Spring naar bijdragen

Hallo. Ik ben Claartje


Claartje

Aanbevolen berichten

Prima dag gehad. Veel gelopen. Op het terrasje in de zon het wel even moeilijk gehad om niet te drinken. Zus nam witte wijn. Ik heb gezegd dat ik even een tijdje niet wilde drinken.. kreeg de onvermijdelijje vraag ... is daar een reden voor ????

Durfde nog niet de waarheid te zeggen .verder geen probleem gehad . Bij de sushi jasmijn thee gedronken en dat ging prima.

Dus weer een dagje droog overleefd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Claartje,

 

het idee om nooit meer te kunnen drinken vloog mij ook wel eens aan. Zoals je zelf ervaart is het leven zonder drank best overkomelijk.

Datzelfde was ook mijn ervaring.. niet dat alles nou ineens voor de wind ging en gaat maar de wetenschap dat het leven gewoon z'n

gang gaat, of ik me nou wel of niet van de wereld drink, deed me inzien dat ik het mezelf alleen maar moeilijk(er) maakte als ik er ook

maar eentje zou nemen. Niet dat eentje nou meteen vanzelfsprekend naar tweetje, drietje etc.-tje zou leiden, maar in m'n hoofd kwam

steeds meer de vraag naar boven: Eéntje??? Waarom??? Omdat ik daar -in de wetenschap en aanvaarding dat ik een verslaafde ben- geen

waterdicht "gebruikersvriendelijk" antwoord op kon vinden werd het steeds geruststellender, minder benauwend voor me om

het idee van "nooit meer" als feit te zien. En naarmate dit makkelijker werd, werd "nooit meer mogen/kunnen" zoetjesaan zó vanzelfsprekend

dat ik nooit meer hoef te drinken. "Nooit meer drinken" is net zo min benauwend voor me geworden als "altijd ademhalen"..

 

Komt goed, meis.. als je die eerste vandaag in elk geval maar niet neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och leve Claartje..wat doe jij het goed!

 

Ik ken die wat ongemakkelijke situaties.

'Is daar een reden voor?' Het aftasten wat je wel en niet deelt.

Ik kwam mijn zus tegen in de wachtkamer van de huisarts  :blush:

toen ik mijn probleem ging opbiechten...ben nog niet helemaal open geweest...komt wel.

Op mijn moment. 

 

Over twee jaar een mooie reis...droog uiteraard!

Het 'nooit meer'...ja, vliegt mij ook soms aan..ik ben 'er' ook nog niet...

 

Maar we weten waar we het voor doen.

 

 

Elkaar helpend!

 

 

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gaf mij "nooit meer" mij een bepaalde rust.

Iets waar geen twijfel over mogelijk is.

Schept voor mij duidelijkheid.

Alles of niets type

Dus ja ik kan die eerste ook niet nemen.

Niet drinken is maar een klein onderdeel van het grote geheel waar ik echter achter kwam toen ik stopte.

Er stond een hele wereld voor mij open...vrijheid

Kan ik die wereld wel aan .

Het was wel ineens heel veel :(

Verslaafd worden doen we niet zomaar.

Möoie weg ingeslagen Claartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...