Spring naar bijdragen

afzien


Kanarie

Aanbevolen berichten

Beste vrienden , vriendinnen,

 

Ik denk de beslissing genomen te hebben....ik moet die pillen niet. Ze zullen daar niet content zijn! Ik had deze middag nog maar ja gezegd ....

Ik ga nu nog nadenken of ik daar zou willen blijven zonder pillen. Maar waarschijnlijk mag ik dat niet. 

Maar eigenlijk is het ook niet het geschikte milieu. Als ik daar dan schreiend , emotioneel rondloopt heb ik het gevoel dat ze daar allemaal naar mij gaan kijken en me laten voelen dat ze gelijk hadden....ge moest die pillen maar genomen hebben.

Volges mij is dit "medicament" nog redelijk nieuw en lopen er nog geen mensen op de wereldbol die het al 5 jaar of meer gepakt hebben. 

Vorige nacht was er een om nooit te vergeten. Er is daar een vrouw geweest die daar gedurende een uur heeft liggen huilen , roepen...Ik had er echt medelijden mee , maar de verpleegsters blijkbaar niet.Het was daar echt een beetje een  sfeer zoals in de film One Flew Over the Cuckoo's Nest .

En ik heb daar niets maar dan ook niets geslapen.Ik ben verplicht te gaan slapen. 

Ik ga nu al gaan slapen of ik val hier achter de PC in slaap.Morgen moet ik er terug naartoe tegen de middag. Dan neem ik misschien al mijn koffers. Ik zal een triestige ervaring rijker zijn. Misschien hebben jullie dan ook iets geleerd. Maar jullie zijn slimmer dan ik en wisten dat al voel ik aan.

Ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken.

Aan allen : Een goede nacht en morgen gezond en fit terug op en hou dit dan voor de hele dag! 

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Ellendig maar het gaat wel al beter hoor maar ik snak echt naar innerlijke rust. Gewoon eens een avondje gezellig naar een mooie film kijken en er mogen van genieten. Maar tja dit zal wel terugkomen hé. Ik denk dat wij  hier ook onze verantwoordelijkheid hebben en dat wij onze verhalen naar buiten moeten brengen zo niet gaat er nooit verandering komen. Heb al een poging gedaan als het zover is zal ik je iets laten weten. 

Zijn er wel therapieën hiervoor ? Het enige wat we kunnen doen is luisteren naar ons lichaam en ons omringen door liefdevolle en geduldige mensen (tja).  Of afkicken in een welness centrum lijkt me wel leukt maar is natuurlijk onmogelijk veel te duur. Maar ellendig we komen erwel ook al leef je vandaag in een hel je zult zien beetje bij beetje gaat het leefbaarder worden.

We kunnen het eens vragen aan Luc Alloo om hierover een reportage te doen (lol), wie weet ?

Liefs en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, probeer te genieten van je nachtrust in zoverre dat mogelijk is! Ben blij dat je goed nadenkt!

En je bent niet egoïstisch, je hebt het nu het moeilijkst en wij hebben daar allen begrip voor! Hier moet je niet van wakker liggen! Denk nu maar eerst aan jezelf! Zorg voor terug wat meer rust, zodat je genezing zich kan verder zetten! Het gaat je lukken!

Benzoslachtoffer, ik bedoelde niet echt therapie voor deze ontwenning, maar in het algemeen. Ja, idd Luc Alloo, die zou mss nog moeite doen om dit bekendheid te geven. Ik sta zeker open om hier mee aan te werken, dus als je ooit hieraan denkt. Ik ben zelf nog niet goed genoeg om zelf iets in gang te zetten. Maar ooit doe ik hier iets mee! Zeker weten!

Heb zelf ook in de zorg gestaan, maar was hier veel te gevoelig voor, nam problemen van anderen mee naar huis. Dus ook ik ben hieruit gestapt.

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vroeger, dat wil zeggen, zo'n 30 jaar geleden, was er ruimte en tijd binnen de psychiatrie, om aan medicijnen te wennen en om van medicatie te ontwennen. Er werd nog een band opgebouwd met mensen, daar was tijd voor.

ik weet nog, dat er op het terrein van de inrichting, waar ik dagelijks kwam, patiënten/cliënten en psychiaters, psychologen en psych. verpleegkundigen gewoon gezamenlijk aan een tafel zaten te eten. er waren veel afdelingen voor patiënten, er was een therapeuische  gemeenschap. er was betrokkenheid.

als ik medicatie probeerde en bang was zei de psychiater: je weet, dat ik op mijn kamer ben, als je wat kwijt wil, kom maar even langs, dan maak ik wel even tijd voor je. Mogelijk ben ik in gesprek met iemand anders, wacht dan maar even in de "huiskamer."

je kwam de hulpverleners op het terrein tegen en kon ze als dat nodig was, gewoon aanspreken, aan hun jasje trekken.

inmiddels zijn bijna alle afdelingen naar de stad verhuisd. de hulpverlening blijft op eigen afdeling en de sfeer op het terrein is leeg geworden. nu blijkt, dat veel mensen het helemaal niet trekken in de stad. het was zogenaamd beter voor de psych. patiënten/cliënten beter om te INTEGREREN in de samenleving, maar het was een bezuinigingsmaatregel.dat wisten we toen ook al.

 

tegenwoordig willen GGZ instellingen alleen nog maar scoren. de behandeling draait om pillen, alles is biologische psychiatrie geworden. als je wilt afbouwen van medicatie, krijg je hooguit 3 weken de tijd en dan mag je opkrassen. de mensen, die tussen de wal en het schip vallen, hebben het nakijken. therapie wordt niet gegeven tijdens opname. een gesprekje aanvragen en dat is dat. en snel weer plaatsmaken voor andere mensen. ze moeten scoren, dus geen mensen met complexe problematiek,  hulpverleners komen om in de administratie, waardoor er ook geen tijd meer is voor menselijk contact.enz. vroeger, was het heel normaal, als er iemand een keer woedend werd of een hele dag huilend rondliep. tijdens mijn opname, heb ik ervaren, dat er een angstcultuur heerste op de afdeling waar ik was. geen wonder, je moest je maar aanpassen en er was geen aandacht voor de achterliggende problematiek van mensen. alleen maar pillen en dan maar zien. voor mensen met een "simpele depressie," was het zo gek nog niet. medicatie sloeg met een beetje geluk aan en dan konden ze tevreden naar huis. mensen met complexe problemen horen daar helemaal niet thuis. om te ontwennen van medicatie is nergens meer een plek. er is zo veel goeds verloren gegaan binnen de psychiatrie. er zijn mensen, die wel goed zijn in hun werk, maar ze kunnen hun werk niet meer doen, zoals ze gewend waren/zoals ze willen. veel burn-out , omdat ze niet aan de idiote eisen van managers kunnen en/of willen voldoen.

nu ben jij de dupe van dit idiote systeem, Kanarie en met jou veel meer mensen, maar daar koop jij nu niks voor. kies voor jouzelf en laat je geen oor aannaaien. jouw verhaal raakt mij erg, mij is hetzelfde overkomen. ik was in 2011 in een kliniek en vertrok na 1 nacht.

ja, ik zou ook mee willen werken, aan het schrijven van een artikel, over benzo ontwenning.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig

 

Snap heel goed dat je hiervoor nog niet klaar  bent momenteel ben je aan het overleven. Ik zelf heb ook nog veel moeite met mijn dag indeling en moet keuzes maken omdat ik nog niet over genoeg energie beschik om alles te doen wat ik graag zou willen of moeten doen. 

Ja inderdaad we nemen de problemen mee naar huis komt me zeer bekend voor. Maar voor mij was het ergste toch om te moeten werken met die onverschillige collega's die volgens mij eigenlijk niks te zoeken hebben in de verzorgende en sociale sector door hun gebrek aan empathie ten opzichte van de patiënten.

