Kohtje Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 ...heb hulp gevraagd aan het thuisfront maar zijn klaar met me Ik zou haast zeggen: hoera!! dan kun je het nu zélf gaan doen. Maar dat klinkt alsof ik je geen beter leven gun. En dat is natuurlijk niet zo. Ik kon pas werkelijk stoppen met drinken toen ik zo goed als alles kwijt was wat meelevendheid en steun en "ach gut..." betreft. Daar heb ik wel hulp bij gezocht en gekregen, maar niet van het thuisfront. Ik heb me aangemeld voor een behandeling.. eigenlijk uit wanhoop, maar al snel werd me duidelijk dat ik dit voor mezelf deed. Aan niemand hoefde ik meer te bewijzen dat ik best zonder drank kon,, dat was onbegonnen werk. Al mijn credits had ik al verspeeld. En een week droogstaan betekende voor mijn naasten niet dat ze hoop kregen dat het eindelijk zou gaan lukken, nee, het betekende dat ze gingen zitten "wachten" op de volgende keer dat ze me dronken aan zouden treffen. Dat kon niet lang meer duren... Alleen ikzelf kon nog aan alleen mezelf bewijzen dat ik het kon. Middels die behandeling kreeg ik genoeg inzichten, steun, handvatten, gereedschap, inspiratie en wat een mens zoal nodig heeft. Bovenal moest ik mezelf openstellen voor "geloof in een goede afloop".. dat ontbrak er nogal aan, de laatste jaren. Doordat de handen boven mijn hoofd verdwenen waren moest ik mezelf leren beschermen, moest ik zelf leren leven. En toen ik zélf leerde leven en de mensen om mij heen geen handen meer boven mijn hoofd hoefden te houden, kwam ik langzaam maar zeker veel van die mensen weer tegen in m'n leven, maar nu met de handen uitgestoken. AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 (bewerkt) ZBB, Gisteren een bericht van je gelezen en erop gereageerd. Op mijn bericht vink je aan =vind ik leuk= en verders niets geen aktie. Iedereen is met je begaan. Je roept om hulp thuisfront, maar dat krijg je niet meer. En waarom niet????? Ze hebben het met je gehad. En terecht is mijn mening. Ik ben waarschijnlijk erg hard voor je . De meesten hier hebben nog medelijden met je, omdat ze nog in hetzelfde traject zitten. Maar ik zeg tegen je. niemand kan je helpen. ALLEEN JIJ KAN JEZELF HELPEN. Alleen maar door te stoppen met drinken. En dan die eerste te laten staan. Ik reageer niet meer op je, tot dat je actie onderneemt. En dat moet iedereen hier doen Want met je meeleven helpt niet. Je gedraagt je daardoor als slachtoffer. Succes 26 februari 2016 bewerkt door ferry AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Mee eens Ferry, duidelijk verhaal. Gedraagt is trouwens met een t... excuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Shoothe ik krijg hier enorm veel steun,ben daar ook iedereen heel dankbaar voor. Verpest alles elke keer,ben ik blij omdat ik drie weken droog stond,ga ik keer op keer de fout in,heb op dit moment geen vertouwen meer in mezelf,misschien lukt het me morgen,en dan?over twee drie weken is het weer hetzelfde verhaal. Hoelang gaat het nu al zo. Ik heb echt een heel groot probleem Misschien kan ik het beter maar accepteren Hoe eerder ik me doodzuip des te beter. Dit is in ieder geval geen leven zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Als je zegt " hoe eerder ik mij doodzuip " dan heb je nu al zwaar gedronken waarschijnlijk, anders zou je jezelf schamen, maar goed, ken dat... AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 (bewerkt) Je hebt gelijk ZBB, je hebt een groot probleem en aanvaarden dat je machteloos staat is belangrijk. Dat een alcoholisten leven een drama is daar heb je helemaal gelijk in. Maar dood willen is erg definitief. ZBB, toen ik op het forum kwam was ik ook helemaal op. Lichamelijk- geestelijk en financieel. In de jellinek kliniek zei men dat een opname op Texel of Castle Craig hospital een goeie weg voor me was. Ik zag dat niet zitten. Zoveel gedoe en een hond in huis. Beetje het groot smoezenboek dat ook. Ik ging Googelen en zag het forum. Ik dacht nu is m'n laatste kans. Ik kreeg niet slechts hartjes en roosjes, maar ook stevige adviezen. Ik las alles en ging niet drinken. Een moeilijke tijd maar het lukte. Dat kan jij ook ZBB! Als je dood wilt houdt het op, maar wil je stoppen met drinken dan kan het lukken op het forum. Gooi de boel weg en schrijf van je af. Vout lettertje. Groet. 