Spring naar bijdragen

Blondie 2016


blondie6173

Aanbevolen berichten

Blondie, zo juist meende ik te lezen dat het werk in je tuin klaar is.

Een posting eerder gaf je aan dat je weinig steun krijgt op het forum. Nu zit ik naar mijn monitor te staren............ probeer niet in te vullen......... klik weer weg............kom weer terug.............snap niets van je melding.

 

 

Jou posting had niet misstaan in het tuinperikelendraadje. Maar je plaatst hem hier. Op het draadje waar je graag steun wilt krijgen.

Blondie, wil je vertellen wat jij nodig hebt?

 

Je schrijft dat je kurkdroog staat. Dat is fijn, daar begint het mee. Ik vul in dat dat ook geen dagelijkse strijd meer is. Voor mijn gevoel ben je zoekende, hoop je te vinden dát waarvan je niet wist dat je het zocht. Klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel een mooie oefening voor je, Blondie?

 

Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar moest aan twee dingen denken toen ik dit las.

 

Ook ik kan snel afgeleid zijn, of vinden dat het wel erg lang duurt voordat (met name) mijn collega's begrijpen welke kant iets op gaat. Ik schrijf eigenlijk altijd tijdens overleggen en vergaderingen, aantekeningen voor mijzelf. Het is voor mij een manier om bij de les te blijven. Tegelijkertijd kan ik dan mijn eigen gedachtenlijntjes al uitwerken.

 

Met sporten train ik regelmatig met clubgenoten die minder zijn dan ik. In het begin vond ik dat vervelend. Tegenwoordig geef ik mezelf dan een of meerdere opdrachten. Bijvoorbeeld veel aandacht aan één technisch aspect besteden en daar helemaal op focussen. Dan wordt het alsnog een uitdaging voor me en een leuke training.

 

Misschien kun jij ook iets bedenken waardoor je op een andere manier aanwezig bent én er wel wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het onderlinge verschil

bij de deelnemers zit, dan gewoon gaan voor jouw ding Blondie,

een goede begeleider kan dat aan.

Is het niveau van de begeleider niet passend voor je

dan is het een ander verhaal, dan kun je dat aangaan/uitzoeken

en desnoods een andere (groep) vragen misschien.

Maar kijk heel goed of je dit niet gebruikt om niet echt in het diepe te springen meis.

In een groep is dat vaak wat enger dan individueel. Maar het kan ook juist iets extra's

brengen, zowel bij jou als bij de anderen die via jou leren, zoals jij ook via hen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie

Ik heb een paar jaar geleden ook groepstherapie gehad.

Eerste instantie viel het voor mij ook niet goed.

Ik was de enigste met mijn achtergrond.

Ik was de enigste die continue jankte.

Ik was de enigste die werkte

En toch na een aantal keer werd de groep hechter .

En moet zeggen ik heb veel opgestoken met de groep.

En ja de 1 mag je meer dan de ander.

Of bij de 1 klikte meer als bij de ander.

Ik dacht dat ik de enigste was eigenlijk had ieder voorzich zijn eigen bagage.

En dat bracht ons dichter bij elkaar.

Geef het inderdaad een kans

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

of juist die aansluiting

zien te krijgen?

out of the comfort zone?

er is beslist winst te halen

Blondie, ik heb veel ervaring met

groepstherapie, er ook veel weerzin tegen haha

(als deelnemer dan) maar ik ken ook de waarden ervan

dus als ik jou was zou ik het nog een goede kans geven.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas gaat de therapie vandaag niet door.

Zieke therapeut.

Kan ik nog even door het weekend overdenken wat ik nu echt wil.

Aan de ene kant ken ik de meerwaarde van groepstherapie, aan de andere kant merk ik dat nu ik de aansluiting mis ik mijzelf afsluit wat dus weer tegenwerkt.

Afijn, tot maandag om erover na te denken.

Nu genieten van het zonnetje op mijn landgoed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondie,

Geef het niet op en probeer idd te benutten wat het jou kan bieden. Misschien dat je het komend weekend je gedachten daar over kunt laten gaan? Nu ben je in verzet en dan is de kans groot dat je argumenten gaat verzamelen die je .... Kortom, wat is het alternatief?
Bespreek of er mogelijkheid is tot het volgen van een individueel traject, maar sluit de groep niet af. Zelf had ik pas na 5 maanden in de gaten waar voor mij winst te halen viel. Ik zag mogelijkheden waar ik eerst alleen belemmeringen zag. Dat kwam pas toen ik, net als jij, er serieus over nadacht om er mee te stoppen. Toen verdween mijn verzet en groeide compassie. Naar mezelf en naar de anderen, en daarmee naar anderen in het algemeen.
Dus wat dat betreft kan dit wel degelijk een leerschool vormen.

 

Het is en blijft lastig om hoop, verwachtingen, niet al te strak vast te stellen binnen een door jou gewenste vorm. Nu is dit wat het is voor jou, je kunt er - bij nader inzien, vast wel iets mee....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige ervaring met groepstherapie die ik heb zijn die van de kliniek en de nazorg. En iedere meeting van NA of CA natuurlijk.

Alle IQ's en EQ's door elkaar. Verbaal sterk en zwak , door elkaar.

Je hart doet niet aan niveau of niveau-verschillen, en ter hoogte van je hart; dáár is toch waar jullie elkaar ontmoeten. Dáár moet de genezing gaan komen.

Een groep geeft je keuzemogelijkheden aan perspectief, iets wat individuele therapie ontbeert; fijn dat je de groep nog een kans geeft.

Sterkte voor nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Even weer een teken van leven.

Groepstherapie is omgezet in individuele therapie.

Wel dezelfde onderwerpen.

Na deze therapie toch EMDR.

Verder nog steeds gerommel met mijn brokkelgebit waar ik wat moedeloos van word. Weer ontsteking dus AB.

Familieperikelen door heftige achteruitgang van gezondheid van mijn pa (hartfalen)

En in spanning voor mijn zoon of ie zijn examen heeft gehaald.

Veel onrust dus, maar ik drink niet...

Dat zou het alleen maar gecompliceerder maken. ☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...