Spring naar bijdragen

Donderdag 10 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Oh lieve bolletje, wat vind ik dit erg voor je. Weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, maar ik herken de dingen die je zegt. Mijn moeder had het ook zo. Op maar dat morgen alles weer een beetje beter gaat, en dat er heel veel zon voor jou gaar schijnen!

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mikki,

 

Toch vraag ik me af of na een jaar niet drinken, het minderen wel kan lukken. De ervaring heeft geleerd, dat de meesten snel weer op hun oude hoeveelheid zitten. En dan veel en veel meer moeite moeten doen om te stoppen, dan de eerste keer.

ik deel die menig. Ik denk wel dat minderen, of ander gedrag aan leren, meer kans van slagen heeft na een jaar droog staan. wil inderdaad niet zeggen dat iemand gewoon terug valt. Het langste wat ik niet heb gedronken was een maand of 3, dus ik kan niet echt meepraten daarover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mopke dank je lieverd. :heart:

Hij vond het altijd zo fijn als ik hem verzorgde, ik kon hem dan zoveel liefde geven. Deed alles zo voorzichtig omdat hij heel bang voor pijn was. Ja ik heb van die man gehouden. Ik zou het nu niet meer kunnen want dat zou nu veel te zwaar zijn, maar zo voor een dagje hem nog eens lekker verwennen en zeggen hoeveel ik om hem geef, ja dat zou ik graag willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast zijn er altijd uitzonderingen op de regel; de verhalen van de opa die toch echt 98 is geworden en gewoon rookte! etc etc.

De uitzonderingen zijn mooi, maar in de regel is het over het algemeen toch echt gewoon zoals het is. En dat is met minderen en de moeite en risisco's die daarmee gepaart gaan net zo vrees ik.

Ik ga nooit meer minderen. T vaak geprobeerd, te veel moeite, te veel strijd. Ik wil niets liever dan vrij zijn van die gevangenis van denken en doen. en dat ene glas vervang ik wel door een lekker glas munt thee o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien, maar het verliezen van je man is natuurlijk niet niks. Zeker wanneer je hem zo goed verzorgd hebt. Wees ook dankbaar dat je dit voor hem hebt kunnen doen. Gemis zal altijd wel blijven....Maar de tijd doet het een beetje slijten. Dikke knuffel van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 7 jaar niet gedronken te hebben,dacht ik dat het wel uit mijn systeem zou zijn.

In het weekend zou ik toch wel wat kunnen drinken.

Eerst 2 glazen,al snel weer een fles,en daarna een week totale dronkenschap.

Alsof ik 7 jaar moest inhalen.

De meesten hier zullen zich wel herkennen in je bericht Sowhat.

Althans ik toch zeker.

De inhaalslag, je lijf maakt zich zoals vroeger weer op voor eenzelfde hoeveelheid

drank die het gewend was.

Ik vind het 'ontiegelijk' jammer maar er zitten ook positieve kanten aan zo'n terugval.

Kijk daar naar zou ik zeggen en hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vandaag een film als nascholing: Mommy

Er zaten zo vreselijk veel flashbacks in met een

moeilijke periode in mijn eigen leven, dat ik net als jij Bol,

erg verdrietig werd. Ik moest zo huilen dat ik niet bij de

nabespreking kon blijven. Ik moest naar buiten toe.

En later realiseerde ik me dat de overeenkomsten de

aanleiding was, maar dat er veel meer los kwam wat er

blijkbaar ook uit moest. Ik heb in geen jaren zo gehuild.

En nu voelt het als een voorjaarsschoonmaak in mijn lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je vonneke  :lips: , heb hem maar twee uur gezien. Over gisteren werd niet gesproken maar ben nog wel boos. Aangezien emoties op mijn gezicht geschreven staan denk ik dat dat voor hem wel duidelijk was. 
Tegen maandag is het wel verteerd.
Genieten ga ik zeker doen van dit weekend! De volgende twee weken heb ik 8 avondvergaderingen op til staan. Daarna vakantie..

Meneer schildpads schild is nu volledig te zien dus nog een paar dagen en hij kan de kat terug koeioneren :D 
De kat gaat morgen naar de arts. Heb de afspraak zo geregeld dat dochter mee kan. Touché...eens kijken of ze het waar kan maken.



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die schoonmaak heb ik een maand geleden gehad. Heb nu na jaren tegen mm mams verteld over het misbruik die mijn vader met met me heeft gepleegd. Door het haar eindelijk kunnen vertellen kon ik voor mezelf ook weer verder. Opluchting, geen nare dromen meer. En je begrepen voelen. Mijn vader is zo'n 10 jaar geleden overleden, ik houd nog steeds van hem...heel dubbel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest vanmorgen op locatiebezoek. Daar vertelde ze me dat er net één van hun super geëngageerde vrijwilligers was gestorven. 
Hij was al wat ouder maar nog heel kwiek.
Hij stierf daar, plots. 

Dat deed me denken aan al diegenen die niet meer in mijn leven waren en hoe onwerkelijk dit nog steeds kan zijn/is.
Je kan er niet buiten..Iedereen moet sterven maar als ze het doen is het voor mij moeilijk te vatten.
Er blijft weinig over op termijn dan herinneringen te koesteren.
Maar ook dat is waarschijnlijk ooit wel ok en toch ook niet helemaal. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...