Spring naar bijdragen

Dinsdag, 27 september 2016

jowan

Aanbevolen berichten

Ik heb veel gezopen en vindt het moeilijk om dat ik nu voor de tweede keer kanker heb niet te zien als een tik op de vingers, als een straf. Net zoals rokers die longkanker kregen dan gaan denken: had ik maar nooit gerookt dan had ik dit niet gehad.

Mijn eerste kanker daarbij was het bekend dat een risicofactor overgewicht was. Dat had ik. Die eerste kanker kwam juist minder vaak voor, als enige kanker bij vrouwen die roken. Ik rookte toen al vijf jaar niet. Mijn tweede kanker komt voor bij mensen met overgewicht en bij drankgebruik. Ik drink al een hele poos niet meer maar ben nog niet slank. Ja eigen schuld dus. Roken: nou al lang weer gestopt.

Ik vind het soms zo verrekte moeilijk om je eigen aandeel te zien. Is dit nu mijn eigen schuld? Ik weet het antwoord al. Blijft wel dat het erg rot is, nog een keer overal doorheen. Ik had graag een maatje die ook bekend is met die ziekte en met mij wil appen, bellen, chatten of wat jij wilt?

bewerkt door vlokje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlokje, het is een rotziekte en niemand heeft dat 'verdiend'. Het gaat bij die cijfertjes om statistieken en we kennen allemaal de verhalen over opa die 60 jaar rookte en nooit wat had, of zoals mijn moeder: misschien 1 keer per jaar een drankje en toch bezweken aan leverkanker. We zouden willen dat we het konden sturen, maar dat is niet zo. Vette, verdrietige pech, dat is het. Dus ga jezelf alsjeblieft niet ook nog eens schuldig voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...