Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Er zijn meer manieren om met slechte (jeugd)ervaringen te dealen dan alleen een beetje babbelen met een goed bedoelende psycholoog, Quinn.

Maar je bent intelligent genoeg om dat zelf te bedenken en ernaar te handelen. Ik kan overigens alleen maar anderen napraten, want ik heb er zelf geen ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Again, bedankt jullie. Nee, ik heb niet gedronken. Wel trillende handen en enorm veel behoefte aan verdoving, maar het lukt nog. Vanochtend bij psych geweest, afspraak bij de psychiater staat. Omdat ik eerlijk was vanochtend, misschien dus straks toch weer aan de AD. Of erger. Ik weet het even niet meer, alleen dat het vallen moet stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya was me voor, maar inderdaad, antidepressiva. Ik kreeg het een hele poos, ben er op eigen houtje mee gestopt en dat was misschien, heel misschien, niet zo'n briljant idee. Het werd me ook afgeraden, maar omdat niemand je kan dwingen om het wel te nemen, was de uitkomst vooraf al wel duidelijk. Dus ja, gestopt.

 

Vanavond een heel open gesprek met mijn vriendin gehad. Over de zin en onzin van het leven en waarom het me wel gestolen kan worden, ondanks de ook heus wel positieve en prettige aspecten ervan. De terugkerende zin is eigenlijk het is niet dat ik niet meer wil leven, ik wil dit leven niet meer. Dus wordt steeds maar weer duidelijker dat het roer enorm om moet. Stoppen met drinken is daar maar één aspect van. Een belangrijke, dat dan weer wel. Ik wil niet opgenomen worden, ik wil het niet, ik wil niet. Maar de afweging wordt op een gegeven moment wat wil ik meer niet, drinken of een opname. Ik hoop (al is hoop voor kleine meisjes) dat ik het niet nodig ga hebben.

 

Het was een rotdag, dus morgen moet al snel beter worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij (ja, echt) dat ik dit forum heb gevonden. Steun en woorden van hier komen anders binnen, omdat ik weet dat iedereen hier weet waar ie het over heeft. Niet dezelfde situatie, wel dezelfde problemen met dezelfde bron. Dat helpt.

 

Vandaag voelt als een bepalende dag. Zo eentje waar er echt wel meer van zijn geweest, daar niet van, maar toch, bepalend. Dit zijn van die dagen die mijn leven in een andere richting duwen, al is het maar tijdelijk. Verandering, je weet wel, dat waar ik zo'n hekel aan heb. Controle afgeven. Fouten toegeven. De leugen dat het best redelijk met me gaat vakkundig de nek omdraaien.

 

Vanmiddag de psychiater. Dezelfde die me tijden terug antidepressiva heeft voorgeschreven en bepaald not amused was toen ik daar op eigen houtje mee op was gehouden. Ach ja, Quinn slikt niet, althans, niet als het voorgeschreven is. Maar dan komen natuurlijk ook weer de gebruikelijke vragen. Wanneer heb je voor het laatst alcohol gedronken? Hoeveel glazen? En het waarschuwende stukje over de slechte combinatie van alcohol en medicatie. Daarna begint het leuke gedeelte pas.

 

Ik ben niet gek, ik weet best dat -oloog en -iater met elkaar hebben gebabbeld. Dat -iater ook wel weet van de zwarte gedachten in mijn hoofd. Van de voorgeschiedenis die in dossiervorm met me meereist door de hulpverlening. Van de littekens op mijn armen en de gaten in mijn geheugen. Toch zou ik het best prettig vinden als het vanmiddag blijft bij een alsjeblieft, hier het recept, over twee weken evalueren. 

 

Maar ja, laten we realistisch blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lars, wat hoor ik jou graag zo praten, goed man.. we weten het hé.. we gaan het gevecht aan, nu is het nog een gevecht als we verder zijn lijkt het misschien nog maar een stoeipartij of een speels duwtje..

We zullen ons kop niet laten hangen hé.. geef het tijd en pak het rustig.. 2de dag vandaag in je nieuwe verblijf en je bent al gaan sporten.- trots op je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...) De terugkerende zin is eigenlijk het is niet dat ik niet meer wil leven, ik wil dit leven niet meer. Dus wordt steeds maar weer duidelijker dat het roer enorm om moet. Stoppen met drinken is daar maar één aspect van. Een belangrijke, dat dan weer wel. Ik wil niet opgenomen worden, ik wil het niet, ik wil niet. Maar de afweging wordt op een gegeven moment wat wil ik meer niet, drinken of een opname. (...)

 

Ik wil toch nog even terugkomen op dit eerdere bericht van je.

Je schrijft dat stoppen met drinken maar één aspect is en een belangrijke. Dat schrijf je in de context dat je dit leven niet meer wilt, dat het roer enorm om moet.

 

Teveel drinken is van invloed op je stemming en je gedrag. Het is bekend dat drankmisbruik depressiviteit en angsten bevordert. Je isoleert jezelf ook van de mensen om je heen.

Ik heb laatst zitten lezen over de relatie tussen ADHD, ADD en verslaving. Ik las daar dat als de onrust, de irritatie en het alsmaar binnenkomen van prikkels in die gevallen aangepakt kunnen worden (door medicatie), dat de verslavingsproblematiek dan regelmatig nauwelijks meer een punt is. Ik hoop dat ik het goed weergeef hoor, want ik ben ook maar een leek.

Ik wil daarom niet zeggen dat alcohol aan de basis van jouw problemen ligt; dat kan ik niet zeggen.

Wel is het volgens mij zo, dat je al drinkend geen goede kans hebt om andere zaken aan te pakken. Ik heb gehoord van therapeuten die weigeren een behandeling te starten zolang de cliënt drinkt, omdat dat zinloos zou zijn. Mijn eigen ervaring geeft aan dat dat juist is.

Stoppen met drinken is een eenvoudige opdracht. Helder, meetbaar, niet voor meerderlei uitleg vatbaar. Gegeven de invloed van drank op een flink aantal andere zaken denk ik dat het (ook) voor jou een goed startpunt is om de wending  in te zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update? Update. Al is er nog weinig te melden. De -iater wil me zoals het nu is geen AD voorschrijven, want dat vindt ie risicovol. Dus ik mag kiezen hoe ik verder wil. Doormodderen zoals nu en als de alcohol echt uit mijn lijf blijft, misschien dan alsnog AD. Afkicken met behulp van medicatie en dan misschien alsnog AD. Opname en daar afkicken en medicatie en de rest. Mag ik rustig over nadenken en overleggen met de mensen thuis. Vrijdag graag concreet antwoord. Zo leuk, die spijkers met koppen. Of, zoals de -iater het kalmpjes bracht gedwongen opname of een crisisplek lijkt me nu niet nodig, dus ik geef je een paar opties ter overweging mee. Ik ga er vanuit dat je zelf prima de juiste beslissing kunt nemen.

 

Zo gezellig, van die hulpverleners die je al veel te lang kent. Wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MijnGerrit jouw bericht en mijn update komen vrijwel tegelijkertijd, had hem nog niet gelezen. Maar ja, je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Zoals de -iater ook aangaf, eerst de drank eruit, dan de rest.

En ik geef eerlijk, maar rijkelijk laat, toe; drank ik ook wel degelijk een strohalm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel sterkte Quinn. Het moet erg vreemd en vervelend voor je zijn. Iedereen praat tegen je aan, hier worden berichten aan je geschreven, men wil je kanten opsturen die jij niet op wilt en je keuzes laten maken op onderwerpen waar jij absoluut niets te kiezen wilt hebben.

 

En toch loop je niet weg. Daar heb ik respect voor op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...