26 februari 2016 bewerkt door Soothe ronja en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 ZBB, kun je zien dat jouw gebrek aan zelfvertrouwen niet alleen het gevolg is van je drinken, maar ook de oorzaak van je drinken? Het is een vicieuze cirkel: Je drinkt omdat je je rot voelt over jezelf -> dat lucht even op -> vervolgens voel je je nog rotter over jezelf omdat je hebt gedronken -> dus ga je maar weer drinken -> enzovoort. Je kunt die cirkel doorbreken door (1) te stoppen met drinken en (2) te stoppen met je zelfafwijzing. Sommigen mensen kunnen dit alleen, anderen hebben hulp nodig. Ik denk dat jij beter hulp kunt vragen. Niet omdat je een 'loser' zou zijn, maar juist omdat je dat waard bent! Hulp vragen is niet zwak. En therapie is niet 'moeilijk'. Het is vele malen moeilijker om vast te blijven zitten in het leven dat je nu leeft, dan om het roer om te gooien. Het roer moet nu om ZBB! Vraag hulp. Ga in therapie. Ik raad jou specifiek aan om een instelling te zoeken die een 12-stappen- of minnesotaprogramma aanbiedt. Zodat je ook kunt werken aan je zelfbeeld, aan je persoonlijke ontwikkeling, naast je gedrag. Zodat jij jezelf gaat zien voor wie jij echt bent, jezelf weer de moeite waard gaat vinden. Want jij bent zo ontzettend veel meer dan je drankprobleem, zbb! Echt waar. Tine en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Ik denk dat mijn vader nu wel met Zeilboot zou willen ruilen. Agnieta, Ik begrijp dit niet, wil je eens duidelijker zijn, dank U. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Dan ist een Belg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 .... Zware griep voelt trouwens als een kater maal 2 ... Dan zijn mijn katers lang niet zo zwaar geweest als bij jou blijkbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Dan ist een Belg! Dus niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Even binnen vallen hier. Ik was wezen zwemmen, lekker dacht ik, maar ik denk dat ik te weinig at van tevoren dus werd ik raar en dizzy na die tijd. Snel chocolade gekocht in de winkel: Ha, met chocolade kom je dr wel! En nog een pizza krassantje voor bij de koffie. Ben nu weer bij mijn positieven. Wanneer een mens laat uit bed is, zoals ik altijd, dan is de middag snel voorbij. Ik ga maar wat aardappelen bakken, met sla eieren en tartaar. Zin in! Hottentot, vaag herinner ik me die naam. Wat gebeurde er? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Vanmiddag bij ex weer overleefd , Had lekkere verse stroopwafels van de markt meegenomen, en vroeg om half vier of hij ook een bakkie wilde, met een stroopwafel. Maar nee, hij gaf de voorkeur aan een fiks glas wijn, had al genoeg koffie gehad Pfff, gelukkig, triggerde het me niet al te veel, en heb genoten van mijn koffie met stroopwafel Wat helpt is, wat ik hier onlangs las; Ik zeg tegen mezelf; wat een rare gedachten, weg ermee. En..ik wil toch schoon en helder blijven... Dus..ging goed vanmiddag. En nu; spinzie a la creme, gekookte aardappelen, en 2 gekookte eitjes. En..nog steeds happy de peppy AlbertRemmo, smart en ronja reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Leuk Agnieta, Pannenkoeken bakken voor je kind en kleinkind Wordt vast een goed weekeinde, Fijn ,dat je man je ondersteund hierin. Beterschap Ietje, Het houdt ook niet op bij je he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Een borrel afslaan smaakt naar meer Rapi, trouwens eitjes en spinazie ook, eet smakelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Jij kunt het Agnieta vermits je niet drinkt, neem niet te veel hooi op de vork, daarom is het een goed plan dat je man thuis is, zet 'm aan het werk. Goed weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Dank je Rudy , Leuk je weer eens te lezen, Alles goed met jou ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 (bewerkt) Zout water snuiven Ietjefietje, helpt echt. 26 februari 2016 bewerkt door Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 t Ouder worden valt wat tegen Rapi maar op het moment gaat het goed, dank je voor de belangstelling. Ik ben hier wel vaker maar me voorgenomen niet te schrijven, tot nu. huttula, rapilos en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Ik lees ineens mijn volledige naam aan de kantlijn, jullie ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Haha, de eerste x dat ik dat zag schrok ik me ook helemaal wild Rudy. En welkom terug! Ietje akelig hoor! Wijfie net zo... schiet niet op he dames. Bah. Ik ga Agnieta even heel veel gezelligheid toewensen! Je kunt het meid! Rapi ook al aan de eieren? Smakelijk!! rapilos en Rudy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Agnieta, heel veel plezier dit weekend. Ik hoop dat je kunt genieten En ik wens je heel veel sterkte in deze tijd met je heit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Moet nog even lezen maar zag Rudy staan, en voor hij weg is moest ik gewoon even een berichtje plaatsen voor hem Ga goed Jongen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2016 Als het fout gaat bij de receptenlijn moet je dan zelf voor een oplossing zorgen Wijfie,!! apart hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden