Spring naar bijdragen

Nieuw hier en voorstellen


Skyer

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Allereerst ben ik echt dankbaar dat er dit soort fora bestaan! Mijn naam is Skyer en uit het uiterste Noorden van het land, studerend en 23 jaar oud en verslaafd aan de alcohol. Momenteel ben ik 14 dagen gestopt en hoop dit helemaal vol te houden. Ik dronk al paar jaar enkele biertjes en regelmatig een shotje sterke drank per dag + in het weekenden een stuk meer, omdat ik mij er goed bij voelde. Het zorgde er voor dat mijn stress wegging en dat ik rustig werd, maar een dag daarna kreeg ik weer allerlei angsten. En door die angsten ging ik weer drinken om het weg te krijgen. Je kan wel zeggen dat alcohol en mijn persoon nou niet echt een goede combinatie zijn. Voor mij was mijn dag compleet als ik na een dag studeren flink aan het bier kon en ik de hele avond aangeschoten op de bank kon hangen, eerlijk gezegd een nutteloze bezigheid als je het nu bekijkt. Voor mij was de maat vol toen ik weer zo'n aangeschoten moment had en bij mezelf dacht: 'is dit nou het leven? Beetje afhankelijk zijn van alcohol?' Toen ben ik direct gestopt en heb mijn ouders verteld dat ik een probleem heb met alcohol en dat ik niks meer ga drinken.

 

Dat ik voor een langere periode kan stoppen, heb ik afgelopen jaar wel laten zien. Toen ik in totaal 6 maanden alcoholvrij ben geweest en toen weer een kleine hoeveelheid begon te drinken en die vervelende angsten ook weer terug kwamen. Uiteindelijk zat ik weer op dezelfde hoeveelheid als voor die 6 maand. Dus nu maar er helemaal mee kappen! Momenteel voel ik me goed (wel moe) en zijn de angsten (gelukkig) nog niet terug gekomen!

 

Ik hoop dat ik een leuke en bemoedigende tijd krijg op dit forum :).

 

Groeten van Skyer

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Skyer,

 

Succes bij het niet drinken, je bent al een heel eind met 14 dagen! De vermoeidheid schijnt er een beetje bij te horen, bij mij is het nu wel over. 

 

Bedankt voor het warme welkom!

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie mooie berichten! Ik ga het nu ook volhouden, dat moet gewoon lukken :). Vandaag wel een moment van verleiding gehad, maar het niet door gezet. De collectie whisky's veilig dus maar opgeborgen om vervolgens weg te geven (gaan naar een vriend of familielid als cadeau).

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het je zo goed lukt.

En inderdaad, nu volhouden.

 

Succes!

 

Heb wel last van momenten dat ik verlang naar drank, maar ik ga dan snel even wandelen. Het is zwaar, maar het is voor een 'goed doel'.

bewerkt door Skyer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi skyer en welkom hier.

Wat een wijsheïd en zelfkennis lees ik bij jou

Goed dat je je probleem al zo jong aanpakt.

Succes

 

Ik weet van mezelf, als ik dit probleem niet op tijd aanpak dat er uiteindelijk niks van terecht komt. Nu dus maar even door de zure appel heen bijten en het alcoholprobleem definitief uitbannen. Het forum helpt me hier echt goed bij, duizendmaal dank dat jullie er zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...