Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 december


Momentum

Aanbevolen berichten

Wat fijn Lonneke! Zo begint ie gewoon. :)

 

Ben net thuis en de kachel is op stoom en het elektrieke bed staat aan.

Raar om om half elf nog op een verjaardag te verschijnen... enfin.

En dan zit je later in het verkeer achter iemand die onmiskenbaar heeft gedronken.

Ik dacht: afstand houden!

 

Werk gaat steeds beter, al is het erg zwaar en we misten een dienst van 3 uur. Het is fijn als

alles dan toch lukt.

Dus tevreden hier. Morgen mijn gastkind, inmiddels 12. "Leuke dingen doen!"

 

Goede nacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Eindelijk aandacht voor B6! Maar als de aanbevolen hoeveelheid 1,5mg is dan snap ik het maximum van 21mg nog steeds niet. Zeker als je bedenkt dat ik energy drinks en wel meer producten extreem veel B6 zit. Zo kom je alsnog boven de norm waarop je zenuwschade kan gaan krijgen. http://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/te-veel-vitamine-b6-in-vitaminesupplementen.aspx Die adviseren neem niet meer in een b supplement dan die 1,5 mg

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Maar dat gaat volgende jaar januari  weer beginnen. 

Maar dan moeten ze niet komen met een afspraak op korte termijn voor december, dat was niet de afspraak, januari ben ik er voor ze.

Zal wel goed komen, vorige keer was het ook mis gegaan, andere werkcoach geloof ik en die is daar dan weer niet van op de hoogte.

 

 

Ik zie je zo vaak schrijven dat dingen je overkomen en nu wordt je overvallen door een gesprek met de werkcoach zo 2 weken eerder als de afspraak. Als ik meer controle wil hebben over de koers van mijn leven moet ik ook anticiperen. Nu al weten hoe ik dat gesprek wil aangaan en wil dat het verloopt. Want kijk toch eens hoe het nu gaat....nu ben je bezig met bingen en de puinhopen daarvan opruimen en dat gesprek is pas in Januari.....En dan is het begin Januari en dan schiet je in de stress voor dat gesprek dat je al weken aan ziet komen. Het leven hoeft je niet zo te overkomen, het is net autorijden.....je moet wel een stuk vooruit kijken! In het nu leven maar ook anticiperen.

 

En wat je schrijft over wisseldiensten.....wie weet ontkom je er niet aan. Maar als ik jou was zou het niet mijn eerste keuze zijn omdat het iets meer verdient. Volgens mij is regelmaat juist goed voor je. Vroeg je bed uit. Aan de slag en vroeg je bed weer in want werken de volgende dag. Die structuur helpt in het niet drinken. Rust Reinheid Regelmaat....nog steeds relevant voor verslaafde mensen (en iedereen eigenlijk)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie je zo vaak schrijven dat dingen je overkomen en nu wordt je overvallen door een gesprek met de werkcoach zo 2 weken eerder als de afspraak. Als ik meer controle wil hebben over de koers van mijn leven moet ik ook anticiperen. Nu al weten hoe ik dat gesprek wil aangaan en wil dat het verloopt. Want kijk toch eens hoe het nu gaat....nu ben je bezig met bingen en de puinhopen daarvan opruimen en dat gesprek is pas in Januari.....En dan is het begin Januari en dan schiet je in de stress voor dat gesprek dat je al weken aan ziet komen. Het leven hoeft je niet zo te overkomen, het is net autorijden.....je moet wel een stuk vooruit kijken! In het nu leven maar ook anticiperen.

 

En wat je schrijft over wisseldiensten.....wie weet ontkom je er niet aan. Maar als ik jou was zou het niet mijn eerste keuze zijn omdat het iets meer verdient. Volgens mij is regelmaat juist goed voor je. Vroeg je bed uit. Aan de slag en vroeg je bed weer in want werken de volgende dag. Die structuur helpt in het niet drinken. Rust Reinheid Regelmaat....nog steeds relevant voor verslaafde mensen (en iedereen eigenlijk)

Ik ben het met Erik eens, Spirit. Wisseldiensten werken geen structuur en standvastigheid in de hand. Ik ben nu ook aan een weekstructuur a h werken. Dat geeft meer psychische rust en meer kans van slagen om alcohol achterwege te laten. Ik heb zelf in de verzorging gewerkt met wisseldiensten. Ik weet hoe dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat je er iets van zegt Bor.

Ik heb nooit beweerd dat je een terugval had.

Als je iets verder leest in hetzelfde bericht van waaruit jij quotte lees je dit;

 

'Ik bedacht me net iets..
Ik heb totaal geen probleem met mensen die niet geheel willen stoppen met drinken. T is ieders keuze.Wat ik wel irritant vind, is wanneer mensen die hiervoor kiezen zich keer op keer presenteren als willende een ware stopper zijn.'

 

Je presenteert jezelf als iemand die nog regelmatig strijdt tegen drankzucht.
Zo schrijf je bv dat alcoholreclame je triggert. Dat je laatst iets dronk maar je lichaam het niet meer aankan. Dat minderen echt niet jouw ding is. D
at je moet schrijven over problemen van/met je dochter om clean te blijven.
Ik wil ze best eens oplijsten voor je als je dat gemakkelijker lijkt.
 

Zever in pakskes! 

Je ziet drinken niet als een misstap of iets dat je laten moet/wil.

Ik ben zelf geen geheelonthouder. Dat is een keuze.

Ik kom hier niet zeggen dat ik wat heb gedronken want dat zou ronduit belachelijk zijn. Als ik iets drink, is dat nl. geen fout in mijn ogen en hoef ik daar ook niemand mee lastig te vallen.
Misschien moet je daar zelf ook een keer mee stoppen en de minderaar zijn die je bent. 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe noem je je bij regelmaat drinken juist bor? Een slippertje?

Je gaat inderdaad goed. Je hebt zo te lezen een behoorlijke controle over de hoeveelheid drank die je neemt wanneer je wil drinken.

De periodes tussen je drinken zijn ruim. Niets verontrustend daar.

Je vindt t spijtig dat je vergeleken wordt met iemand die echt terugvalt. Dat de persoon tekort zou worden gedaan.

Das bizar want in de aanloop van je drinken vraag je meer van anderen dan de persoon waarmee je vergeleken wordt.

De steeds wederkerende verhalen over hoe en welke situaties je triggeren. De energie die t vraagt van anderen om dan als t zover is te berichten dat je gedronken hebt maar t ok is.

Wie doet wie tekort?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...