Liefs en veel goeie moed.

 

Kanarie

Geniet van je bedje. Slaapwel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoen, jij weet heel wat, bedankt om de moeite te doen om het met ons te delen. Zo te lezen heb jij al een serieuze rugzak te dragen gehad. Knap van je, dat je zo positief blijft! Mijn respect heb je! Fijn dat jij ook wilt meewerken aan iets. Ik hoop echt dat we dit ooit gedaan krijgen!

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je kanarie? Onder druk om terug te moeten van je vrouw?

Deze situatie is echt niet bevorderlijk voor je genezing.

Probeer echt een keuze te maken en er bij te blijven. De onzekerheid is niet goed!

Je was nu net zo goed op weg, je kreeg regelmatig een venster!

Komaan man, hak de knoop door, het is jou leven.

Ik ben redelijk goed opgestaan, ben al wat beter sinds gisteren drie uur. Hoop dat dit nog lang mag aanhouden.

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie,

Dat jij veel stres hebt momenteel is helemaal normaal je staat reeds weken onder zware druk. 

Als ik goed tussen de lijntjes lees heb ik het gevoel dat jij thuis (zoals ze bij ons zeggen) onder de sloef ligt. Dit is allemaal goed en wel om de vrede te bewaren en kan in sommige situaties heel positief uitkomen. Maar in jou geval ga je toch zelf een beslissing moeten nemen. Er staat hier veel op het spel het gaat hier wel om jouw gezondheid en daar kunnen of mogen anderen niet over beslissen. Je vrouw bedoeld het zeker goed maar zij moet toch ook inzien dat dit niet de goede oplossing is. Wij kunnen je wel zoveel mogelijk aanmoedigen en steunen maar de beslissing ligt enkel en alleen bij jou, jij alleen kan de weg vinden om je ontwenning zo goed mogelijk te doen verlopen. Heb jij rust nodig en geen gezaag dan moet je dat zeggen, je moet voor je eigen opkomen. Momenteel kan je niet voor anderen zorgen alle energie gaat nu naar je eigen persoontje. Het is een éénzame strijd met vallen en opstaan, met ruzie en zonder ruzie. Ik heb dit ook mogen meemaken hoor, ontwennen is super lastig en het onbegrip van anderen is heel zwaar. Maar voor anderen is dit ook niet gemakkelijk. Mijn zoon had het hier ook moeilijk mee om zijn moeder zo te zien veranderen in een wrak en voelde me hierdoor zo schuldig. Tot de dag dat ik besefte dat ik mij helemaal niet schuldig hoefde te voelen tenslotte ben ik het slachtoffer en niet hij of anderen. Tenslotte verandert hun leven geen 100% maar dat van ons wel voor 200% in negatief. Neem een beslissing en ga ervoor. Weet niet meer wat te zeggen ga misschien eens langs bij een homeopaat dit heeft mij geholpen. In elk geval we zijn hier om je op te vangen. Sterkte.

 

Ellendig leuk dat je goed bent opgestaan dit geeft hoop om de dag door te komen. Het zonnetje is vandaag ook van de partij en is goed voor onze vitamine D reserve aan te maken. Liefs.

 

Aan alle anderen hier een goede zaterdag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ontroerd de verhalen / ervaringen gelezen over opnames, huiveringwekkend ook en komt in grote lijnen overheen met mijn ervaring van gelukkig maar 1 week. Net als jij Kanarie deed ik geen oog dicht, stond als strak van de stress door overspannenheid en daar kwam deze stress nog bovenop. Ik ben toen aan lorapezam gegaan na hele lange tijd nauwelijks geslapen te hebben dus ik moest iets. Jij hebt het al afgebouwd ben regelmatig een venster, houd je hieraan vast! En verhaal Gaba, bij hem is ook goed gekomen. Laat je geen nieuwe pillen aanpraten, jou gezondheid is belangrijkst. Lees wat Benzo slachtoffer zegt, vind ik persoonlijk heel mooi geformuleerd.

