Yvonne Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Schiet nog niet echt op dat groot onderhoud... of zijn ze al klaar? Geeft mij nog even de gelegenheid Vlok te feliciteren.... helemaal overheen gekeken net. Dear Vlok, van harte. Hoop dat je een fijne verjaardag hebt, en dat je een mooi jaar voor je hebt liggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Hoi Eline, jij weer terug. Leuk Vlok Van harte En nee ik ga niet wantrouwen uiten. Het zou zo fijn zijn als mensen die van zichzelf weten dat ze niet echt zijn of niet helemaal eerlijk ze niet denken ik kan er mee weg komen maar nadenken dat mensen hier kwetsbare mensen in herstel zijn. Dat wroeging de overhand krijgt tov ik doe het omdat het kan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Vlok gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Ook een mooie verjaardag Vlok. En... jaartje ouder,jaartje wijzer, toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Wil de eerlijke trol nu opstaan? rapilos, erik en AlbertRemmo reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 hahaha Net het echte leven daar tref je ook zoveel fake trol personen aan Van je kop stoten kan je ook wat leren . Soms best pijnlijk. Skip en Yogajuf reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Vlokje van harte gefeliciteerd meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Psychisch kwetsbare mensen die de werkelijkheid verdraaien - of de verdraaide werkelijkheid zelf voor wáár aanzien - horen bij onze samenleving. Je kunt ze niet op een eilandje wegzetten en doen alsof ze niet bestaan. En in onze kwetsbaarheid zijn "wij" bovendien net als "zij". Psychisch 'stabiele' mensen kunnen zich ook anders voordoen dan zij in werkelijkheid zijn. Maar zij hebben ook onderliggende motieven, geloven er iets mee te kunnen bereiken, anders zouden ze het niet doen. Deze mensen zijn er óók gewoon. Je kunt ze niet verbieden zolang ze geen regels overtreden. Wantrouwen is er ook, gegrond of ongegrond, "helpend" of "niet-helpend" - je kunt mensen niet beletten wantrouwen te voelen en/of te uiten. Het ís er gewoon. Bij sommigen blijft het niet bij wantrouwen, maar ontstaat iets anders, iets pijnlijkers: een diepe gekwetstheid bijvoorbeeld om vertrouwen dat is geschonden. Bijvoorbeeld omdat je heel veel hebt gegeven aan iemand, in iemand hebt "geïnvesteerd", of iets persoonlijks hebt gedeeld, of je hebt laten raken, hebt meegeleefd… Misschien voelt het voor hen als een vorm van afwijzing, een soort verraad. Dat kan ongelooflijk veel pijn doen en daar moet je dan mee dealen, voor jezelf. En ieder doet dat op zijn eigen manier. En volgens mij mag dat er allemaal ook gewoon zijn. Ik wil het wel persoonlijk maken: ik ben óók geraakt door situatie-k. Op twee manieren: in mijn zelfafwijzing, omdat ik het niet vertrouwde en me daarover "een slecht mens" voelde. En nu het allemaal lijkt te kloppen voel ik me ook niet bepaald beter. En het raakt me om anderen onder de situatie te zien lijden - direct of indirect - in de vorm van verdriet, angst, boosheid, twijfel, onmacht, etc. Maar ik weet ook dat ik zélf verantwoordelijk ben voor die gevoelens. Die zitten alleen in mij: ze zitten niet in een situatie en ze zijn niet "veroorzaakt" door iemand anders. Hooguit heeft die ander op mijn knoppen gedrukt. En zo zijn andere mensen ook echt zelf verantwoordelijk voor hun gevoelens. Of dat nu gevoelens zijn van afwijzing (van de ander, of van de situatie), van zelfafwijzing (bijv. door schuldgevoelens) of van je afgewezen voelen (omdat je het op jezelf betrekt) - je zal er echt zelf verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Zo zie ik dat tenminste. Jannigje, smart, Kate en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Goeiemorgen, Boodschappen al in huis, bestekla eindelijk eens gepoetst, nieuwe laarzen zijn bezorgd en passen, wat schrijven en relaxen. Afgelopen maand kreeg ik via mijn werk een extern aanbod, waar mijn werkgever aan kon verdienen. Ik had er eigenlijk geen trek in en besprak het. Zegt mijn manager: lijkt het je leuk? Nee, dan doen we het niet, klaar. Kijk, daar word ik nou blij van. Waar het natuurlijk vooral om gaat is dat ik mezelf eerst heb afgevraagd of het wel goed voor me was, en het vervolgens heb aangekaart. Het resultaat is dan een kadootje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Ik heb het gevoel dat het om mij gaat. Misschien ook een verkeerd gevoel. Mocht het wel zo zijn dan hoor ik het graag. Dan ga ik ook afscheid nemen van dit forum. Drama's? Ja het leven van een alcoholist is vaker een drama. Ik doe mijn best om uit dat drama te komen. Meer dan mijn best kan ik niet doen. Moet dit zonder het forum heel jammer. Heb er steun aan gehad en goede tips. Ik blijf hier niet als men gaat twijfelen aan mij. Ik twijfel helemaal niet aan jou Lars. Volgens mij ben je rete goed bezig. Omgang met je onrust en - - soms inderdaad wat drama hoort daar duidelijk bij. Is voor mij persoonlijk herkenbaar en we zijn vast de enigen niet. Heb jij op dit forum ooit onder een ander naam geschreven? Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Ik heb eerder het gevoel dat het om mij gaat. Heb jij dan ooit onder een andere naam op dit forum geschreven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Wil de echte trol opstaan Ik denk ook dat het Truus is, zo'n Vlaams Trolleke. Maak jullie niet zo druk. Alles komt goed. Altijd een soort natuurlijke selectie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Heb jij dan ooit onder een andere naam op dit forum geschreven? Alhoewel ik je vraag begrijp heb ik besloten er ja/nee antwoord op te geven. Als iemand me wantrouwen wil dan gebeurd dat ongeacht wat ik zeg. In eerste instantie voelde ik me verplicht mijn aanwezigheid te verdedigen maar ik vind dat voor mezelf niet gezond. Ik ben Truus, mijn verhalen zijn oprecht. Over wat mensen daar van maken willen heb ik geen controle. Ik begrijp waar de argwaan vandaan komt. Ik ben misschien 'te' van alles voor sommigen. Maar ik ben ik...niet meer of minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Wil de echte trol opstaan Ik denk ook dat het Truus is, zo'n Vlaams Trolleke. 5c5e1 (Medium).jpg Maak jullie niet zo druk. Alles komt goed. Altijd een soort natuurlijke selectie. Heb jij al eens gezien hoe lelijk een trol is? Jakkes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 DAGPACT Albert Nadia Wijfie Meya Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 ieuw...ik had de foto nog niet gezien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Dit vraagt meer energie dan verwacht.Dus ik trek even naar het elfenbos met de Zweedse puzzel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Oh ja, van nick veranderen gebeurt natuurlijk veel vaker. Is ook helemaal niks mis mee. Over wolven gesproken: prachtige film gezien op het filmfestival in Rotterdam. Weet niet of ie draaien gaat: https://iffr.com/nl/2016/films/wild Lijkt me helemaal wat voor jou Agnieta. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Wat ik me nu afvraag he, Is die side er nu wel of niet uit geweest vanochtend? Heb er in elk geval niets van gemerkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Ik ben al sinds 2008 gewoon rapilos , Begint hier nu goed te stormen trouwens Blij, dat ik de boodschappen binnen heb. En hoef er helemaal niet meer uit vandaag. Hoe heerlijk is dat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Zal nog wel niet zo ver zijn, in het los laten van zaken die blabla Truus, wat (mij) zou helpen is juist wel vertellen wie je eventueel in het verleden was, in plaats van de vraag ontwijken. Binnen komen zonder hulpvraag (drinkt af en toe en is prima zo), meedraaien alsof al jaren hier, vastbijten in het forum. Ik zit me al een tijdje achter de oren te krabben met de vraag; Wat biedt het forum jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Ik heb de prei gewassen en in stukjes gesneden, een moot zalm uit de vriezer gehaald en aardappel geschild en in schijfjes gesneden. Nu weet ik het ff niet meer Ik dacht aan een overschotel maar de kinderen willen geloof ik liever soep. Als ik soep maak bak ik daar eigenlijk altijd brood bij. Maar daar ben ik nu te laat voor en te grieperig. Wordt waarschijnlijk soep met wat afbakstokbrood. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Verder staat er een halve fles rode wijn op het aanrecht en daar heb ik last van. En daar baal ik dan weer van. Ik sta op het dagpact. Ik geloof dat ik daar ook van baal. Pfff, ik heb wel eens lekkerder in mijn vel gezeten. Maar ik kan er nog wel om lachen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Hier stamppot rode bieten met jus en een rookworst van de Hema. Zo'n vette. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2016 Zo, stille boel hier op het moment. Meya, is je bui direct alcohol gereleteerd of spelen er andere dingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden