Spring naar bijdragen

nieuw hier


Gast

Aanbevolen berichten

Hè,

 

Jaja het gaat wel goed hoor.. denk ik.. Maar eh blijf ik dan echt de rest van mijn leven nuchter. Niet meer gezellig drinken op van die leuke feestjes waar eigenlijk geen kat nuchter rondloopt.. iedereen

lekker op de tafel danst.. de meeste mensen veel te lang blijven plakken.. gezellig. Midden in de nacht nog een uiensoep of een vette pita om de drank toch wat op te vangen.. en kom nog even

naar dat leuke café.. De zondag hele dag kater.. maar wat maakt het uit, het was weer super gezellig.

 

Ik ga gewoon mijn hele leven niet meer drinken. Ik kan dus ook niet mee naar het wijn weekend.. Wijn proeven in noord frankrijk, zo leuk en gezellig, nee kan niet mee. Zelfs als ik zou willen, je kunt niet mee naar een

wijnweekend en alleen water drinken.

 

Wat doen we met oud en nieuw.. geen champagne, geen toost..

 

Waarom krijgen we steeds minder vrienden op bezoek, zeker niet onverwacht. Iedereen weet dat als je hier onverwacht binnen komt je zeker geen drank krijgt.. een thee een koffie en oh wat is iedereen welkom.

 

Gelukkig nuchter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja... you can't have the cake and eat it.

(Die is een beetje raar, maar hij klopt wel!)

Ik vind dat ook moeilijk, en het enige wat mij helpt is de balans opmaken. De pluskant van de lijst is goed gevuld, maar de minpunten winnen, niet op het nippertje, maar met vlag en wimpel.

Helpt je dat, Lieve?

Is je gezondheid een belangrijke drijfveer om niet meer te drinken? Dan moet je 'Op je gezondheid' lezen, van Kahn.

Ja, gelukkig nuchter, dat wil zeggen: niet meer wanhopig worstelend verzuipend mensonterend doormodderen.

Zo, ik ben weer om. Jij? Leg weer even iets in je la, een doperwtje van kruidenthee. Of ga ook iets duurs kopen om thee in te doen. Heb ik vandaag gedaan: 23 euro, eigenlijk gewoon een veredeld theekopje van de Blokker, maar dan in een pretentieuze winkel.

Hup Lieve!

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las je gisterenavond al en wist eigenlijk niet goed wat te zeggen.

 

Ik heb ook wel eens dat ik denk: 'is dit het nu?"

 

Maar het gevoel, de ervaring, de winst, gezondheid van nuchter zijn

is me momenteel zo enorm helder, dat het 'is het dit nou' gevoel verdwijnt.

Verder denk ik dat Lars het ook wel goed zegt.

 

Niet leuk om te ontdekken, maar wel wat het dus blijkt te zijn.

Triest eigenlijk. 

 

Ik hoop voor je dat dit gevoel tijdelijk is, en dat je straks weer

de voordelen voor jezelf waarneemt.

 

Fijne dag.  :heart:

 

 

 

kromme zin

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak continu mijn balans op en weet waarom ik niet meer drink. Als ik soms hoor hoeveel feestjes 'vrienden' van mij afgaan en hoe leuk het zogezegd altijd is.. dan de vraag krijg waarom zien we jou eigenlijk nooit meer.
​Vroeger was je zo gezellig, heb ik het wel even moeilijk. Als ik die minpunten inderdaad er tegenover zet, weet ik wel beter hoor. Ik heb gewoon schrik dat er een moment gaat komen dat ik een soort opstandigheid ga voelen, denk zo erg was

het allemaal niet, denk van wat jullie kunnen kan ik ook... hmmm.

 

Het zijn misschien geen echte vrienden, maar ik mis ze wel. Ik mis het oppervlakkige geklets de ohhh wat hebben we het gezellig en kom de wijn is op.. we duiken de kelder in en halen nog een paar flessen. Soms mis ik mijn 'oude' leven. Goed mensen veranderen

en misschien moet ik dit gewoon zien als een nieuwe fase in mijn leven.. Eindelijk volwassen?

