Spring naar bijdragen

dinsdag 24 mei


Aanbevolen berichten

Je hoeft niet weg te blijven omdat je borderlijn hebt hoor.

Er zijn er hier veel met iets onderliggends.

Zelf heb ik ook zo m'n ding.

Breek me de bek niet open. :)

Eerst de drank uit de weg.

Slechts door drinken te stoppen word je bereikbaar voor

een andere vorm van therapie.

In benevelde toestand werkt er weinig.

Nu hondje uit. Ben laat!

Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging gisteren naar amadine Googelen en zag 

dat hij door John Gould is ontdekt. Een groot ornitholoog!

Zelk Darwin hielp hij met het vinken probleem.

 

Nu ken ik John Gould niet goed, maar wel Glen Gould.

Dus vond ik Gould wel leuk voor het plaatje.

 

Een mooi vogeltje. De blauwe variant ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging gisteren naar amadine Googelen en zag 

dat hij door John Gould is ontdekt. Een groot ornitholoog!

Zelk Darwin hielp hij met het vinken probleem.

 

Nu ken ik John Gould niet goed, maar wel Glen Gould.

Dus vond ik Gould wel leuk voor het plaatje.

 

Een mooi vogeltje. De blauwe variant ook.

 

Over hersenkronkels gesproken, hè?? Zo komen de "vogeltjes" (oeehhh... sorry) en muziek weer bij elkaar in jouw avatar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Hee wat een leuk vogeltje, zo'n prachtparkiet. :)

 

Nu na bijna 2 jaar adb heb ik een nieuwe hobby gevonden waar ik mijn ei in kwijt kan. Vogeltjes herkennen in de natuur. Vorige week heb ik een aantal excursies gedaan tijdens de nationale vogelweek. Zelfs tijdens één van de excursies ijsvogeltjes gezien.

 

Het leuke aan deze hobby is dat ik in een park op een bankje kan zitten en een simpele taak als luisteren naar vogelgeluiden kan doen. Daardoor kan ik helemaal tot rust komen zonder dat mijn gedachten alle kanten op gaan. Soort van meditatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging gisteren naar amadine Googelen en zag

dat hij door John Gould is ontdekt. Een groot ornitholoog!

Zelk Darwin hielp hij met het vinken probleem.

Nu ken ik John Gould niet goed, maar wel Glen Gould.

Dus vond ik Gould wel leuk voor het plaatje.

Een mooi vogeltje. De blauwe variant ook.

De blauwe variant is inderdaad prachtig. bewerkt door regenboog
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hee wat een leuk vogeltje, zo'n prachtparkiet. :)

Nu na bijna 2 jaar adb heb ik een nieuwe hobby gevonden waar ik mijn ei in kwijt kan. Vogeltjes herkennen in de natuur. Vorige week heb ik een aantal excursies gedaan tijdens de nationale vogelweek. Zelfs tijdens één van de excursies ijsvogeltjes gezien.

Het leuke aan deze hobby is dat ik in een park op een bankje kan zitten en een simpele taak als luisteren naar vogelgeluiden kan doen. Daardoor kan ik helemaal tot rust komen zonder dat mijn gedachten alle kanten op gaan. Soort van meditatie.

Hallo plof, wat fijn dat jij iets gevonden hebt om tot rust te komen en dat via natuur! Ik moet mijn rust nog zien te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plof, het is een apart slag.

Ik ze dat ze hier bij m'n vriendin soms aan de lek staan

met mega kijkers.

 

Ik raakte met één in gesprek en wees hem op de sperwer

die zwevend boven het land hing om een muis te vangen.

 

Mijnheer sprak hij. Dit is geen sperwer 'tis een torenvalk.

 

Zal deze vogel met goudbruine gloed nooit meer vergeten.

 

De torenvalk.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt nog, soothe. In het begin is alles nog een merel of een parkiet. ;)

 

De rust komt geleidelijk weer terug na stoppen, regenboog. De eerste twee weken is het ergst met stoppen. Daarna wordt het langzaam steeds beter. Stapje voor stapje. Met een borderline lijkt mij het stoppen nog moeilijker. Dan is alcohol een soort medicatie om de gedachten en emoties te kalmeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt nog, soothe. In het begin is alles nog een merel of een parkiet. ;)

 

De rust komt geleidelijk weer terug na stoppen, regenboog. De eerste twee weken is het ergst met stoppen. Daarna wordt het langzaam steeds beter. Stapje voor stapje. Met een borderline lijkt mij het stoppen nog moeilijker. Dan is alcohol een soort medicatie om de gedachten en emoties te kalmeren.

 

zucht... inderdaad! Dat is de reden dat ik hulp gezocht heb omdat ik dolgraag iets rustgevend wil ipv die alcohol. Maar vrijdag ga ik naar de arts en zal haar erom vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag. Zo, werk zit er weer op. Mijn sombere bui iets minder.

Ik zet me niet op het dagpact want drinken doe ik onder geen reden.

Ik zet mezelf wel even op het "sportpact", want ik geef mezelf nu wen schop onder mijn kont naar de sportschool.

Dat blijft een gevecht, al voel ik mij daarna stukken beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm...

 

Moet je daar bordeline voor hebben dan Plof?

Of een of andere diagnose die het "moeilijker" zou maken?

 

Snap het ff niet zo goed wat je zegt.

 

Ik denk dat stoppen met drinken op een andere manier gaat als het middel ook gebruikt wordt als zelfmedicatie. Een voorbeeld is de Zuid-Afrikaan in de documentaire van Louis Theroux die lijdt aan hevige paniekaanvallen en milde depressie. Stoppen lukt hem pas als er tegelijkertijd iets gedaan wordt aan die paniekaanvallen.

 

Voor mij geldt dat een zware depressie het gemakkelijker maakt om te stoppen met roken. Want geen zin om op te staan om een peuk op te steken. Bij stoppen met drinken wordt door een diepe depressie het juist voor mij moeilijker. Want met alcohol verlicht ik tijdelijk de depressieve gevoelens.

 

Maar goed, elke verslaving is weer anders. Je hebt geen diagnose nodig om het moeilijker te laten worden. Een zware alcoholverslaving is denk ik namelijk nog moeilijker. Dat het lichaam alcohol nodig heeft anders wordt het lichaam doodziek. Maar ja, eigenlijk is dan alcohol ook een medicatie geworden.

 

Het is slechts mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, zolang je alles wat je doet doet, en alles wat je overkomt ondergaat vanuit een alcoholroes, -halfroes en/of ontwenning van alcohol,

zal er zeer veel prut in je leven aanwezig zijn en blijven. Dat weet jij ook wel. Het punt is alleen dat je het punt moet zien te

bereiken en vasthouden en zelfs voorbij moet, waarop het directe malaisegevoel van "na het drinken" niet meer lijfelijk aanwezig is.

Je hebt zelf ervaren hoe het is na enkele weken niet drinken tijdens je opname. Niet dat het leven dan ineens vlot en probleemloos is

en je je toppie voelt, maar het overzien van en omgaan met problemen gaat dan toch anders dan in die klamme sfeer van ontwenning met steeds

de dreiging van weer moeten drinken op de nabije achtergrond.

Al met al kun je jezelf en je problemen realistischer bekijken wanneer je een tijd nuchter bent. Ook zullen anderen je realistischer helpende

handen kunnen aanreiken wanneer niet ook eerst nog de drempel van alcohol "overwonnen" moet worden.. m.a.w. iemand die

steeds (weer) drinkt wordt al gauw met een "diepe zucht" geholpen; iemand die serieus z'n problemen wil aanpakken, nuchter en realistisch,

zal eerder "vooruit-denkers" tegenkomen.

Prut is van alle tijden en voor iedereen. Verschil is dat er mensen zijn die er alles aan doen om uit de prut te raken en mensen die

in de prut blijven ronddraaien. Met alcohol "in je donder" lijkt prut "oplosbaar".. Dat is niet waar. Prut is niet op te lossen. Wel te verlaten.

 

M.a.w. Lars, je kunt hier tot in lengte van jaren blijven melden dat je gedronken hebt, hulp zoekt en dat alles zo zwaar en hopeloos is.

Dan zul je misschien de "titel" oudgediende boven je naam "verdienen" maar dat is dan ook je enige "verdienste".

Je kunt er ook voor gáán en m.b.v. dit forum met al z'n verschillende ervaringen van mensen die succesvol droog staan in eerste instantie

een weg proberen te vinden om nuchter te worden en blijven. De "verdienste" van een nuchtere manier van leven vinden is

onnoembaar veel waardevoller dan de "verdienste" een oudgediende te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...