Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 juni


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Waarom vertel je dat trouwens hier, dat je gedronken hebt?  Wat heeft het nog voor nut? Dit is minstens de honderdste keer.

Tja Agnieta, dit is slachtoffergedrag wat je nu weer vertoont. 

Ik ben er klaar mee. 

Ajuu tegen alle 'onbegrepenen',  ik ga de tuin maar eens in. 

Uiteindelijk zal iedereen het toch echt zelf moeten doen. 

En zolang men dat niet doorheeft, zal men om zich heen blijven slaan.

Wel zo makkelijk, hoef je niet naar jezelf te kijken. 

Doeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is eigenlijk nog de meerwaarde van het hier vertellen? 

Alles is ooit al gezegd....

 

Maar vergeet niet dat voor de nieuwkomers nog (bijna) niets ooit al gezegd is..

 

Ik heb hier als nieuwkomer heel veel "voor het eerst" gehoord, in elk geval voor het eerst herkenning gevonden.

Na verloop van tijd heb je dan (bijna) alles wel meerdere keren gehoord.. daar heb ik m'n lesje uit geleerd, namelijk

dat alles valt of staat met die eerste wel of niet nemen. Maar ook dat het "smoezenboek" ontiegelijk dik is en "vindingrijk"..

Toch heeft dat enorme smoezenboek alleen "waarde" als ik die eerste wél neem, en valt dat hele smoezenboek

in stofdeeltjes uiteen als ik die eerste niet neem.

 

Ik heb geleerd dat er zelfs een smoezenboek is met smoezen om die eerste NIET te nemen.. maar

als ik die eerste niet neem omdat ik die eerste niet hoef te nemen, als de gedachte alleen al om er eentje te nemen

niet eens bij me opkomt, is ook dát smoezenboek overbodig.

 

Maar als hier nooit wat gezegd was had ik alles zelf uit moeten vinden... en dát zou me nooit gelukt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Kohtje dat het juist voor de nieuwkomers heel ontluisterend is om te lezen 

dat sommige oudgedienden hier keer op keer komen vertellen

dat ze drinken en ze zich weer schamen etcetera. (Waarvoor dan nog hier melden? Medelijden? Aandacht????? )

Dat lijkt me behoorlijk ontluisterend. 

En ik heb het hier specifiek tegen Agnieta, alles is al tegen háár gezegd. 

Moeten we nou weer gaan pamperen dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, van mij mag je een biertje drinken hoor.

Het is natuurlijk wel zo dat je tot de categorie doorschieters behoort.

 

Als jij aangeeft het zo af en toe 'nodig' te hebben, dan vooral niet laten.

Mij zal je er zeker niet over horen.

Trek je dan terug , leg je benen op tafel en drink je glas.

Kom dan niets steeds melden dat het weer mis is.

Als je weer bij de les bent zien we je wel weer, zoiets.

 

Er zijn meer drinkers op het forum. Ze drinken wat en  komen en gaan,

zonder al te veel poeha.

Wat is jouw meerwaarde op het dagpact voor de anderen. Helemaal niets.

Die agnieta is niet iemand om op te bouwen zou mijn gedachte zijn.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niet pamperen.. wel blijven herhalen.. voor de nieuwkomer is dat nieuws, voor de laatbloeier de zóveelste keer.

Wie zijn wij om te weten wanneer een boodschap landt? Misschien landt de boodschap nooit, maar misschien ook

wél een keer.. is het niet de 500e keer, dan misschien de 560e keer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Agnieta, ja ik was ook zo en daarom weet ik waar ik vandaan kwam.

Ik ken de in's en out's, de voetangels en klemmen.

Ik beperk me niet 'uitsluitend' tot holle praat, maar hoop ook een stevige boost te geven.

 

Zeg maar een soort 'ervaringsdeskundige'.

 

Maar ik wil je ook in vrede laten genieten hoor.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals Koh, het ging me om de meerwaarde voor Agnieta,

daar ging mijn vraag over. 

En als dat antwoord is "delen", dan vraag ik me oprecht verwonderd af waarom...

na al die keren delen...wat zit daarachter? En dat is alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ik zou het fijn vinden als je me wel voor vol aanzag.

 

 

Hond uit nu. :)

Ik bedoelde het eigenlijk niet zo aardig naar Agnieta toe laat ik maar eerlijk zijn. Agnieta begrijpt mij ook vaak niet. Vandaar mijn opmerking. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, wat de meerwaarde voor Agnieta is kan ik je niet zeggen, dat kan alleen Agnieta.

Maar voor mij is de meerwaarde de spiegel die me voorgehouden wordt.

Ook de niet goed gaande "herstellers" maken deel uit van de werkelijkheid.

Waarmee nogmaals gezegd is dat alles valt of staat met die eerste wel of niet nemen.

De persoonlijke verhalen zijn persoonlijk en een ieder kan daar zijn eigen stuk herkenning of

wrevel (wat ook een soort herkenning is) uit halen. Ik ben dankbaar dat er zoiets als

"verschil" en "on-1-igheid" bestaat. Door te verschillen van mijn omgeving kan ik mezelf beter omgrenzen.

En daar waar ik niet verschil kan ik mij makkelijker vinden in de ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet eens heel slecht Soothe. Moet duidelijk bij de les blijven. Hard aan het werk met mijzelf met verschillende dingen. Goed zorgen voor mezelf en eerlijk zijn. Niet alles kan tegelijk. Dat wil ik wel steeds. Af en toe de rem erop en vooral niet drinken. Niet die eerste nemen vandaag niet gisteren niet en morgen niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je het al gemerkt? T-M*bile maakt zich klaar voor een volgende stap. Wij geloven dat de toekomst te veel kansen biedt om er geduldig op te wachten. Het is onze ambitie om die toekomst te versnellen. Samen met jou en ons mobiele netwerk van onbegrensde mogelijkheden.

 

Deze tekst vond ik daarnet in m'n postvak-in.. een reclameboodschap die precies dát in zich heeft waardoor ik

praktiserend alcoholist ben geworden. Geen geduld om op de toekomst te wachten, de toekomst willen versnellen, hele

stukken willen overslaan...

Door dag voor dag te leven, een natuurlijker manier kan ik niet bedenken, is er zoveel rust gekomen en een onvoorwaardelijk

vertrouwen in een toekomst die naadloos voortkomt uit vandaag. Door dingen over te (willen) slaan doe ik de tijd tekort.

De tijd heeft z'n tijd nodig.

Ik heb de tijd nodig.

De tijd heeft mij nodig.

Voor zolang het duurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een idee dat wanneer men aan het drinken is,men helemaal niet op het forum schrijft?

Waarom? Omdat de andere forumgebruikers er moeite mee hebben? Als degene zich aan de forumregels houdt lijkt me er geen reden toe. Je hebt de keuze om de berichten te lezen en de keuze omdat niet te doen. Net als je de keuze hebt om erop te reageren en de keuze omdat niet te doen. 

Een andere vind ik als je gedronken hebt en gaat lopen flamen en trollen om reacties uit te lokken, maar als dat niet aan de orde is dan mogen ze naar mijn mening gewoon op het forum actief zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...