 

Gezondheid is belangrijk, maar mijn gezondheid was natuurlijk niet de reden om te stoppen met drank. Ik ben blij dat ik nu geen roofbouw meer pleeg op mijn lichaam, Ik kan nog altijd genieten van eten en heel gezond moet dat niet altijd zijn hoor. Maar denk toch dat ik het boek van Kahn ga lezen.. 

 

Btw ik heb gisteren weer eens een veel te dure gezichtscreme gekocht, zalig daar kan ik ook van genieten..

 

Bedankt Baste en Lars ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt kruidenthee. Het zal inderdaad wel weer zakken..

 

Ik denk dikwijls aan hoe mijn leven was voordat ik besloot om iets te doen aan mijn drankprobleem. Ai ik zeg het hier of ik een keuze had.. en ik doe ook

precies alsof er een alternatief was.. Belachelijk. Ik moest stoppen en ik kon niet meer kiezen. Het heeft dus totaal geen zin om terug te kijken en zogezegd

mezelf wijs te maken dat het "toen" allemaal zo gezellig was.

 

Fijne nuchtere dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch hoort ook dat bij het rouwproces,

drank leek ooit een vriend en vrienden te maken.

oppervlakkige vrienden kun je ook via sporten

opnieuw maken, en vaak zitten daar weer echte vrienden

tussen omdat, als er een klik is, de gesprekken niet oppervlakkig

blijven; dubbele winst dus. En andere hobbies zorgen natuurlijk

ook voor zo'n uitbreiding, want je hebt dan ook iets gemeen.

Iets wat uiteindelijk toch echt beter is en beter werkt dan drank.

En  iets missen is ook niet erg, je hoeft niet alles te hebben in het leven,

slectief leren worden is een mooie les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, ik heb 'ik ben Loïs, en ik drink niet meer' gelezen. (Ebook). Jonge meid die veel en veel teveel dronk, en daarom vrij abrupt helemaal stopt.

Ik schrijf het op jouw draadje omdat ze ook zo'n last heeft van de 'saaiheid' van haar nieuwe bestaan. Ze mist de vrolijkheid, de feestelijkheid van het drinken, ze mist haar vrienden, de uitspattingen...Ze kan zich maar niet identificeren met een geheelonthouder.

Ze heeft echt liefdesverdriet. De minnaar (de alcohol) was een vuile bedrieger, natuurlijk, anders stopte ze niet. Maar ze erkent ook dat ze zo'n lol met hem heeft gehad.

Dat is een ander uitgangspunt dan: drank voegt niks toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Basta,

 

Ik heb dat boek ook gelezen, al een tijdje geleden hoor. En ik herken haar in mezelf. Zij dronk wel vooral op feestje enzo en ging dan volledig los. Ik dronk op feestjes maar ook en vooral nog

daarna en daarnaast. Eigenlijk dronk ik op het laatst gewoon bijna overal. Zelfs in de auto - schaamt  zich.

Ik verstopte flessen en vond ze dan niet meer terug, paniek.. ergens drank, maar waar.. Ik zorgde ervoor dat ik altijd wel ergens nog een fles had liggen, want kwam de dag niet meer door zonder. Er is een moment geweest dat ik mijn dag moest starten met een slok, anders verging ik van de pijn. Ai wat erg als ik dit nog eens opschrijf..

 

Wat haal ik in mijn hoofd om te denken.. ooit ga ik weer drinken.. nooit ga ik nog drinken. Ik ben nu vrij en moet ook proberen en leren genieten van die vrijheid.

 

Thnx, Lieve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, oei... wat heerlijk om daarvan bevrijd te zijn!!

Duidelijke zaak, Lieve, er zit ergens een schroefje los, niks aan te doen. Niet meer drinken, en inderdaad, genieten van het feit dat je die afschuwelijke obsessie hebt stilgezet.

