Spring naar bijdragen

Nieuw hier en voorstellen


Skyer

Aanbevolen berichten

Skyer man! Wat knap dat je het zo lang volhoudt, dat is mij nog niet gelukt tot dusverre. En dat als student. Juist als student is het oneindig moeilijk om van de drank af te blijven, omdat iedereen zo'n beetje van je verwacht dat je meedrinkt. Heel erg veel succes de komende tijd! 

 

Hoi Draaiorgel,

 

Bedankt voor je mooie bericht :D! Er zijn meer studenten die niet drinken, dus ben niet de enige!

 

Jij ook heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat je studie nu ook beter? Wat studeer je?

 

Mijn studie gaat ook stukken beter, al heb ik nog geen tentamens gehad. Ik merk dat ik meer concentratie heb en langer door werk, alles wat ik he  geleerd, zuip ik tenminste niet op een avond weg ;).

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij moet op de poster van De Blauwe Knoop!

 

Nou zo ver 'eer' verdien ik nog niet, maar ben wel van mening dat alcohol een zeer 'duivels' drankje is, Een hongerige wolf die op zoek is naar prooien (lees: mensen), die hij kan verslinden. Ben blij dat ik in de zomer een punt achter mijn gebruik heb gezet, nu is het zaak om dit vol te blijven houden. De drang naar drinken is er gelukkig niet meer geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je totaal geen drang hebt gevoeld, vind ik echt ongelofelijk. En heel fijn voor je uiteraard! Ben erg blij voor je.

 

In de eerste paar dagen/weken was die er wel. Maar na verloop van tijd was die compleet weg, Het is paar dagen door de zure appel heen bijten, want het was je normale ritme om dan in de avond een biertje te drinken. Het is als het ware een heel nieuwe vormgeving van je dag, zorgen dat het oude drankpatroon word geëlimineerd. Het laatst ook iemand over geschreven, die een jaar is gestopt :).

 

Radicale verandering is denk ik het sleutelbegrip.

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad!

Ik merk dat dit bij 'minderen' erg lastig bleef, maar het snel uitdooft nu drank geen optie meer is in mijn routine.

 

Inderdaad, gewoon compleet de alcohol uitbannen en standvastig blijven. Bij mijn vorige stoppoging kreeg ik het idee: 'eentje is toch niet erg?' en uiteindelijk zat ik weer op het oude drink niveau. Elke keer leer je weer van je valkuilen, dus hopelijk blijf ik nu 100% gestopt.

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent gewoon nog jong en flexibel voor verandering  :blush:  :D

 

Fijn Skyer dat het zo goed gaat, ook met je studie!

 

Ik kan niet goed tegen veranderingen hoor :P! Ben tevreden met de huidige vorderingen, al is er nog een lange weg te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Redelijk? Man, bijna drie maanden!  :D

 

Ja, op zich is dat al een mooi aantal. Mijn therapeut(e) is te spreken over mijn ontwikkeling van de laatste 1,5 maand, dus dat is positief. Zelf merk ik ook, dat het wel beter gaat. Kwestie om nu dit vol te blijven houden en niet overmoedig te gaan worden, met als valkuil: 'een biertje is toch niet zo erg?'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed met je Skyer de drie maanden zijn in zicht. Ook belangrijk: je plukt de vruchten van het laten staan van alcohol.

Je gaat nu over de grens van drie maanden heen en ik vraag me af of je straks verschillen gaat bemerken.

 

Nu volhouden en niet in de valkuil trappen, die je zelf al aangeeft. Dat je dat ziet is al het halve werk, denk ik.

Het zal waarschijnlijk ook helpen als je je bewust blijft van je problematische verhouding tot alcohol (voor mij verslaving), bijvoorbeeld door elke dag hier op het forum actief te zijn. Wat mij wel heeft geholpen, is mijn eigen draad weer eens lezen. Dan realiseerde ik me weer waar ik vandaan was gekomen en hoeveel verschil het niet drinken uitmaakte.

 

Succes!

 

Het draadje opnieuw lezen is inderdaad een goed idee! Het is mijn streven om geen druppel meer te drinken, ik heb geen zin om al mijn vorderingen op psychisch vlak op het spel te zetten voor 10 seconden genot. Het is nu zaak om er definitief mee af te rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draadje opnieuw lezen is inderdaad een goed idee! Het is mijn streven om geen druppel meer te drinken, ik heb geen zin om al mijn vorderingen op psychisch vlak op het spel te zetten voor 10 seconden genot. Het is nu zaak om er definitief mee af te rekenen.

Wat heerlijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...