Spring naar bijdragen

Ik ben

Quinn

Aanbevolen berichten

Haha...als ik spa rood dronk was ik klaar na een halve fles 

en wijn....? Heb ik ook altijd vreemd gevonden.

Maar ff serieus, vervelend dat niet slapen.

Heb niet veel zinnigs te melden.

Je zit vast niet te wachten op 'acceptatie' en zo.

Misschien helpt de gedachte dat je binnenkort 'aan het werk' gaat.

En dat ook het slapen dan weer beter zal gaan.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, vreselijk, wakkerliggen. Ik pak tegenwoordig onmiddellijk mijn boek, e-reader op nachtstand. Totdat ik echt ga loensen, dan toch nog doorzetten en dan zo vloeiend mogelijk door naar slapen. Als het niet lukt, hup, meteen weer lezen.

Ik hoop dat je een time-out krijgt, Quinn. Niet stoer gaan lopen doen bij die intake, hè! En wifi eisen, we willen wel weten hoe het gaat en ons er tegenaan bemoeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de nacht maar gewoon gelaten, toch een stukje acceptatie! Enige trots inderdaad, want ik ben niet gaan drinken in de zoektocht naar slaap. Slaapdraadje nog niet gevonden, zoeken was niet mijn sterkste kant vannacht. Wel wezen hardlopen in het Sterrenbos, lekker rustig.

Mocht ik wensen mee mogen nemen naar de time out, dan wordt de eerste gebak bij de koffie en de tweede wifi, deal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesprek gehad, nu wachten totdat het geheel is besproken. Vrolijke vragenlijsten ingevuld, van die lijsten die ik onderhand kan dromen, maar okee, zonder (al te veel) commentaar weer ingevuld. En nu dus weer afwachten. Wanneer ik voor het laatst had gedronken, vroeg de dame. Vanochtend, zei ik eerlijk, ik kan slecht liegen op rechtstreekse vragen. Laat in de nacht, bedoel je? Ik knikte richting mijn lege bekertje koffie. Nee, zonet. Zoals ik al zei, ik ben slecht in liegen. Het was niet veel trouwens, gewoon, een scheut door de koffie, om de trillende handen en zenuwen stil te krijgen.

Running over the same old ground
And how we found
The same old fears

Willen is niet genoeg, ik moet het ook doen, dat veranderen, wil ik niet meer steeds tegen hetzelfde aanlopen. Ik moet het zelf doen, maar ik zal toch echt eerst moeten leren hoe dat eigenlijk moet, dat anders doen, anders omgaan met innerlijke demonen, angsten en kwellingen.

Wish you were here

Intussen voel ik me een ongelofelijke loser, dat ik het niet voor elkaar krijg, dat ik het niet alleen kan, dat gewoon niet drinken een te moeilijke opgave lijkt te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Quinn, geen loser dat is wel het allerlaatste waar ik aan denk als ik aan jou denk.. Wees nu eens trots op jezelf dat je er iets aan gaat doen.

Ik was woensdagavond bij een vriend die echt wel teveel drinkt. Terwijl hij een Duvel dronk gaf hij toe dat hij eigenlijk ook al zin in een gin tonic had.

Hij zei zelf dat als hij begint te drinken, niet kan stoppen, maar gewoon geen zin heeft om er iets aan te doen. Stoppen gaat hij pas op zijn 70ste..

Ik heb hem de vraag gesteld of hij zich daar dan goed bij voelt en dat wist hij eigenlijk niet, ja wel als hij net op dat punt was dat hij precies genoeg roes had maar nog niet

ellendig.. zo tussen glas 7 en 8..

Zo wil ik het niet... daarbij ik weet ook dat ik binnen de kortste xen de hele dag zou drinken. Elke x een slokje totdat mijn lijf er weer volledig afhankelijk van zou zijn.

Het is goed Quinn dat je hulp hebt gezocht, schuift het ijs met aarbeien slagroom terug naar Quinn ;-) ja ja.. nog niet helemaal op.. rest is voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Lars. Van een ander zou ik dat ook oprecht zo vinden, maar zelf, tja, van mezelf heb ik andere verwachtingen.

Ik ken het zinnetje Gerrit, maar het ook gevoelsmatig eens zijn, is lastig. Want daarvoor lijkt drank op veel momenten nog te veel te bieden voor me.

