Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 augustus


MarQ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Lars en Sowhat. 

Lars, waarom niet een hobby ontwikkelen die je voor het weekend bewaart? Je 

hebt het ooit eens gehad over iets voor je kleinkind maken van hout.. 

Er zijn zoveel dingen te bedenken waar je een heleboel energie in kwijt kunt. 

En als je zo'n project echt alleen in het weekend aanpakt dan ben je al een heel eind

lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook een goedemorgen Rapi. 

 

Lars, je gaf aan je treinen te gaan verkopen. 

Misschien kun je van de opbrengst een deel gebruiken om eigen materiaal en gereedschap aan te schaffen? 

Puur voor de weekend-bezigheden? 

Het  doel is ook om de weekenden wat makkelijker door te komen. 

Dat zou dan los moeten staan van therapie of dagbesteding. 
Als ik ga haken (om maar iets te noemen) koop ik ook mijn eigen haaknaalden en wol.... 

En als je geen ruimte hebt om iets met hout te doen... .dan zijn er vast legio andere bezigheden 

die je tot hobby kunt verheffen, toch? 

 

Hmmmm, lekker Rapi . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,alle

Heb ook nog steeds moeite met de weekende, was meestal boodschappen doen.

En dan de kroeg in,wat mijn partner ook blijft doen,ik ga niet meer mee.

Dus voor mij ook vaak beetje bank hangen.

Maar vandaag hou ik het droog.

Lars heel veel sterkte,hoop voor jou dat het zonnetje ook weer gaat schijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, 'bezig zijn' , echt bezig zijn schijnt heel belangrijk te zijn bij een depressie Lars. 

Kan me indenken dat je het geduld dan niet hebt om te tekenen. 

Sporten, lange wandeling maken waar je echt moe van wordt, werken in een tuin..... 

Probeer toch iéts te vinden waarmee je je zinnen een beetje kunt verzetten hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

 

MarQ, veel plezier met je muziekdag. En wat je zegt: een gewaarschuwd mens..

Vergeet dus op de gevaarlijke momenten niet dat dit forum bestaat.

 

Lars, wat Nadia ook al zegt: inkleuren is heel rustgevend. Je kunt ook een vel van je tekenblok met kleine vierkantjes vullen en die

stuk voor stuk met aandacht allemaal verschillend arceren.. arceren, uit de hand, met aandacht, vooral aandacht.. een soort meditatie.

 

Wij gaan vandaag toch maar een dagje naar kasteel Middachten waar dit jaar de ICCCR gehouden wordt.

Voor citrofielen een must, ook al had ik er in eerste instantie niet veel zin in.

Dat laatste is me niet onbekend. Vaak is ergens heen gaan waar ik in eerste instantie geen zin in heb een garantie voor een geslaagde dag.

Hoop dat Agnieta dat ook heeft. Een geslaagde zeildag.

 

Iedereen een geslaagde dag gewenst, of je er nou zin in hebt of niet. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ik teken ook zelf. Maar ik heb op de kunstacademie destijds een maand lang alleen maar gearceerd. Niet schilderen en tekenen wat ik wilde

maar heel gedisciplineerd alleen maar vellen en doeken vol gearceerd... tot het m'n neus uitkwam en dan tóch doorgaan. Om m'n eigen wil

opzij te zetten en me leeg te maken, om het monotone tot geestvulling te maken. Om mezelf te trainen om AANDACHT te hebben voor wat ik deed,

om niet alleen te doen wat ik wil maar om te leren tevreden te zijn of te worden met het huidige moment.

En nee, niet 24 uur per dag, maar toch zeker wel zo'n 6 uur per dag..

 

En nu weg.. tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als (ex-) drummer oefen ik nu eindeloos mijn ritmes op een oefenpadje. Tellen, tellen en nog eens tellen. Met intense aandacht. Nergens anders mee bezig zijn, vaak meer dan een uur achter elkaar.

Meditatief? In elk geval kan ik dan alleen maar dáár mee bezig zijn en niet met allerlei andere onnut.

 

Ik kom er steeds vaker achter dat ik ik niet alle dingen uit mijn zuipverleden hoef weg te gooien. Ik moet ze alleen met andere aandacht doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit behoorlijk in een depressie Yvonne. Misschien dan juist goed om wat op te zoeken. Zou nu alleen niet weten wat. Af en toe pak ik mijn tekenblok maar heb weinig puf en inspiratie. 

Wat doe jij aan beweging? Kan je niet gaan sporten, aansluiten bij een wandelclub, fietsen ofzo. Doet de instelling hier niets aan? 

In periodes als het met mij niet goed gaat wandelde ik uren. En nog steeds ben ik een langeafstandswandelaarster. Zo ben je eruit en ontmoet je ook weer andere mensen en ook voor tussen je oren is het goed. Je bouwt de kilometer ook zo op.

Het is maar een suggestie hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...