@Ellendig, fijn dat beter gaat, hoop dat dit aanhoud en periode van opgaande lijn inluidt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met pijn op de borst , oorsuizen en hyperventilerend en misselijk ben ik naar het ziekenhuis gereden. Mijn vrouw is meegegaan. Ik heb gezegd dat ik mijn valies maak en naar huis ging.Er moest een gesprek zijn met de hoofdverpleegster , er moest een ontslagbrief gemaakt worden . Een groot ziekenhuis , maar een arts was er bijna niet te vinden op een zaterdag. Ergens toch een exemplaar gevonden en ik heb eerst nog eens moeten horen van zowel van dokter als verpleegsters dat

na 66 dagen alle ontwenningsverschijnselen zeker over zijn. Ze zijn al over na 14 dagen dus zeker na 66 dagen.

het nu wellicht nooit zou overgaan.

Dit allemaal geïncasseerd terwijl mijn vrouw erbij was en hun stilzwijgend gelijk gaf.

En toch voet bij stuk gehouden… moeilijk.

Ik ben dus terug thuis. Van zodra ik nu iets zal klagen of zuchten zal ik moeten horen dat ik maar moest gebleven zijn en Lyrica genomen hebben.

Ik neem aan dat , vermits jullie de enigen zijn die me daarin gesteund hebben, het dank zij jullie is dat ik nog de kracht had om voet bij stuk te houden. Terug….dank jullie wel.

Daarbij komt nog dat mijn vrouw niet weet dat ik op dit forum zit en dus over jullie niet mag spreken. 

Dat heeft allemaal geen deugd gedaan en ik hoop en denk dat ik de goede beslissing genomen heb. 

Maar een hele omgeving die me duidelijk wou maken dat het nu nooit meer zou overgaan heeft me terug wat doen twijfelen en mijn angst doen toenemen.

Voor de mensen die op een bepaald moment het onzalige idee zouden hebben om zich te laten opnemen hier nog een en ander dat de sfeer weergeeft in zo een psychiatrisch ziekenhuis.

- geroep gehuil op de gang

- Als ik s'nachts het zeer moeilijk had en op de gang en in de leefruimte wou gaan was er een "hulpverlener " die blijkbaar gestoord werd in zijn internetactiviteiten , en me kwaad zei dat ik direct terug naar mijn kamer moest.

Als ik een half uurtje later stilletjes  terug hyperventilerend naar de leefruimte ging (in de kleine warme kamer hield ik het niet meer uit) zei hij : " ademt eens normaal he " en " " 60 jaar en zijt ge nu nog niet volwassen" en " ge moet hier zo niet lopen etaleren dat ge het moeilijk hebt"

En de arts gisterenmiddag : " als ge weer gaat beginnen over het feit dat het nog ontwenningsverschijnselen zijn breek ik hier het gesprek af"

Dat geeft een beetje een idee...

Ik denk ook niet dat de mensen die de nacht doen in een psychiatrisch ziekenhuis een diploma hoger kleuteronderwijs moeten bezitten

Ik ben nu te slecht ..ik schrijf later voort

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie,

Niet veel tijd nu, maar in mijn ogen heb je de juiste beslissing genomen! Tuurlijk is de angst nu wat groter, wat een stress situatie waar je doorheen gegaan bent! Als je terug wat rustiger bent, zullen je vensters zeker weer komen! Hou je daar aan vast. Dit was even een terugval door enorme stress. Iets wat in een ontwenning nefast is!

Ik stuur later meer.

Goed gedaan van jou! Moed houden nu, je gaat er komen!

Ben nog altijd redelijk goed.

Tot later,

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, wat mij betreft ben je ontsnapt uit de handen van Bigpharma en zijn discipelen. En ik lees al wat meer strijdlust in je verhaal! Je hebt vandaag een grens getrokken en dat is goed. Ik hoop dat je een beetje rust krijgt nu en ik hoop ook dat je jouw omgeving laat zien dat je stapjes vooruit gaat. Zodat je later kunt laten zien dat het de juiste beslissing was.