Meya, ik heb een paar dagen niet gedronken, maar er hoeft maar dìt te gebeureb of ik ben er weer. Stress inderdaad, spanning. Slecht omgaan met dus.

Trots op mezelf Lieve? Niet gaan overvragen hè. Wat zijn er veel mensen due drinken dan toch, moeilijk. Kan er slecht naast zitten. Bedankt voor het ijs, dat gaat op.

Als jij een exorcist was, huurde ik je bij deze in basta.

Niet verder gedronken vandaag, wel vergeten te eten, dus ik werd tegen half tien liefdevol uitgekafferd en daarna voorzien van tosti's. Met melk :P iemand wil me gezond maken, brrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Want daarvoor lijkt drank op veel momenten nog te veel te bieden voor me." waar heb ik dit nog gehoord?

Wat in godsnaam heeft drank je te bieden Quinn? Ik mag je dit vragen hoor, was zelf bij mijn vorige stop poging ook overtuigd dat drank me echt wel wat te bieden had..

Een dame blanche die heeft je wat te bieden.. nee grapje.. lees dit nu nog eens.. en zeg het zelfs eens hardop. Nee nee, maak niet meer van drank ajb dan gewoon een vloeibaar goedje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het biedt? Een alternatief voor een mooer op mn hoofd. Rust, slaap, verdoving, vergetelheid en weer een nieuwe ronde om van de kater af te komen.

Maar ook ongeremdheid, onverschilligheid, agressiviteit, geruzie en black outs. Kwestie van afwegen wat het zwaarste weegt op elk moment.

Kohtje schreef hier over een meester-slaaf verhouding, waar ik het uiteraard niet mee eens ben want niemand is mijn meester, maar zoiets maar dan anders dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb daar ook een t-shirt van..

Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht bij je laatste zin. Niemand is jouw meester, Quinn stop dan met zo onderdanig te doen tov drank.. er zijn dingen die veel lekkerder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was toen, dit is nu en vandaag ben ik anders. De verstandige helft in Mijn hoofd heeft een overwicht tegenover die andere. Die andere die zuipen wil en in een nachtelijk coma raken. Die andere die wil vergeten, verdringen en in lome toestand over een balkonhek wil hangen. Maar, omdat die verstandige helft alles strak in de hand houdt, gebeurt dat dus niet. Wij eten, omdat het gezond is. Wij drinken niet, omdat we daar geen maat in kunnen houden. Wij volgen leuke therapie methoden, want daar worden wij nog verstandiger van.

Ik voel me verdreven, verbannen uit mijn eigen hoofd en mijn eigen lijf. Want Ik ben niet alleen maar verstandig. Ik wil ook helemaal niet alleen maar verstandig. Ik wil eruit, ik wil los, ik wil leven tot op de bodem van de beker, of, in mijn geval, tot op de bodem van de fles.

Is dit nou vechten met mezelf? Of is degene die drinken wil, een externe vijand? Of is het, zoals hier wel wordt gezegd, beter om niet te vechten? Maar hoe doe je dat, niet vechten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe Quinn.

Hoe doe je dat?

Kan het niet uitleggen.

Je zegt: 'Niemand is meester over mij'

Toen ik zag dat drank dat dus wel was.

(Of 'dat' waardoor ik die drank pakte)

Kon ik pas echt accepteren dat ik niet goed bezig was.

Moest me overgeven, en o, wat was dat lastig.

En tegelijk bevrijdend.

Kan er nu moeilijk woorden aangeven.

Het is in ieder geval tegenovergesteld van vechten.

Wijsheid en moed gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een geworstel Quinn

met woorden, gevoelens,

ook die van je paetners,

met drank en gedachten.

Ik zou er moe van worden.

overgave = rust.

en ja dan moet je wel door de shit

zoals Gerrit schrijft; over je heen laten komen,

er lessen uit leren

en dan eindelijk echt gaan leven weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze staat er inderdaad stevig op zeg.. onze Etty. Ik ervaar voor een stuk hetzelfde, stoerder, opener, zou beter af en toe beetje op de rem gaan staan, want het lijkt wel of ik mijn standpunten nog duidelijker moet maken..

