Spring naar bijdragen

FF Voorstellen


Krullebol60

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben 56 jaar en al 19 jaar verslaafd aan Alcohol, ben ook erg verslavingsgevoelig op vele fronten.

Ben ooit bewust gaan drinken om mijn hoofd leeg te maken en wat meer rust te krijgen, dat lukte uiteraard in het begin erg goed.

Ben 2 jaren (van de 19) ooit gestopt, man oh man wat was ik trots, en hoe fijn dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de drankvoorraad die ik in huis moest hebben bij extreme warme temperaturen.

Ik had destijds veel zorgen die ik weg wilde drinken en vond dat toen ook prima.

Nu loopt mijn leven geweldig,heb een schat van een partner, kinderen gelukkig en zelfstandig, doe genoeg leuke dingen, ken veel lieve mensen maar zit zo vast aan de gewoonte om dagelijks 1,5- 2 flessen wijn te drinken of een halve liter sterke drank.

Mijn partner drinkt ook maar heeft daar geen problemen mee, kan ook makkelijker een paar dagen stoppen dan dat ik kan.

We hebben al zoveel uitgeprobeerd, doordeweeks niet en weekenden wel drinken etc etc.

Vind het enige voordeel van veel drinken dat ik in slaap val (heb normaal echt een slaapprobleem), maar ben uiteraard dan ook om 5 uur weer klaar wakker in de ochtend.

Ben ooit heel erg lang gelden een tijdje bij de AA geweest, vond het zweverig en erg belerend, iig niet mijn manier.

Heb mezelf ooit 6 weken op laten nemen bij de Grift een verslavingskliniek, ben er toen zelf ook weer weg gegaan en daarna 2 jaar gestopt.

Vind het nu wel weer heftig nu ik alles zo opschrijf, ben een gezelligheidsdier en wil daarom nog heel graag heel erg oud worden en mezelf niet kapot drinken.

Ook herkenbaar bij mezelf, ik begin altijd overal super enthousiast aan, maar volhouden is voor mij vaak het probleem.

Dit was het voor nu, fijne avond allemaal,

Groet Krullebol60

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Je komt meteen al enthousiast en vrolijk over eigenlijk. Wil je in je eentje stoppen (eventueel met je partner) of ben je van plan om ergens ook hulp in te schakelen? Dat volhouden een probleem is, herken ik wel ja. Kan heel goed stoppen, als in, tussen het ene glas en het volgende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Krullenbol,

 

Welkom!

 

Volhouden is het probleem schrijf je, na een enthousiaste start.

Herkenbaar. Alleen dat drinken hield ik altijd best goed vol  :blush:

 

Je hebt al vanalles geprobeerd, en het eens twee jaar drooggehouden, wauw...

Wat is je plan nu? Weer naar nul?

 

Lees en kijk hier maar rond...en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heya, welkom. Een fijn steunend forum hier. Bij 'Ditjes, datjes, dagdraad' vind je een draad met de dag en datum van vandaag. Dat is een soort huiskamer waar we door elkaar heen kletsen, zeuren, grappen maken en wat er verder allemaal die dag opkomt. Mijn ervaring is dat hier schrijven echt helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook van mij een warm welkom Krullebol.

Wat ik mis in je verhaal is of je weet hoe

het kwam dat je na 2 jaar trots zijn, toch weer

bent gaan drinken, en hoe lang je nu weer drinkt.

Je weet dus dat je zonder kunt, als je echt wilt.

En ook wat dat je opleverde destijds.

Voor goed slapen zijn echt andere middelen die

heel wat gezonder zijn dan alcohol. En je kwaliteit van

slapen is ook beslist veel beter dan.

Mocht je besluiten dat je gaat stoppen, dan zijn heb

je hier veel te halen, er is altijd wel iemand om je te steunen,

door een moeilijk moment te helpen en om ervaringen mee

uit te wisselen. Je kunt ook een maatje zoeken en extra 1 op 1

elkaar steunen. Mij heeft dat jarenlang veel gebracht. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal, dank voor je reactie en medeleven, alleen ik ben een oen met computers en heb geen flauw idee hoe ik persoonlijk kan reageren op een stukje wat iemand me schrijft.

Toen ik het stukje geschreven had zag ik aan de linkerkant van het geschreven stuk mijn eigen naam en woonplaats staan, ben daar zo van geschrokken dat ik toen in paniek gelijk het stukje heb verwijdert. wat krijgt een ander namelijk te zien? je Forumnaam of je echte naam met woonplaats? Net als ieder ander wil ik iig anoniem blijven en niet dat ik via Google gevonden kan worden hiermede. Hopelijk kan iemand van jullie me geruststellen en hierop een antwoord geven, zodat ik rustig kan schrijven (als ik doorheb hoe ik persoonlijk kan schrijven :-)) en alles eens rustig door kan lezen. Groeten, Krullebo60l

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Krullebol. Geen zorgen, niemand ziet jouw echte naam en woonplaats, alleen jij. Ik zie: Krullebol60, nieuw hier, geslacht Man. Da's alles.

Verder kun je door op Quote te drukken op iemands reactie reageren. Dat verschijnt dan voor iedereen zichtbaar. Je kunt iemand ook een privebericht sturen, door op iemands forumnaam te gaan staan met je muis en dan zie je de knop 'zend privebericht'.

En heel goed dat je hier bent! Het forum helpt mij echt enorm goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, dank voor je reactie en medeleven, alleen ik ben een oen met computers en heb geen flauw idee hoe ik persoonlijk kan reageren op een stukje wat iemand me schrijft.

