Spring naar bijdragen

Woensdag, 10 februari


nancy

Aanbevolen berichten

Ja, opvoeden is voordoen, het goede voorbeeld geven. Ik wil het goede voorbeeld geven door niet te drinken. Tenminste dat hij dénkt dat ik niet drink.

Ik heb wel getwijfeld over eerlijk zijn maar dan als reden dat hij ook verslavingsgevoelig is omdat hij mijn genen heeft. Dat is iets wat hij mss zou moeten weten.

En daar voel ik me wel schuldig over.

En ik weet dat hij zich zorgen om mij zou maken omdat hij een gevoelige jongen is. Ik wil hem daar niet mee belasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Rosa, jij kunt als moeder natuurlijk als enige het beste inschatten wat goed is voor je zoon en wat niet.

 

Wat ik je wel kan vertellen, is dat mijn eigen vader mij pas op zijn sterfbed vertelde dat hij een alcoholprobleem had (gehad). Hij zei dat een beetje tussen neus en lippen door, als vergissing, omdat hij al wat in de war was. 

Ik had werkelijk geen idee! Het enige dat ik wist is dat mijn vader niet meer dronk. Ik had natuurlijk wel herinneringen van zijn gebruik vroeger, maar nooit was het kwartje bij mij gevallen. Ik was veel te druk bezig met mijn eigen verslaving (en met mezelf) om dat te kunnen zien!

Voor mij viel alles toen wel op z'n plek. Ik had het ontzettend graag eerder geweten. Dan hadden we er misschien samen over kunnen praten en had hij mij kunnen steunen...

 

Maar het is goed zoals het is gegaan hoor. En het zal voor jou ook goed zijn, wat je ook beslist. Succes met je keuze en ook met je zoon.  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ben er weer hoor smart.

Vandaag een beetje last van trek,was vanmiddag even een paar boodschappen doen aan de wal voor me werk.

En werd er in een keer door overvallen,terwijl ik er de afgelopen week eigenlijk heel weinig last van had.

Voor volgende week als ik vrij ben,word het dus oppassen voor mij.

Gelukkig heb ik afgesproken om ex en dochter weer te helpen in huis,dat zorgt in ieder geval voor wat afleiding en blijf daar dan ook een aantal dagen slapen.

Verder moet ik nog een goed plan makken voor de dagen als ik alleen thuis op de boot ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lila, het is níet meisje in de trein, maar die wil ik ook nog lezen. Het heet 'Tweede leven' van S.J. Watson ( ook van 'Voor ik ga slapen').

Maar wat zei ik? Ze duiken overal op!

Ik heb het dagpact weer gehaald. Realiseerde me rond 18.00 opeens dat ik er vandaag zelfs níet aan gedacht heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosa lastig dilemma, wel vertellen/niet vertellen. Ik kan behoorlijk mee met Yogajuf. Mijn ouders hebben het nodige aan geschiedis en daar kom ik maar stukje bij beetje achter. Terwijl het wel mede bepaald wie ik ben en waar ik mee worstel. Maar jou punt zie ik ook: je kinderen niet met je (volwassen) problemen belasten. Timen en doseren lijkt me de sleutel.

@ZZB hoe komt het toch dat het je lukt om niet te drinken als je werkt, maar dat het zo veel moeilijker is in de weken dat je vrij bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed meya.

Vind deze een hele lastige om te beantwoorden.

Hier moet ik eens heel diep over na denken.

Vind het trouwens een hele goede en inspirerende vraag van je.

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak me eerlijk gezegd zorgen om de aankomende twee vrije weken.

Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik die droog door gaat komen

De moed begint een beetje in me schoenen te zakken hoe meer ik er over begin na te denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat probeer ik ook vaak vaak Eric.

Maar soms lijk ik dat te vergeten en lijk ik ook wel te vergeten waarom ik wil stoppen en dan denk ik"achh eentje maar"

Maar dat gaat natuurlijk altijd fout.

Ga jullie nog heel veel lastig vallen denk ik als ik vanaf volgende week vrij ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, daar heb je dan al drie / vier strategieën om het nu ook weer te laten lukken. Als ik jou was zou ik er nog wat leuke dingen aan toevoegen. Vooral deze: je zelf elke dag belonen of verwennen met dingen die echt goed voor je zijn. Of nog beter: minstens drie keer per dag. Een voor de ochtend, een voor de middag, een voor de avond. Kunnen heel kleine dingen zijn: ergens lekkere koffie drinken, 10 minuten langer slapen, een wandeling, een extra toetje... Ik zeg maar wat. Maar wel bewust doen, en jezelf complimenteren. Zal je zeker helpen om dat trotse gevoel vast te houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorheen was ik om de week een week vrij,nu ben ik om de twee weken twee weken vrij.

Vorige keer de eerste week goed door gekomen op het weekpact,de tweede de fout in gegaan voor een aantal dagen.

Die tweede week vrij maakt het nog iets lastiger voor mij om het vol te houden dus.

Yogajuf

Ik heb een hele mooie beloning in het vooruitzicht,als het lukt om 3/4 maanden niet te drinken,maak ik kans om misschien me rijbewijs terug te krijgen.

Heb deze verspilt met drank op achter het stuur,wat natuurlijk op geen enkele manier goed te praten valt.

Ben zelfs blij geweest dat ik em kwijt was.

Heb gelukkig nooit een ongeluk veroorzaak

Maar nu ik serieus bezig ben met adb te worden wil ik em Heel graag terug

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zeker een heel mooie beloning in het vooruitzicht zbb! Zo word je snel weer stuurman aan eigen boord  ;)

 

En daarnaast kun je je dagelijkse beloningen doen. Of als je even niets weet voor jezelf, doe je gewoon een kleine goede daad voor een ander. Oud vrouwtje helpen oversteken, iemand voorrang verlenen, een glimlach naar de caissière… klinkt stom maar het werkt als een tierelier.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja een goede daad verrichten kan je je goed laten voelen.

Probeer ook de mensen om me heen wat meer te helpen,heb in het verleden veel afspraken niet na kunnen komen.

Lijkt ook wel of ik dat nu goed wil maken,moet wel oppassen dat ik er niet in doorslaat.

Voel me heel erg verplicht naar sommige mensen toe.

Die kleine dagelijkse beloningen en af en toe een goede daad,ga ik eens proberen van de week.

Voor nu ga ik zo slapen

Weltrusten iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, die yoga was geen sinecure!

Ben benieuwd hoe ik morgen uit mijn bed kom.

Maar ik vond het wel superleuk, met aardige mensen en ik

weet zeker dat het goed voor me is.

 

Krijg ineens zo' n zin in een uitsmijter, niet normaal meer :blush:

..dan maar wat pinda's van de RAPS; moet ik ineens denken aan Rooie Rinus en Pe Daalemmer

(kent iemand ze? Gaaf stel. Ze betrokken vaak de pinda's van de raps in hun liedjes)

 

Zit gezellig tegen mezelf aan te kletsen...

 

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even gespiekt of je op het jaar pact staat. Al 8 jaar niet gedronken en nog steeds trek momenten Scoothe? 

 

 

Ik lees niet dat Soothe trekmomenten heeft.

Wel moeilijke momenten, zoals die bij het leven horen  :)

Dat hij geaccepteerd heeft dat ze zich voordoen zonder ze nog weg te hoeven drinken.

Meebuigen als bamboe in de wind, zoals hij ook vaak zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...