En op een maandag, als er toch heel wat mensen aan het bekomen zijn van het weekend, kan dit voor sommige mensen best wat vermoeiend zijn ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik drink niet om stoerder, gevatter, wilder en losser te worden. Totaal niet zelfs. Ik drink (nee, niet op dit moment) om mijn gedachten stop te zetten, mijn hoofd uit te schakelen, gevoelens te dempen, rust te vinden en te slapen. Ben veel meer een stille alleen drinker dan een drinker in sociale omstandigheden. Drank gebruik ik wel om een deel van mezelf uit te zetten, ja, dat zeker. Even niet mezelf hoeven zijn, niet constant voelen hoe enorm ik tekort schiet, even niks.

Ik haat mezelf. Niet omdat ik drink, maar om mezelf. Juist tijdens het drinken, als er maar genoeg in zit dan, wordt die haat minder, omdat de scherpe kanten dan verdoofd raken, alles wat zachter wordt. Ik wil niet nog meer met mezelf geconfronteerd worden, zeker niet die zelf zoals ik die zie. Misschien, ooit, als ik de mildheid en genuanceerdheid waarmee ik naar de wereld kijk, naar mezelf kan verplaatsen, wie weet, ooit... dat het leven an sich dan dragelijker wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfhaat... wat ondraaglijk, Quinn, de hele dag met iemand te moeten zijn die je haat.

(Als ik een like van iemand krijg nav een bericht op jouw draad, krijg ik als melding:

Ik ben leuk.

Quinn! denk ik dan.)

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal! Ik ben ook nieuw, ik ben een jongeman van eind twintig, student en ondernemer, en alcoholist (ruime zin). Ik drink veel meer dan goed voor me is en wil daar graag iets aan doen. Langzaam maar zeker ben ik tot het besef gekomen dat ik niet alleen een alcoholprobleem heb ontwikkeld, maar dat mijn relatie met drank ook nooit gezond is gewéést. Daarom denk ik dat het beter is niet meer te drinken. Nu heb ik een bloedhekel aan 'hulpverlening' door 'professionals', dat is meer een persoonlijk ding, maar een groep van ervaringsdeskundigen, breder dan bijvoorbeeld een AA-werkgroep, leek me tof en misschien zelfs gezellig, dus vandaar mijn aanmelding! 

Mijn grote probleem is niet het stoppen (de craving kan ik wel de baas) maar het gestopt blijven, dat houd ik namelijk doorgaans niet meer dan 1-2 weken vol, waarna het liedje weer van voor af aan begint. En terwijl ik denk een fles sterke drank te kunnen bewaren voor het feestje, blijkt dat ene slokje toch fataal te zijn, waarna Drankorgel tegen al zijn goede voornemens in dronken is na een liter gedestilleerd. 

Dat kringetje moet natuurlijk doorbroken worden, dus vandaar dat ik hier ben. Nu kort en wel twee dagen weer helemaal nuchter, maar vastbesloten die nuchterheid dit keer ook vast te houden. In ieder geval, zoals de AA het zegt, de komende 24 uur. 

Overigens, ik las even de huisregels en kwam erachter dat 'alcoholcampagne' niet is toegestaan. Mijn nickname was bedoeld als een knipoog, maar als de moderators liever een andere hebben, zal ik die uiteraard aanpassen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Drankorgel, welkom.

Ik hoop dat je je kunt verrijken met alle tips en ervaringen die je op dit forum zult krijgen, delen en geven.

Hier komen de eerste twee:

1)Doe dan Draaiorgel! Ook makkelijk voor een plaatje ernaast.

2) Misschien kun je een eigen draadje starten, bij Wie=Wie, dan ben je te traceren als iemand iets speciaals wil,zeggen of vragen.

(Rechtsboven zie je een zwart balkje met: start nieuw onderwerp)

Veel succes met gestopt blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Drankorgel, welkom.

Ik hoop dat je je kunt verrijken met alle tips en ervaringen die je op dit forum zult krijgen, delen en geven.

Hier komen de eerste twee:

1)Doe dan Draaiorgel! Ook makkelijk voor een plaatje ernaast.

2) Misschien kun je een eigen draadje starten, bij Wie=Wie, dan ben je te traceren als iemand iets speciaals wil,zeggen of vragen.

(Rechtsboven zie je een zwart balkje met: start nieuw onderwerp)

Veel succes met gestopt blijven!

Thanks, ik ga 'm aanpassen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...