basta Geplaatst 28 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2016 (bewerkt) Onderliggende problematiek kan ook zijn dat je je alcoholverslaving als autonoom probleem ziet.Bedoel je: zolang dat je visie is, heb je een probleem?(Ik heb deze vraag al twee keer anders geformuleerd, maar het klinkt steeds defensief. Dat bedoel ik niet, ik ben benieuwd naar je mening, ook omdat je die ruime AA-ervaring hebt.) Ja, 'gewoon' moet helaas tussen aanhalingstekens. Verder zijn het ook maar woorden, en interpretaties ervan. Ik vatte in eerste instantie het woord 'herstel' anders op dan Kruidenthee. Het woord 'trainen' van mijnGerrit zegt me veel, maar daar heeft ook weer iedereen andere associaties bij. 'Ik ben verslaafd dus ik drink niet' past goed bij hoe ik wil denken. Het is voor iedereen zaak om precies die woorden/zinnen te zoeken die de goeie belletjes doen rinkelen. Toen ik nog een stoppende roker was, was ik in staat om een ruzie met mijn man op te blazen, zodat ik me ellendig genoeg voelde om te mogen roken. Echt waar. Ik stel die onderliggende problematieken in dienst van die ene drijfkracht: verslaving. Dit is Alan Carr versus Jan Geurtz. Maar ik heb helemaal geen behoefte aan Zus versus Zo. (Als ik dat wil ga ik wel naar de dagdraad) (Etty, we hebben tegelijk geschreven) 28 september 2016 bewerkt door basta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 september 2016 Rapport Share Geplaatst 28 september 2016 Mijn zoon heeft een pinda-allergie. Geen dodelijke, maar hij wordt na het eten nogal beroerd, misselijk, keelpijn. Geen haar op zijn hoofd die een pinda zal eten. Dus als hij er van af blijft, geen probleem. Stel nou dat hij elke week aan de saté gaat, pinda rotjes eet, en dan beroerd is, chagerijnig etc. En hij kan het niet laten. En hij zou dat wel graag willen. Wat is dan het probleem? Gaat het dan over : gewoon niet doen. Of: waarom doet hij het? Bedoel je: zolang dat je visie is, heb je een probleem? (Ik heb deze vraag al twee keer anders geformuleerd, maar het klinkt steeds defensief. Dat bedoel ik niet, ik ben benieuwd naar je mening, ook omdat je die ruime AA-ervaring hebt.) Ja, 'gewoon' moet helaas tussen aanhalingstekens. Verder zijn het ook maar woorden, en interpretaties ervan. Ik vatte in eerste instantie het woord 'herstel' anders op dan Kruidenthee. Het woord 'trainen' van mijnGerrit zegt me veel, maar daar heeft ook weer iedereen andere associaties bij. 'Ik ben verslaafd dus ik drink niet' past goed bij hoe ik wil denken. Het is voor iedereen zaak om precies die woorden/zinnen te zoeken die de goeie belletjes doen rinkelen. Toen ik nog een stoppende roker was, was ik in staat om een ruzie met mijn man op te blazen, zodat ik me ellendig genoeg voelde om te mogen roken. Echt waar. Ik stel die onderliggende problematieken in dienst van die ene drijfkracht: verslaving. Dit is Alan Carr versus Jan Geurtz. Maar ik heb helemaal geen behoefte aan Zus versus Zo. (Als ik dat wil ga ik wel naar de dagdraad) (Etty, we hebben tegelijk geschreven) Gewoon niet doen klinkt zo van: ja, doe het dan gewoon niet. Maar dan tóch doen... Dan heb je toch een probleem dat ten grondslag ligt aan je verslaving? Ben ik nou zo simpel, of mis ik iets? PS. die ruime AA-ervaring moet je niet zien als ruime AA-ervaring. Ik heb ruim twaalfhonderd meetings meegemaakt, merendeels NA, maar dat wil niet zeggen dat ik veel ervaring in m'n eigen herstel heb. Nog steeds hoor ik dingen voor het eerst, krijg ik nieuwe inzichten, gaan ouwe overboord.. Ik ben er wel al geruime tijd mee bezig. Qua tijd zou je het ruim kunnen noemen. Zus versus Zo wordt bij mij al gauw Zus vermengd met Zo.. pik van alles wat mee als ik denk dat ik er wat aan heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 28 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2016 Nu snap ik wat je bedoelt! ik benoem het anders maar het komt op hetzelfde neer. Ruim 1200 meetings... Nou ja, als je bijna tien jaar vioolles hebt, kom je daar ook wel aan. Als ik pinda-allergie had zou ik ook geen hálve pinda meer nemen, mijn hele leven niet, ook al zou ik het nog zo lekker vinden. De vergelijking is dus zinvol, Etty, want dan kom ik uit op: welke middelen zijn verslavend en welke niet. Nou nou, wat valt er toch een hoop over te zeggen. (Goeie dooddoener, hè?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 september 2016 Rapport Share Geplaatst 29 september 2016 Interessante ontwikkelingen hier. Zou dan ontzettend graag eens samen 'om de tafel zitten' om hier over te bomen. Vind het boeiend. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 29 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2016 Kruidenthee! Ik heb per ongeluk op 'vind ik niet meer leuk' gedrukt, en die blijft hardnekkig zo staan. Ik hoop dat je geen melding krijgt met Basta vindt dit niet meer leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 september 2016 Rapport Share Geplaatst 29 september 2016 Hahahaha...jaja...nou komt de ware aard boven. Nou dat van om de tafel zitten laat dan ook maar zitten basta, Monster en Vol reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Overal lees ik verdoven. Waarom willen we toch verdoven en niet voelen. Makkelijkste weg? Voor mezelf sprekend? Omdat voelen zeer doet. Klein maakt. Kwetsbaar ook. Verdoven is een stuk veiliger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Omdat we als jong kind hebben geleerd dat gevoel tonen niet effectief was? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 september 2016 Rapport Share Geplaatst 30 september 2016 Omdat voelen heel veel pijn kan doen en inderdaad omdat we als kind hebben geleerd om altijd flinker te zijn.. droog je tranen.. papa zal teleurgesteld zijn als hij zo moet thuiskomen. Ik zou graag eens rond de tafel zitten.. doet me zo deugd om jullie te lezen. Ondanks dat ik echt kei kapot ben geeft me dit energie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Hé Basta, Ik lees net ergens dat je over een dun richeltje loopt. Pas je goed op jezelf? Vergeet jezelf niet in het schrijven bij anderen. Of is dat juist wat jij nodig hebt? Om aan de goeie kant van de richel te blijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 (bewerkt) In de Dank je wel. Ik ga vandaag een volledig op mezelf gericht pleidooi schrijven om vanavond niet eens in de búúrt van zwichten te komen. Jij bent in een leuk project/klus gerold, hè? Las ik dan weer ergens. Oh, mijn roos komt niet door. Hij moet na: 'in de' 1 oktober 2016 bewerkt door basta kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Lieve Basta, wat is er meis.. ik heb niet alles gelezen op het forum. Heb je het wat moeilijk? Kan ik iets voor je doen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Ik kan 'm weer hebben: precies op tijd jullie reacties, een artikel in de volkskrant over alcohol, nog hier en daar wat nagelezen en nu weet ik weer: Er zat een listig duiveltje op mijn schouder, die zei dat het eigenlijk allemaal wel meeviel enzo. Eraf vegen en aan de kant schuiven. Klaar. Als ik nu een slokje neem, stap ik weer in die ring, dan gaan we weer vechten. Ik wil niet meer drinken. Ik had de presentatie van een soort project waar ik heel hard aan heb gewerkt. Het ging erg goed, en dan... wordt de aangemaakte adrenaline omgezet in craving, zo voelde het. Misschien is dat wel mijn rode lap: ontspanning/opluchting, eerder nog dan verdoving. Vanavond herhaling van die presentatie, weer spannend, dus: 'Ehm... Doe maar perensap. Ik graag perensap. Lekker, perensap graag. Nee, geen wijn, ik wil graag perensap. Ze hebben hier toch die lekkere perensap? Dat wil ik. Nee, ik hoef geen wijn, ik wil die perensap. Ik heb zin in perensap.' O ja, de volle buik van mijnGerrit: 'En een portie bitterballen, graag!' Als ik toost, zal ik lachen om alle grapjes ('dolle avond met je perensapje') en ondertussen naar jullie knipogen. rapilos en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Ja, ik heb een beeld, Etty! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Ooh, ik kan ook vragen of ze kruidenthee hebben! En als ze vragen welke, zeg ik 67. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Precies...dat stemmetje. En je weet wat het oplevert als je daar aan toe zou geven. Ik ook, helaas...of misschien maar goed ook. Want na een paar keer de mist in, weet ik nu heel zeker dat dat never nooit een optie is. O, het is allemaal zó herkenbaar Basta. Daarom zien we het soms bij een ander op afstand aankomen Brrrr...perensap...doe mij maar bitterballen! Dubbele portie met mayo! Heb een goeie avond Basta, ik knipoog terug. basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Woehaaaaaa! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Een heel goed jaar, met een prettige afdronk basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Hahahaha. Shit, en weg is mijn laatste kiertje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 ai ai ai, komt het wel goed hiero? Monster en basta reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 1 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2016 Droog, natuurlijk. Bedankt, lieve achterban! Quinn en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 2 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2016 Goed bezig jongûh basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 2 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2016 Mee, mijnGerrit. (viel het) Het was heel goed dat ik me hier van tevoren had schrap gezet, daardoor ging het vanzelf. Maar ik moet wel weer de standvastigheid van de afgelopen maanden zien terug te krijgen. Toen was er geen sprake van zwichten, het kwam niet in me op. Ja, dat misschien wel, maar daar lachte ik dan heel superieur over. Blaaskaak. Ik ga dat boek van René Kahn bestellen, misschien haal ik daar nog wat uit. Ik zal de indrukwekkendste zinnen citeren. Mannen, bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2016 standvastig zijn is wel fijn basta maar juist de fases van moeilijke tijden toch kunnen weerstaan, zoals je nu deed die zijn het waardevolst. Het is makkelijk om verleidingen te weerstaan in periodes van standvastig zijn, lekker in je vel zitten enz maar ikzelf leer (achteraf) dus meer van de moeilijke tijden. What doesn't kill you, makes you stronger. Maar evengoed fijn dat je stand hebt gehouden kijk, daar heb je je "stand" alweer, nu nog vastigheid☺♥ basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2016 Ben trots op jou! Het was 'maar' een 'klein uitglijdertje' laatst, maar die kunnen je behoorlijk uit balans halen. En toch de aanleiding zijn voor verder zwichten. Sprak ik voor mezelf. Dat heb je niet gedaan! Nu weer doorgaan. En je bent geen blaaskaak. Maar gewoon mens zoals wij allemaal basta reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden