Spring naar bijdragen

droogdrinken


leila

Aanbevolen berichten

we hebben het er wel eens over, droogdrinken. ik heb daar overdag veel last van. als ik aan het werk ben en ik rijd naar het volgende , zonnetje schijnt, zie ik mijzelf al zitten. even achter thuis drank in de hand.

of ik heb een verhitte discussie of juist een positief gesprek, bam daar is het weer.

 

dus eigenlijk alle halt maakt dat ik aan het droogdrinken ben.

eenmaal thuis heb ik er praktisch geen last meer van, verval in mijn routines en dan geen trek.

 

op donderdag/vrijdag begint dat droogdrinken het hevigste en de laatste tijd drink ik dan ook 1 dag in het weekend, niet dat ik lam ben, maar drink wel met alle gevaren. het gaat dan over in hevige trek.

 

herkennen jullie dit en hebben jullie tips, zelf probeer ik mij overdag voor te stellen dat ik iets anders lekkers drink, zoals icetea met citroen en ijs.

 

hoor het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan alleen maar beamen wat gezegd is.

Geen alcohol nemen is de beste tip  :blush:

Ik 'voel' wat er gebeurt in die HALT momenten,

en focus op mijn adem..geef ruimte aan het gevoel.

Dan ebt het weg...

En ik heb er vertrouwen in door het droog te houden

dat het op de lange termijn steeds gemakkelijker zal worden.

 

Dat filmpje van Els is heel verhelderend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat herken ik zeker. En net als bij jou is dat droogdrinken dan een 'goed' plan. Zonnetje, bankjes, gezelligheid. Het goede plannetje bevat nooit katers, slaaptekort en depressie.

Echt heel opvallend hoe mijn plannetje vaak extreem afwijkt van de realiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reacties, en ja natuurlijk is de beste tip, niet drinken. dan gaat het over wordt er gezegd.

 

Maya, ben blij dat je het herkent en doordat mijn plannetje ook een keerzijde heeft kan ik het weerstaan. moet met het doordrinken meer daar aan denken denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik liet van de zomer toen ik me heel erg bewust was van terras zon zee b....tje de zin erin eens dichtbij komen. Smaak geur het effect en de gevolgen daarna.....Wil ik dit? Mijn antwoord was nee en trek verdween mee. Niet vechten tegen trek niet het een mijl van je vandaan houden....maar een soort exposure....en wil ik echt de hele package deal van dat drinken of alleen de escape short cut van verdoving? Daarin is het mij heel duidelijk dat ik het niet wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan het begin dronk ik me een een slag in de rondte aan alcoholvrij bier, nu vergeet is s avonds wel eens koffie te drinken en neem tegen het uitdogen nog een kop thee voor het slapen. Dat is bijna ongemerkt gegaan, het droogdrinken (is volgens mij veel vocht drinken zonder en ter vervanging van alcohol) gaat vanzelf over op den duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

The term dry drunk is believed to originate from 12 Step recovery groups. It is used to describe those who no longer drink alcohol but in many ways behave like they were still in the midst of addiction. The dry drunk may be full of resentment and anger. Instead of finding joy in their life away from alcohol, they can act as if they were serving a prison sentence. The only change this person has made is to stop drinking, but in other respects their life remains the same. Friends and family can complain that the dry drunk is almost as hard to be around as they were when drinking. In AA, they describe it as a person that hasn’t touched alcohol in years, but have not yet managed to get sober.

http://alcoholrehab.com/addiction-recovery/dry-drunk-syndrome/

 

Oke AA jargon, vandaar dat ik het niet ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dit iets kunnen zijn wat moet slijten? en zal dit ook niet slijten?

Het stukje van de AA doet mij wel erg negatief overkomen. Het lijkt mij een logisch gevolg dat wanneer iemand lang heeft gedronken ook deze gedachten moeten slijten door veel andere ervaringen.

Of is dat naief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Erik; helder en een heel andere invulling van het begrip dan ik dacht. Thx.

@Mikki; hoeft niet negatief te zijn. Ik ontdekte al snel nadat ik stopte met drinken dat ik behoeftes had die ik daarvoor wegdronk (behoefte aan rust, alleen zijn, mooie muziek, boos worden). Door die behoeftes nu te vervullen in plaats van te drinken is mijn leven in rap tempo fijner geworden. Ik denk dat de term 'droogdrinken' in AA definitie uitnodigt om die afslag te nemen. In plaats van 'alleen maar' mokkig niet te drinken. Zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droogdrinken zoals Erik beschrijft zo leerden we dat ook in de kliniek. Verslavingsgedrag maar dan zonder middelengebruik:

manipuleren

liegen

king baby gedrag

 

Ik begrijp niet waarom, maar er werd veel aandacht aan besteed omdat het een voorbode van een terugval zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan begreep ik het begrip dus verkeerd, dacht ook dat je je voorstelde dat je aan het drinken was en ja wellicht is dat trek. ik ervaar dat niet zo, ik heb dan geen trek op dat moment maar stel mij voor dat ik later wel wat ga drinken en dat doe ik op dat moment dan niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
Op 2-3-2016 om 14:11 zei mikki:

Zou dit iets kunnen zijn wat moet slijten? en zal dit ook niet slijten?

Het stukje van de AA doet mij wel erg negatief overkomen. Het lijkt mij een logisch gevolg dat wanneer iemand lang heeft gedronken ook deze gedachten moeten slijten door veel andere ervaringen.

Of is dat naief?

Ik zit ook bij de AA. Van het Dry Drunk syndroom heeft niet iedereen last van. Ik zit in een groep van 12 en Ik ben de enige die daar (veel) last van heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 14-8-2020 om 15:08 zei Bor:

In mijn toenmalige AA groep van gemiddeld 25 man/ vrouw was ik ook de enige die daar last van heeft.

Mede hierdoor kon ik de aansluiting die ik zocht niet vinden. Ik weet niet hoeveel het Dry Drunk syndroom voorkomt maar ik kan er maar heel weinig info en/ of lotgenoten over vinden.

Ik heb af en toe ook nog zeer sterke craving. Het is inderdaad zo dat er weinigen  zijn die hier last van hebben. Er is inderdaad weinig over te vinden hier op het forum, en dat vind ik jammer..

bewerkt door Adrian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2020 om 11:50 zei Adrian:

Ik zit ook bij de AA. Van het Dry Drunk syndroom heeft niet iedereen last van. Ik zit in een groep van 12 en Ik ben de enige die daar (veel) last van heeft.

Kun je uitleggen hoe dat dry drunk syndroom er bij jou uitziet? Hierboven lees ik dat mensen met dit syndroom niet drinken maar dat hun gedrag verder niet verandert. Over welk gedrag gaat dat bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...