Nadia Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Haha, heel goed, Rapilos! rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Dat van die erkenning snap ik maar al te goed Lars. En inzicht in patronen en zaken uit het verleden leren herkennen kunnen zeker behulpzaam zijn bij het aanpakken van je verslaving.Ik ben ook nog weer langere tijd in therapie geweest nadat ik gestopt was. Ik heb echter gemerkt dat mijn echte herstel pas goed plaats kon vinden nadat ik niet meer dronk. Dat vond ik moeilijk want de pijn was soms zo groot.Ik wist echter ook dat ik niet terug wilde naar de hel van steeds maar moeten drinken. Dus met behulp van alle hulp die er voor handen was ben ik aan de slag gegaan en ik heb geen spijt. OOk dat ik inzicht kreeg in alcoholisme, dat ik niet meer KAN stoppen als die eerste er eenmaal inzit heeft me goed geholpen. Ik dacht altijd dat ik een zwakkeling was, geen ruggengraat had, maar het tegendeel is waar. Ik ben een ontzettende doorzetter en heb mezelf uitgewoond. Nu probeer ik dat anders aan te pakken maar nuchterheid is daarvoor mijn eerste vereiste!Een dag tegelijk is het goed te doen! kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 BamBam en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Goeie morgen mensen. He, Bollewops, ga goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Goeienavond, Ook ik ben er nog. Lees nog wel eens mee. Nog een weekje doorbikkelen op het werk en dan krijg ik vakantie. Ik heb het nog steeds reuze naar mijn zin, voel me als een vis in het water in mijn baan. Tussendoor een dagje voor mezelf, daar laad ik weer van op. Vanmiddag mezelf bij de kladden gepakt en de tuin gesnoeid, het was lekker buiten. Dan ben ik ook echt in mijn eigen wereldje met spinnetjes, hommels en plantjes. Wat gedoe met schoonmoe, dat kan ik niet veranderen, het is maar gewoon zo. Ik hoef er niks mee, behalve mijn eigen grenzen bepalen. Ik hoef niet altijd overal wat mee. Het drama in de wereld, dat is er ook. In het groot en in het klein (is er verschil?). Ik ben verantwoordelijk voor de vrede in mezelf, dat zie ik als mijn taak. En soms is dat gewoon accepteren. Dat de dingen hun eigen beloop hebben, dat ik andere mensen niet kan veranderen, dat ik mijn gevoelens niet meteen kan veranderen, dat die er ook mogen zijn. Dat ik daar tegenwoordig helder bij blijf, vind ik nog steeds een groot geschenk. kruidenthee67, nancy en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Ook dit dagpact weer geslaagd. Welterusten voor straks rosa45 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 16 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Dagpact gehaald. Welterusten voor nu, zzzzz. rosa45 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Ben ook weer nuchter terug van etentje. De rest vd dames bij de kroeg afgezet en zelf braaf naar huis gegaan.... trots op mezelf Ik meld me af rosa45, rapilos, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 Vandaag is het goed gegaan, dagpact geslaagd. rapilos en rosa45 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2016 slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden