Spring naar bijdragen

Vrijdag, 23 september 2016

jowan

Aanbevolen berichten

Och, Lieselot, opstarten..

D'r zijn van die dagen dat ik denk dat ik nooit "aansla".. dat ik de hele dag aan het (op)starten ben.

Dan wil het allemaal niet zoals ik graag zou willen dat het gaat.

Nu heb ik geleerd en ondervonden dat, als ik dat nou maar niet tegen wil en dank alleen maar wil dat alles

vlot en soepeltjes verloopt, dat het dan normaler, gewoner wordt dat niet altijd alles gaat zoals ik graag wil.

Mét dat dat gewoner wordt, mét dat ik dat kan "handelen" (op z'n engels, dus hendelen..) vervaagt het begrip opstarten

tot: het begin van actie..

Als alcoholist die gestopt is met drinken had ik daar graag een beloning tegenover gezien. Een beloning

in de vorm van een uiterst prettig, zeg maar perfect leven.. Nou ja, iedereen hier weet dat dat niet zo is.

Door daar niet teleurgesteld om te zijn maar juist het omgaan met dat imperfecte leven aan te kunnen, zie

ik uiteindelijk als de ultieme beloning van het niet meer drinken.

Ik ben beloning gaan zien als iets wat ik niet zozeer "verdiend" heb maar als "gevolg" van mijn doen en laten. ((Be)Loon naar werken..)

En zo een beetje doorredenerend kom ik tot de conclusie dat m'n hele leven "beloning" is...

Dat het hele leven, elke dag, een cadeau is dat me toevalt, of mij dat nou bevalt of niet. Alles is toeval. Alles is loon naar werken.

Oogsten is wat anders. Ik kan niet bepalen wanneer "de boel" rijp is om te oogsten, en ook niet of de oogst gaat "lukken".

Ik hoorde laatst in een meeting iemand vertellen dat ie dát als nederigheid zag... Je elke dag belangeloos inspannen maar niet weten

of en wanneer je zou oogsten. Mooi..

En dan is (op)starten, of dat nou moeizaam gaat of in een flits, gewoon wat het is.. een deel van (dagelijkse) actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol zorgt er gewoon voor dat je controlesysteem niet meer functioneert. Als gevolg daarvan vervagen je (rationele) grenzen en gaan instincten een hoofdrol spelen. Hoe meer drank hoe minder kans wilskracht heeft. Eenmaal te veel gedronken, doe je er weinig meer aan. Dat geldt voor zowel dronken vrouwen als dronken mannen.

Van ons volwassenen wordt verwacht dat we die risico's kennen en ons risicogedrag (in dit geval zuipen) erop afstemmen. Sommigen van ons vinden dat moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, natuurlijk mag je hier open zijn. Maar dan krijg je ook kritiek. Komt ie, vanuit een goed hart en vanuit herkenning.

Zoals ik je de afgelopen weken beluister ben je verslaafd aan WM. Lees je berichten maar na in de afgelopen weken en vul voor WM je favoriete drank in. Je zult veel herkenning vinden. Zaterdag heb je definitief besloten met je verslaving te stoppen. Maar je verslavingsduiveltje vindt nog allerlei manieren om aan je dosis WM gedachten te komen. Desnoods via contact met zijn zoon.

Jij aan WM verslaafd. En WM heeft misbruik gemaakt van die verslaving en daarmee van jou.

Wie weet zit ik er volkomen naast en laat het dan maar lekker waaien wat ik schrijf. Maar als het klopt dan zou ik me concentreren op je eigen WM verslaving, in plaats van op hem.

Succes!

Typo

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst Vandaag, 15:17

Yogajuf, op 23 Sept 2016 - 15:02, zei:snapback.png

Een rokje heeft volgens mijn geen invloed op je brein. Denk ik dan.

Wat weet u van het mannelijk brein? :face-icon-small-shocked:

Yogajuf, op 23 Sept 2016 - 15:02, zei:snapback.png

Krijg het niet meer weg. :D

Bewerkt door Soothe, Vandaag, 15:27.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soothe, ik was even helemaal in de war door jouw bewerkte quote... was al druk op zoek naar wáár Yogajuf jouw tweede quote had vermeld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf, nou en of een kort rokje een psychotrope werking heeft op m'n brein... als je daarmee bedoelt dat het de geest beïnvloedt.

Dat kan zowel zonnig als duister.. hangt er vanaf wie er in dat rokje zit.

Maar ik zal wel abnormaal zijn.. misschien dat ik me daardoor wel min of meer herken in Soothe. (sorry, Soothe.)

Gooi er voor de "verluchtiging" maar even een :P tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verluchtiging is helemaal leuk en prima natuurlijk.

Maar mijn eigenlijk ontzettend serieus bedoelde PUNT is: drankmisbruik kan leiden tot grensoverschrijdend gedrag, zowel bij mannen als bij vrouwen, en soms loopt dat afschuwelijk uit de hand.

Wijfie, voor de duidelijkheid: ik schrijf hier óók en ik ben hier niet voor mijn zweetvoeten. Ik heb mezelf in situaties bevonden waarin ik mijn eigen virtuele dochter niet zou willen zien. Terugblikkend vind ik het verdomde moeilijk om in die situaties slechts één "schuldige" aan te wijzen - of één slachtoffer, zo je wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik, Yogajuf, dat drank(misbruik) kan leiden tot serieus grensoverschrijdend gedrag en dat jouw punt ook serieus bedoeld is.

Daarom is herstel ook een serieuze zaak.

Een beetje herstel, alleen maar "even" stoppen met drinken en dan maar hopen dat 't goed gaat is in mijn ogen dan ook

een wankele basis om alcohol de baas te worden en blijven. Als het dan tóch weer mis gaat dan is zelfs roeien niet goed meer

mogelijk omdat er geen stevige riemen meer voorhanden zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik niet verslaafd ben, zou ik op dit forum niets te zoeken hebben toch? 

(...)

Dit wat WM doet, is in mijn ogen respectloos en hij hoort mij, zeker na zaterdag met rust te laten.

Ik bedoel niet verslaafd aan drank. Ik bedoel verslaafd aan WM. Vul maar 'drank' in waar je nu steeds 'WM' schrijft.

Dit wat drank doet, is in mijn ogen respectloos en drank hoort mij, zeker na mijn besluit om te stoppen met rust te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...