktijk ook steeds gemakkelijker maar ook fijner. 

 

Ondanks mijn misschien wat kritische houding wens ik je alle succes, welgemeend. Hou vol!

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bob, het plan is om me op wat andere dingen te richten, zo wil ik volgende week beginnen met sporten (fitness) wil voor mezelf wat afleiding hebben.

Plaatsen die gevaarlijk voor me zijn ga ik eerst ontwijken.

Ik ben van plan om helemaal niet te drinken, als ik niet drink is het niet lastig voor mij om de cocaine te laten staan.

Verder lees ik inderdaad wat op het forum de ervaringen van andere strijders, zodat ik hier misschien ook wat kracht uit kan halen om door te zetten en vol te houden en ik heb een app geinstalleerd op mijn telefoon waar ik de momenten van trek wat bij kan houden en hoe er mee om te gaan op zulke momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even heel cru Kale, maar waarom eerst weer zo proberen en niet nu toch maar eens naar de huisarts gaan voor hulp en ondersteuning? Als ik je goed begrijp, heb je al vaker met jezelf alleen geprobeerd te stoppen en is dat niet gelukt. Waarom dan nu weer hetzelfde proberen en een ander resultaat verwachten? De combinatie drank en coke ken ik maar al te goed en het valt echt niet mee om daar mee op te houden.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte dat het jou wel lukt. Welkom hier, hoop dat je steun en inspiratie vindt op het forum.

 

Is het trouwens Kale als boerenkool, of Kale als weinig hoofdbedekking?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt al beter. Toch lees ik ondanks die ferme 110% nog de formuleringen "waag ik weer een poging", "ben bang dat" en "ben van plan om"..

Mijn vraag is daarom of je het nu weer voor de zoveelste keer aan het proberen bent of dat je een besluit genomen hebt. Dat maakt voor de succeskans namelijk veel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Quinn, dat heeft denk ik deels te maken met dat ik iemand ben die altijd zelf zijn zaakjes wil oplossen, en stap niet snel met mijn problemen naar iemand anders toe.

Ik ben in het verleden wel eens bij vnn geweest, maar heb niet echt de indruk dat dat me zo goed helpt.het is natuurlijk wel goed om er bewust mee bezig te zijn ( vandaar dat ik me bij dit forum heb aangemeld) uiteindelijk moet je het toch zelf doen. Ik had het redelijk in de hand, maar het is vanaf de zomervakantie eigenlijk weer uit de hand gelopen..vandaar dat ik nu helemaal wil stoppen, omdat ik de controle anders kwijt raak.

Je zegt dat je de combinatie maar al te goed kent, hoe gaat het nu bij jou dan?

Haha kale als geen haar op me hoofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruikte zo nu en dan eens Bob,maar dat werd na de zomer steeds meer en meer.

Omdat het van kwaad tot erger gaat, heb ik de keus gemaakt om nu helemaal te stoppen.

Ik ben idd wel vaker gestopt, maar als ik 1 keer per maand eens gebruikte, maar soms ook maanden niet had ik er wel vrede mee.

Alleen nu raak ik de grip kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruikte zo nu en dan eens Bob,maar dat werd na de zomer steeds meer en meer.

Omdat het van kwaad tot erger gaat, heb ik de keus gemaakt om nu helemaal te stoppen.

Ik ben idd wel vaker gestopt, maar als ik 1 keer per maand eens gebruikte, maar soms ook maanden niet had ik er wel vrede mee.

Alleen nu raak ik de grip kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het : zelf op willen lossen is waarschijnlijk iets dat velen van ons hier herkennen. Ik in ieder geval wel. Toch heeft die huisarts bij mij de schellen van mijn ogen doen laten vallen. Puur omdat ik voor iets lichamelijks kwam en hij zei : eerst geen alcohol drinken en kijken wat dat doet. En toen: was mijn lichamelijke probleempje inderdaad weg, nu merk ik de link met vele andere zaken die bij mij spelen. Hij heeft mij echt naar mezelf laten kijken en houdt me bij de les. En ik doe het zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, heel goed dat je nu herkent dat het onbeheersbaar werd en er voor kiest om in te grijpen. Veel mensen wachten er veel te lang mee, maar als je nu doorzet heb je m.i. goede kans dat de lichamelijke schade op langere termijn zeer bepekt of zelfs verwaarloosbaar is. Goed bezig dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mooi dat de huisarts jou zo goed heeft kunnen helpen Lika. En daar zijn ze natuurlijk ook voor.Ik hou het ook zeker in mijn achterhoofd. Ik heb nu eerst de keuze gemaakt om het zo te proberen, als ik weer gebruik de eerste maanden dan ga ik alsnog naar de huisarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd zo dat veel mensen te lang wachten Bob. Ik heb ook best wek lang gewacht, maar het is nooit te laat. Hoop idd dat de schade wat mee valt.. ik ben nu nog behoorlijk wazig in mijn hoofd en aardig naar de klote, maar wat wil je ook dit is nog maar de 2e dag. Ik zal me vanaf nu elke dag wel weer wat fitter gaan voelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...