Toen ik het stukje geschreven had zag ik aan de linkerkant van het geschreven stuk mijn eigen naam en woonplaats staan, ben daar zo van geschrokken dat ik toen in paniek gelijk het stukje heb verwijdert. wat krijgt een ander namelijk te zien? je Forumnaam of je echte naam met woonplaats? Net als ieder ander wil ik iig anoniem blijven en niet dat ik via Google gevonden kan worden hiermede. Hopelijk kan iemand van jullie me geruststellen en hierop een antwoord geven, zodat ik rustig kan schrijven (als ik doorheb hoe ik persoonlijk kan schrijven :-)) en alles eens rustig door kan lezen. Groeten, Krullebo60l

 

Zoals Eef123 al heeft geschreven: naam en woonplaats zijn niet zichtbaar voor anderen :). Kijk maar eens bij Mijn Instellingen, daar staat: (niet zichtbaar voor anderen). Dus je kan gewoon rustig schrijven :).

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal, vond het zo spannend dat ik zelfs mijn geslacht verkeerd heb ingevuld.

Heb een mooie app geinstaleerd op mijn mb, Alcohol in de Hand, ziet er veel belovend uit, en altijd weer makkelijker in gebruik dan de grote computer, althans dat geldt voor mij zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal, vond het zo spannend dat ik zelfs mijn geslacht verkeerd heb ingevuld.

Heb een mooie app geinstaleerd op mijn mb, Alcohol in de Hand, ziet er veel belovend uit, en altijd weer makkelijker in gebruik dan de grote computer, althans dat geldt voor mij zo.

 

Graag gedaan :)! Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat het Krullebol?

Hallo Eef123,

Krijg jij dit bericht nu prive te zien of komt het weer ergens te staan? Ja ik ben een ramp als het gaat om forums :-)

Ik ben vandaag 1 week zonder alcohol, moet je zeggen heb maar 1 x echt trek gehad en dat was tijdens het inkopen doen bij de AH toen ik franse kaasjes met een fles rode port op de band zag liggen bij iemand anders.

Kan moeilijk in slaap vallen en slaap onrustig, maar dat heeft denk ik tijd nodig. Heb de eerste paar dagen oxapam 10 mg gebruikt op advies vd huisarts, maar wil daar niet ook weer afhankelijk van worden.

Met andere woorden, gisterenavond niets meer genomen.

We zijn weer op de goede weg zullen we maar zeggen :-)

En met jou Eef?

Groetjes,

krullebol60

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Krullebol. Als je hier op het forum in een forumberichtje tikt, wordt het openbaar gepubliceerd. Je kunt ook privé berichten sturen. Om dat te doen, klik je op iemands naam, dan kom je op het profiel van die persoon. Daar kun je klikken op "zend een bericht". Dat blijft dan privé.

 

Een week nuchter, goed bezig. Check je die afbouw met oxazepam wel even met de huisarts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Krijg jij dit bericht nu prive te zien of komt het weer ergens te staan? Ja ik ben een ramp als het gaat om forums :-)

Jouw berichtje is voor iedereen zichtbaar op het forum. Een privebericht stuur je door iemands naam aan te klikken en dan rechts in het profiel op 'zend mij een bericht' te klikken. Maar het is ook heel fijn als alle anderen kunnen meelezen, omdat we zoveel van elkaar leren!

Wat goed dat je een week zonder bent. Houe zo! De eerste weken zijn lastig qua trek/slapen/onrust/etc. Trek is moeilijk maar gaat na een half uur vaak weer over.  Bedenk Krullebol dat je naast iets 'niet-doet' ook iets heel belangrijks 'wel-doet', namelijk gezond worden, voor jezelf zorgen en investeren in de relaties met degenen die je lief zijn.

Met mij gaat het goed. Ik had gisteren een vreselijke trek-aanval, het was een feestelijke dag, etentje, en oh oh wat had ik het lastig. Maar ik heb niet gedronken. Zo blij vanochtend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Eef,

 

Wat goed van jou, een feestje en dan niks drinken pffff.

Wij bridgen 1x per week en normaal drink ik dan altijd 2 glaasjes, om een beetje relaxter te worden.

Het bridgen is leuk maar aangezien ik het nog niet zo lang doe en het mij altijd behoorlijk veel spanningen oplevert is het wel een beproeving.

Maargoed zelf heb ik deze week ook meerdere dingen aan de hand, een lunchafspraak met mijn schoondochter, een bezoek aan onze dochter (waar altijd rijkelijk gediscusieerd-gegeten-gedronken wordt) en waar ik normaal gesproken redelijk aangeschoten weer terug ga naar huis na een langere treinreis.

En nog een middag met een andere dochter die we ook lange tijd niet meer gezien hebben.

Kortom leuke dingen maar ook dingen waar normaal gesproken altijd een glaasje bij hoort, maar redenen genoeg om te stoppen dus.

Step bij step en vanavond eerst maar weer eens de bridgeavond overwinnen op een watertje of sapje.

 

Fijne dag allemaal,

Groeten,

Krullebol60

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ojee Krullebol, ik heb elke week tig momenten waarop ik voorheen zou drinken. Van feestje tot bezoek tot werk tot alleen thuis zijn.... Ik ben gevoelig en voel snel spanning. Schaamte en schuldgevoelens bij allerlei dingen. Als ik drank als oplossing houd hiervoor, drink ik elke dag. De enige weg voor mij is om het niet meer te doen. En op zoek te zijn naar nieuwe manieren om te ontspannen, en aan de slag te gaan met al die rotgevoelens.

Wat jij noemt 'beproevingen' herken ik zo goed. Ik vind het gewone leven niet makkelijk en voor mij zit het vol beproevingen. Zo'n bridge-avond, familiebezoeken, ik zou dat precies zo hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...