Die paniek, afschúwelijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meerdere schroefjes los vrees ik.. maar sommige zijn wel prettig hoor ;-) Ken jij dat ook Basta, die paniek?

 

Ik geef niet op hoor theetje.. ik wil niet terug, voel me goed zo. Soms komt die schaamte wel boven hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren mijn puber gaan halen van een fuif.. heb daar drie kwartier voor de deur gestaan en op weg naar huis toch paar x moeten stoppen, meneer had

toch wel wat (veel te) veel gedronken.. 

 

Raar dat je (ik toch) toch een och arme hebt

 

Tijd geleden was het me niet gelukt om hem midden in de nacht te halen en was ik er niet voor hem geweest.. gelukkig..;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben daar veel te soft voor zeker toch voor de puber, heb hem dus maar rustig in zijn bed laten liggen. En zelfs een tosti met zalm gebracht om toch maar te bekomen.

Had geen kater hoor nee.. was gewoon wat stiller ) zijn woorden. Volgens mij wist hij er ook niet al te veel meer van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfherstel.. werken aan jezelf.. is iets moois en goeds. Maar voor iemand die van nature een "zorger" is en dus eigenlijk zichzelf vaak op de laatste plaats zet is dat soms moeilijk.

Ik merk dat ik de laatste tijd weer zo druk ben om te proberen goed te doen voor iedereen, er te zijn voor iedereen.. terwijl ik weet dat dit een trigger is.. Nu dus ook weer totaal geen tijd om even rustig op het forum te zitten, want ik moet douchen, opruimen, boodschappen doen.. en naar de schoonfamilie.. shit ... geef me gewoon wat tijd voor mezelf. Hoe zit het met al die dingen die IK leuk vind, mijn hobby's;. sporten.. lezen.. Ok.. hier gaan we dus weer, douchen en hup naar de familie.. aan tafel zitten (saai) zijn aperitieven.. en wijn bij het eten.. Lieve water uit de kraan... Gezellig..

 

Calimero .. xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, jouw bericht kun je helemaal uitpluizen met van die vervelende therapeutenvragen, ik zal het je niet aandoen, maar de conclusie zal zijn:

Je wilt het zelf anders deed je het wel anders.

Nare Basta .. xx

(Gecombineerd met het hartje van Etty durf ik het wel te schrijven)

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

I know... Je mag je wel laten gaan hoor.. met uitpluizen. Ken mezelf redelijk en weet ook dat ik elke x in dezelfde domme fouten trap.

Maakt me wat cynisch en zorgt er ook wel wat voor dat ik mezelf minder serieus neem. Bepaalde dingen kan en wil ik msssn ook niet veranderen.

Ik ben er enerzijds best wel trots op dat ik voor mensen kan en wil zorgen.. maar het grenzeloze moet ik opnieuw in de gaten houden. Daarbij tegen sommige zaken

moet je ook gewoon niet knokken. Sinds ik (opnieuw) gestopt ben met drinken besef ik dat eigenlijk meer dan ooit, dat ik het soms gewoon moet accepteren, dat is voor

mij altijd een hele moeilijke geweest. Accepteren en stoppen met vechten tegen iets (of iemand) waarvan je het niet kunt winnen. Ik geef niet op, maar stel het gewoon uit, zodat er geen verliezer en ook geen winnaar is.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, lieve Lieve. Wat klinkt dat herkenbaar. (Trouwens heel mooi geschreven)

"Nee" in zeggen en doen kan misschien helpen.

Voorbeeld: mijn vrouw stuurt nooit kaartjes, haar zus het hele jaar door. Mijn vrouw stuurt één keer een kaartje naar iemand en die persoon vertelt de hele wereld hoe attent zij is. Haar zus heeft dat nooit te horen gekregen. Waarschijnlijk hoort zij pas iets als ze geen kaart meer verstuurd.../ verwachtingspatroon.

Maw. hoog tijd om voor jezelf te kiezen / verwachtingspatronen doorbreken / en soms attent zijn / zorgen / voor een ander

"Je bent niet andermans gedachten"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...