Je kunt maar beter niet meer gaan twijfelen en nu je stuur recht houden om de juiste koers te varen: recht vooruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super Kanarie je mag fier zijn op jezelf en zeker en vast je hebt de goeie beslissing genomen. Je zal ondertussen wel al weten dat de dokters niks weten of onvoldoende over ontwenningsverschijnselen en de ontwenningsduur.  Op internet vindt je honderden verhalen over ontwenning. Zijn wij dan allemaal leugenaars ? Kom zeg je weet nu wel beter hé, laat je niet meer bang maken. En ja het gaat over, bij mij gaat het ook al veel beter. Heb zelfs vandaag een hele leuke dag gehad. Kijk naar Gaba die is er toch ook door. Spijtig dat er zo weinig mensen terugkomen op het forum, maar ik snap het maar al te goed. Zo iets wilt men namelijk zo vlug mogelijk vergeten daarna.

Maar je zit nu in je vertrouwde omgeving en dit zal wel helpen. Laat de vensters nu maar afkomen hé. Veel sterkte Kanarie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit mij aan bij anderen, de juiste beslissing Kanarie! Hopelijk zakt de stress wat komende tijd! Tenenkrommend hoe je bent behandeld, helaas is niet uniek wat je schrijft, zo'n opname is iets om ver van weg te blijven.

Sterkte man!

@Ellendig, @Benzoslachtoffer, mooi bericht van jullie dat beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, goed gedaan om daar weg te gaan, dat gaf alleen maar meer stress. Hopelijk vind je nu weer wat rust en wat vensters.

 

Ik blijf maar afwisselend nare klachten houden: benauwd, duizelig, suizende oren, erg moe, last van geluid, drukte en geuren en een paar dagen al weer een "benzobelly", hele opgezette, pijnlijke buik, weinig slapen, onbestemd gevoel, enz.

Wacht nog op een venster na ruim 6 weken gestopt te zijn.

 

Ellendig, fijn dat het wat beter gaat, hopelijk houdt het lang aan.

 

Hoe gaat het met jou Benzozat?

 

Hopelijk is de golf bij jou al weer wat gezakt Benzoslachtoffer.

 

Sneeuwhoen, jij hebt al heel wat meegemaakt lees ik. Zit je nu nog op de 0,5 mg?

 

Iedereen een rustige avond en nacht gewenst.

bewerkt door Moedig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kanarie,

Ben echt blij dat je deze beslissing genomen hebt! Weet dat je geen medewerking krijgt thuis en dat dit daarom nog een moeilijkere keuze was! Maar man dat heb je goed gedaan! Het is idd heel moeilijk om tegen de dokters in te gaan, ze proberen je te overtuigen en je gaat weer twijfelen aan jezelf. Want zij zijn toch degene die het beter zouden moeten weten. Het is zo stresserend en maakt ons kopje nog zotter. Het is eigenlijk gewoon niet te begrijpen voor anderen waar we doorgaan. En ja de acute ontwenningsverschijnselen gaan over na een paar dagen tot weken. Maar dan komt het, de post ontwenningsverschijnselen, daar willen ze niets van weten, dit bestaat niet voor hun. Zij zeggen dat het de toestand terug is, waarvoor we begonnen zijn met de benzo. Stelletje betweters zijn het. En ja, ik had ook wel eens angst voor de benzo, maar dit, heel deze toestand, heb ik nooit meegemaakt! En er zijn mensen die nog nooit een paniekaanval of angst hadden voor de benzo en er nu wel mee zitten. Maar dat moet ik je allemaal niet vertellen, dat heb je zelf al gelezen in de honderden verhalen van andere slachtoffers. Want dat zijn we, slachtoffers van big pharma.

Ik heb echt een goede dag gehad, met kleine verschijnseltjes, toch een venster te noemen denk ik. Dus ben zo gelukkig nu. Ben naar de winkel geweest met de dochter, ben gaan fietsen met het gezin en we zijn op restaurant geweest en dit allemaal in een dag. Had het nooit durven dromen. Jou gaat dit ook weer lukken! Tuurlijk ben ik bang van zo weer terug een wave te krijgen, maar dit pakken ze me al niet meer af. En het toont aan dat het wel kan en dat we ooit helemaal genezen gaan zijn.

Erg dat je deze ervaring hebt moeten meemaken, maar je hebt er weeral uit geleerd en kan anderen hier weeral mee helpen!

Hopelijk mag je een goede nachtrust hebben en snel weer vensters!

Moedig, voor jou gaat deze tijd ook komen, volhouden!

Benzoslachtoffer, goed dat je een leuke dag gehad hebt, hopelijk volgen er nog meer!

Al de anderen ook snel vensters toegewenst! En bedankt allen voor de enorme steun voor elkaar!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Las net een berichtje op Facebook van benzo aw. Day 11 juli, een mooi verhaal. Triest voor deze dame die al 42 maanden in ontwenning zit, maar toch een mooi verhaal. Ze was naar de post gegaan met een t shirt van benzo day aan. En een dame achter haar vroeg haar waarom ze deze shirt aanhad, of zij iets met dokters te maken had. Zij zelf was apothekeres denk ik. De dame heeft haar heel haar verhaal kort verteld. En de apothekeres zei haar dat ze net iemand gehad had, die raad kwam vragen bij haar, met ontwenningsverschijnselen. De dame heeft haar de Ashton manual en benzobuddies aangeraden.

Het is in het Engels en ik schrijf hier nu een kort stukje, maar je zou dit echt moeten lezen, mooi verhaal. Krijg het niet geplakt hier.

Op Facebook te vinden bij world benzo awareness day juli 11 th.

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoen , je hebt gelijk . In de kliniek waar ik dus 1 dag e nacht geweest ben kregen bijna alle patiënten s’avonds Temesta om te slapen. die komen daar dus allemaal verslaafd buiten.


Heel alleen zou natuurlijk ook lastig zijn om te ontwennen .Je beschrijving van de psychiatrie klopt als een bus. Dank je wel voor al de steunende woorden


 


Ellendig , Dank je wel voor al de meevoelende berichtjes ik heb de indruk dat het de laatste tijd veel verbeterd is…heel veel zelfs! Ik hoop het van harte . Misschien is het zelfs ongeveer over!


Je bent al 43 dagen langer gestopt. Als jij nu plots veel beter wordt weet ik dat ik veel kans heb dit binnen 43 dagen ook te beleven. 


 


 


Moedig, Al 9 maanden ziek…het is verschrikkelijk . 


Hopelijk is dit de laatste maand…of is dit te idealistisch?


De meeste klachten waar je van spreekt heb ik ook


benauwd, duizelig, suizende oren, erg moe, last van geluid, drukte weinig slapen, onbestemd gevoel, enz.,Enkel hyperventilatie en misselijkheid mis ik bij je klachten.


Dank je wel voor bemoedigende woorden.


 


Benzozat , ik heb dus je raad en deze van vele andere hier opgevolgd : ik ben opgekrast en weg met de Lyrica. Dank je wel voor de goede raad 


 


Benzoslachtoffer , ik heb dus zowel mijn gevoel als jullie raad gevold. die kwamen overeen. Ik moest alleen optornen tegen artsen  en omgeving. 


Na al die maanden terug hevige ontwenningsverschijnselen!? Hopelijk en waarschijnlijk is dat van heel voorbijgaande aard. 


 


Gaba,  Je hebt heel wat ervaring en dat helpt ons allemaal. Je bericht heeft me definitief de juiste beslissing laten nemen.


Dank je wel voor de tijd en de moeite te doen om me te helpen.


Dat laatste is voor iedereen hier geldig.


Ook Agnieta en Bert2 , van harte bedankt voor de steun


 


Slaapwel allemaal en hopelijk veel grote mooie lange heldere vensters de volgende dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig, wat fijn om te horen dat je zo'n goede dag had. En zoveel leuke dingen hebt kunnen doen. Zelfs ook in het restaurant hebt

kunnen zitten. Hartstikke goed.

 

Kanarie, je mist nog wat bij mijn klachten, maar misselijkheid en hypeventilatie zijn er ook hoor bij mij en nog een hele lijst meer,

die ik nu allemaal niet vermeld. Als ik zo terug kijk zijn er wel wat klachten weggegaan (is positief): zoals hartkloppingen, erge

angst en paniekaanvallen, nachtmerries, flauwvallen en allergische reacties. Wat verminderd zijn: zwarte vlekken voor mijn ogen,

er is er nog steeds een in mijn rechter oog en 's nachts helemaal doorweekt wakker worden. Dus dat moet ik eigenlijk toch als een

vooruitgang zien.

 

Ik wens jou alle rust toe weer thuis.

 

Wat een leuke foto van die vensters Benzoslachtoffer.

 

Allemaal rust en sterkte gewenst.  En fijn dat we elkaar zo steunen hier, doet me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig , nog steeds goed? Ik hoop het en denk het . Je bent er bijna van af. Als het waar is hoop ik er ook vanaf te zijn binnen ongeveer 43 dagen...Geniet er in ieder geval van

Ik voel me nu ook redelijk goed. ik twijfel of ik van een venstertje kan spreken maar ik voel me in ieder geval rustig. 

 

Ik heb zo wat verhalen gelezen op dit forum. verschrikkelijk wat benzo's verrichten . Hoeveel mensen zouden hier op deze aarde niet in stilte enorm lijden , zonder enig begrip te krijgen van "hulpverleners".

Ik vraag me ook af hoeveel mensen er niet in de psychiatrie terecht komen die daar helemaal niet thuishoren.Ik was daar misschien bijna het voorbeeld van

En er wordt daar maar temesta gegeven en andere benzo's ...als ze maar rustig zijn en de rust  van de surveillant niet verstoren.

Eens je bepaalde pillen krijgt verander je en heb je niet meer de kracht om zelf na te denken.En zo kom je op een hellend vlak.

Vele mensen vertrouwen ze erg in hun psychiater dat ze niet eens weten wat ze nemen. Ze krijgen een handvol pillen en vragen niet wat het is. Maar die psychiater is dat vertrouwen niet waar.

Ik heb daar gisteren heel veel dergelijke mensen tegen gekomen. Ik was daar ogenschijnlijk de slechtste ....emotioneel , schreien , pijn op de borst enz...alle anderen waren rustig . Maar als ik hun vroeg wat ze allemaal namen  (aan deze die het zelf wisten ) wist ik hoe het kwam dat ze zo rustig en goed waren..meestal temesta en ook  andere rotzooi. Mocht ik daar 1 temesta genomen hebben , ze waren ook van mijn geschrei en geklaag vanaf . Op korte termijn dus een goede oplossing. Niet alle mensen zijn even vaardig in het zoeken naar informatie op het internet.De "hulpverleners" raden dit ook ten stelligste af. De "hulpverleners" hameren daar zodanig veel op dat de mensen dit echt geloven. Als ik gisteren aan de mensen zei ...op internet kan je lezen dat...dan onderbraken ze me direct en zeiden ..."je mag dit niet doen op internet zoeken, je moet vertrouwen in je psychiater" Voor hun is de psychiater god.Ze hebben dan ook een enorme verantwoordelijkheid. Maar ze misbruiken dat.

Algemene regel (ook algemeen geldig) : Hoe kwetsbaarder een mens is hoe meer kans dat hij ook gekwetst word.

 

Maakt de psychiatrie mensen gezond of worden ze daar knettergek? Ik vrees het laatste.

Sommige mensen met echte stoornissen kunnen ze misschien helpen. Maar zouden ze niet veel mensen juist stoornissen bezorgen?

 

Niet allemaal even optimistische ideëen maar toch...prettige zondag nog...

