Spring naar bijdragen

vrijdag 28 oktober


snoepje

Aanbevolen berichten

Dank je Lars

 

tomtom, ik krijg misschien wel een betere toekomst maar met alles wat er in mijn hoofd zit vind ik het gewoon eng,

ik weet niet wat er allemaal uit komt.

Ben geen prater en heb nog nooit deze hulp gevraagd, en zélfs hulp vragen is not done voor mij.

Vandaar deze stap, ik ga er voor maar blijft moeilijk en laat ik dan nu maar es een moeilijke stap doen, wanneer ik anders altijd de makkelijkste weg ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat de kliniek voor mij een veilige omgeving was, in elk opzicht, waar ik door niets werd afgeleid om aan mezelf  te werken.

Ja hoor, ik stuiterde ook geweldig dat ik mijn levensverhaal met een balpen moest schrijven en niet op een pc...........

En zo was  er wel meer, maar na enige dagen had ik het gesnopen en was het prima.

Het is verre van eng als je er eenmaal bent. Het was zó erg dat ik niet eens terug naar huis (gebruikershol)  wilde toen het eenmaal zover was.

Vraag als nodig. Uiteraard kan ik alleen over mezelf vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, nu niet meer, echt niet, maar heeft wel even geduurd.

Maar het is werkelijk fijn nu om de weekenden zonder drank door te kunnen komen zonder zelfs maar een gedachte er aan. En gelukkig nooit meer een kater en altijd nog weten wat er gebeurd of gezegd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp je jowan, ik moet er eerst nog in

 

en wil jullie allemaal tóch bedanken voor mee leven, mee denken en de oppeppers  :heart:

Ik reageerde eigenlijk meer naar TT2 die wat onrustig werd van mijn eerdere bericht, dacht ik. 

Bovendien denk ik dat er grote verschillen zijn tussen de diverse klinieken. Ook kan de ene kliniek een ander doel dat een andere hebben.

Ik zat in een 12-stappen kliniek (die inmiddels helaas niet meer bestaat) die analoog aan het NA en de AA gedachtegoed abstinentie (totale onthouding) nastreefde.

Er schijnen ook klinieken te zijn die ervan uit gaan dat ze mensen gereguleerd (of sociaal) kunnen leren drinken.

Die kweken naar mijn mening draaideur kliniekgangers. Die zien hun klanten na verloop van tijd bijna allemaal terug. Totdat ze een goede kliniek gevonden hebben..... of.....

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enorm veel respect voor je AlbertRemmo, wens je alle goeds toe. De (toch overwegend) positieve verhalen daarover van Lars en met name jowan draaien mijn soms wat dwarse hoofd ook wel wat bij. Mijn eerdere ervaringen waren niet onverdeeld gelukkig makend, maar terugkijkend, er zal ongetwijfeld veel aan je eigen houding en het tijdstip in je leven liggen. Denk ik.

 

Drukke dag in de keuken hier, ik ben als een malloot de diepvries aan het vullen met hoeft alleen nog maar opgewarmd te worden voedsel. Komt dochter thuis met een paar emmers appels, die ze bij een buurman heeft gejat... nadat ze was betrapt, had die gezegd "pluk er maar zoveel als je wilt joh." Dus nou heb ik besloten dat ze daar zo een appeltaart vergezeld van excuses van de onoplettende vader af mag gaan geven. Verdraaid, ik dacht echt dat ze in de tuin was. Nou ja, volgens mij tamelijk pedagogisch opgelost zo. En papa maar bakken :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageerde eigenlijk meer naar TT2 die wat onrustig werd van mijn eerdere bericht, dacht ik. 

Bovendien denk ik dat er grote verschillen zijn tussen de diverse klinieken. Ook kan de ene kliniek een ander doel dat een andere hebben.

Ik zat in een 12-stappen kliniek (die inmiddels helaas niet meer bestaat) die analoog aan het NA en de AA gedachtegoed abstinentie (totale onthouding) nastreefde.

Er schijnen ook klinieken te zijn die ervan uit gaan dat ze mensen gereguleerd (of sociaal) kunnen leren drinken.

Die kweken naar mijn mening draaideur kliniekgangers. Die zien hun klanten na verloop van tijd bijna allemaal terug. Totdat ze een goede kliniek gevonden hebben..... of.....

 

Sorry , jowan maar het voelde voor mij ook, daarom reageerde ik er op.

En die 12-stappen kliniek zit wel goed hoor daar kom ik terecht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...