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, fijn dat je weer vechtlust hebt! Helemaal gelijk ivm wat je net schrijft over de psychiatrie. Zo denk ik er ook over! Veel mensen horen daar niet thuis, ze maken er mensen ziek! Er zullen natuurlijk wel een paar mensen zijn die wel goed af zijn daar. Maar geloof niet dat het er veel zijn.

Ik ben redelijk opgestaan weer vandaag, maar durf nog niet te hard victorie kraaien. Ben nu beter sinds vrijdag namiddag. Hoop dat het zo wat blijft. Heb nog klachten hoor, maar zoveel minder. Zo is het vol te houden. Maar ik heb nog al zo een paar dagen gehad en ben verschrikkelijk hard terug gevallen toen. Dus durf het echt niet te hard uitroepen. Maar ik moet proberen te genieten van deze momenten.

En ben er zeker van dat die bij jullie ook allemaal gaan komen. Je hebt al kleine vensters gehad, dit worden er dadelijk meer en langer.

Wat zal ik gelukkig zijn, als we hier allen een positief verhaal kunnen neerpennen!

112 dagen vrij vandaag.

20 maart was mijn eerst dag zonder benzo, een datum die ik nooit zal vergeten, maar eigenlijk liefst zo snel mogelijk wil vergeten. Alhoewel ik dit nooit zal doen, want door deze hel te moeten doorstaan en waarschijnlijk nog wel zal moeten doorstaan, heb ik toch dingen bijgeleerd. Ik weet wie er echt voor mij is, ik weet dat ik de dokters en co zomaar niet meer op hun woord kan geloven, ik weet nu wat het is om een verslaving te hebben ( zal anderen niet te snel meer veroordelen), ik zal meer genieten van de normale dingen in het leven,... En ik heb er jullie mee mogen leren kennen!

Ik wens iedereen een goede dag, dagen, weken, ..... toe!

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend noemde ik al een aantal van mijn hele lijst lichamelijke klachten, die ik ervaar tijdens de afbouw en ontwenning van Diazepam.

 

Deze zijn naast de psychische klachten, maar zijn er wel heel veel.

Zijn er meer mensen die daar zoveel last van hebben en lang houden?

Ik word daar namelijk heel onzeker van: dat was/is vooral met het flauwvallen, het steeds duizelig zijn, benauwdheid, migraine aanvallen, zwarte vlekken voor mijn ogen. En al die andere klachten (pijn, spierpijn, steken, maagpijn, slappe benen, trillen, onbestemd gevoel, enz. enz.) er nog bij.

 

Dan ga je niet graag wandelen, fietsen of een boodschap doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verwoord Kanarie, ik denk ook dat psychiatrie mensen zieker maakt. Dit heb ik een paar maanden geleden ook gehoord van iemand die daarin heeft gewerkt. Je moet echt oppassen, ik hamerde zo op opkrassen omdat je daar niet hoort in mijn beleving net als ikzelf. Ja ik wad zwaar overspannen maar dit was brug te ver. Temesta is in die wereld zeer gebruikelijk, lees voor de "grap" eens de bijsluiter met daarin de vermelde dosisen. Man, als je daarin begint kom je nooit meer vanaf. Ik heb wel eens zo, n opmerking gemaakt en toen moest de arts maar wat grinniken...

Fijn dat je wat beter voelt, ik denk dat de stress van de opname wat aan zakken is, en wellicht komt er weer een venster.

@Moedig

Echt raar spul Temesta, ik zit bijna op 1,5 mg en buiten wat onrustiger slaap wel ok, vorige week super maar nu iets onrustiger, wat korter maar behapbaar. Heb / had wel wat last van zware ademhaling, tegen hyperventilatie aan maar nu weer gezakt. Zo lang behapaar is zet ik mdt dit afbouw schema door.

Jij heel veel sterkte gewenst, ook jij komt er bovenop!

@Ellendig, positief blijven, het zou zomaar kunnen zijn dat je omslagpunt in je herstel hebt bereikt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...