Spring naar bijdragen

Blondie 2016


blondie6173

Aanbevolen berichten

Fijn je weer te lezen Blondie. En ja, bij het woord 'opslomen' moet ik ook gelijk aan jou denken  :)

Wil niet de onheilsprofeet uithangen, maar ben na mn burn-out ook jaren doorgegaan.

Telkens weer tegen dezelfde grenzen, in de hoop dat die grenzen/gevolgen er plots er niet meer zouden zijn. Wat natuurlijk niet gebeurde (lijkt een beetje op blijven drinken)

Mijn lijf heeft me beloond met een aantal auto-immuun zaken, pas toen ben ik echt gaan luisteren. Had ik dat maar eerder gedaan!

 

Luisteren naar je lijf, 'grenzen zijn niet van elastiek' las ik hier laatst, en een waarheid als een koe. 

Tegenwoordig blijf ik op een veilige 50% inzet (voor mijn gevoel maar de helft van wat ik éigenlijk 'moet' presteren). En verhip, zaken komen ook gewoon af. Ik 'hak' veel zaken in stukjes, blijf me soms ergeren aan het tempo, maar wil niet weer keihard tegen die muur knallen. Vraagt veel geduld, en vooral mildheid naar jezelf (ipv op jezelf foeteren).

  :rose:   :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie lieve reacties.

Goed gesprek gehad met zowel mijn therapeut alsook met de bedrijfsarts.

Ik leg mijn lat zoals was te verwachten natuurlijk weer veels te hoog.

Moeite met accepteren van wat ik nu kan (en zoals jij ook zegt Indigo moeite om in te gaan zien dat ik misschien wel nooit meer op dat niveau zal gaan komen).

Verstandelijk zie ik het. Gevoel volgt nog niet.

Daarnaast verlies ik de positieve dingen uit het oog en verzink ik er heel erg in alleen het negatieve maar te zien bij meerdere tegenslagen.

Ik heb dan de neiging om mijzelf te wentelen in zelfmedelijden en verzand dan in mijn "comfortabele" mij zo bekende slachtofferrol.

Tijd om dat om te gooien (Thnx Yogajuf)

Plan voor komende week:

- Werken op halve speed.

Mijn ruimte en tijd pakken die mij nu gegund is tijdens mijn therapeutisch werken om het anders te doen dan anders.

Dus geen geren en gevlieg, doen wat ik kan en daarin mijzelf niet richten op wat ik niet heb gedaan (negatieve) maar wat ik wel heb kunnen doen (positieve)

- Positief benoemen van de alledaagse dingen. Negatieve gedachten omturnen.

- Qua privé trachten mijn bestaande sociale contacten weer op te pakken (verwaarloosd sinds november/instorten) en uitbreiden van mijn sociale netwerk door het onderzoeken van activiteiten passend bij mijn momentele energielevel waarbij kleine pasjes nemend uit mijn comfortzone.

Gelukkig beginnen de griepverschijnselen al aardig weg te trekken en door de gedwongen rust afgelopen dagen door de griep lijkt ook de peesontsteking in mijn knieën tot rust te zijn gekomen.

Tijd voor actie dus... op naar de sportschool...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie wat goed dat je plannen maakt , heel veel succes ermee .Heb je ook eens goed je bloed laten testen ?? Het kan ook een combinatie zijn van lichamelijke klachten en psychische klachten .Ik blijk Vit D tekort te hebben waardoor ik depressief ben los van dat ik ook psychische klachten heb .Heel veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Tijd voor actie dus... op naar de sportschool...

Hm. Misschien eerder "Nu eens rustig kijken of ik zo de sportschool weer wat op kan pakken?" ;)

 

Ga goed Blondie, mooie plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken een boel van hoe jij het doet. Daarom likete ik je bericht.

Altijd veel te veel te moeten van mezelf en rennen, rennen, rennen.

Daarna nog niet tevreden.

En verstand/gevoel...... mja...

Ik reageer met extreme moeheid of met enorme weerstand -de laatste tijd - op

dingen die ik MOET.

 

Zo te horen, met kinderen (en hun problemen) en therapeutisch werk is stil gaan zitten

voor jou geen optie, merk ik.

Maar wat zou ik jou dat gunnen meid.

 

Ik las onlangs in een blog van iemand, die telkens wanneer ze zichzelf betrapte op iets

(maakt niet uit wat, denk ik dan) even de tijd nam om enkele keren diep in en uit te ademen.

De uitademhaling dient dan 3 x langer te zijn dan het inademen.

Voor mezelf heb ik daar wat aan. Zeker als ik mezelf op negatieve gedachten betrap.

 

Zet m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag frummers.

Weer even een update.

Langzaam aan doe ik kleine stapjes vooruit.

Inmiddels mijn werk weer deels aan het oppakken, uitgebreid met ook klantcontact (voorheen alleen administratie)

Door deze uitbreiding voel ik mij nuttiger en merk dat ik daardoor nu weer uitkijk naar het werk.

Ik merk wel dat ik nog niet'fit' ben...

Merk dat mijn emoties nog fladderen.

Perfectionisme voert nog altijd de boventoon en ook de hang naar alles onder controle hebben.

Kan nog flink van slag raken als de dingen/zaken niet gaan zoals ik voor mijzelf gepland of georganiseerd had.

Ook mijn grenzen bewaken vind ik nog steeds lastig.

Soms laat ik mij meeslepen in mijn enthousiasme, soms in mijn frustraties, soms in mijn verantwoordelijkheidsgevoel waardoor ik (de dag nadien vooral) merk dat ik teveel van mijzelf heb gevraagd en ik werkelijk tot niets meer in staat ben.

Wat dan ook weer frustraties geeft.

Alles of niets!

Afijn, ben er bij lange na nog niet, maar komt vast goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie wat goed dat je plannen maakt , heel veel succes ermee .Heb je ook eens goed je bloed laten testen ?? Het kan ook een combinatie zijn van lichamelijke klachten en psychische klachten .Ik blijk Vit D tekort te hebben waardoor ik depressief ben los van dat ik ook psychische klachten heb .Heel veel sterkte

Slik al extra vit D lieve Ronja...

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie heb je nog dreadlocks? Of heb ik dat zelf verzonnen in mijn hoofd ?

Ik zag je altijd zo voor me springend op de fiets met wapperende dreadlocks

❤️

Inmiddels een roodharige korte bob...

Maar die dreads staan al in de planning voor het voorjaar hoor...

Als ik weer op mijn fietsje kan springen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken een boel van hoe jij het doet. Daarom likete ik je bericht.

Altijd veel te veel te moeten van mezelf en rennen, rennen, rennen.

Daarna nog niet tevreden.

En verstand/gevoel...... mja...

Ik reageer met extreme moeheid of met enorme weerstand -de laatste tijd - op

dingen die ik MOET.

Zo te horen, met kinderen (en hun problemen) en therapeutisch werk is stil gaan zitten

voor jou geen optie, merk ik.

Maar wat zou ik jou dat gunnen meid.

Ik las onlangs in een blog van iemand, die telkens wanneer ze zichzelf betrapte op iets

(maakt niet uit wat, denk ik dan) even de tijd nam om enkele keren diep in en uit te ademen.

De uitademhaling dient dan 3 x langer te zijn dan het inademen.

Voor mezelf heb ik daar wat aan. Zeker als ik mezelf op negatieve gedachten betrap.

Zet m op!

Stilzitten is zoiezo geen optie met mijn ADHD.

Al probeer ik momenteel wel mijn verdeling spanning en ontspanning gebalanceerd te krijgen.

Moeten minder, willen meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update.

Weer een week voorbij.

Net thuis van weer een halve dag werken.

Merk nog steeds dat ik snel hoog in de emotie zit.

Lachen en huilen staan naast elkaar.

Ik bemerk nog veel moeite met loslaten.

Moeite om mij niet oververantwoordelijk te voelen voor de gehele gang van zaken.

Frustratie omdat er niet geluisterd wordt naar noodsignalen door hogerhand.

Zaken die niet gaan zoals ik dat graag zou willen.

Volgende week een belangrijk overleg (eindelijk) met hogerhand en heb de opdracht gekregen mij koest te houden.

"Laat anderen nu maar eens het woord doen!"

Lastig...

Afijn, weekend voor de deur.

Weinig in de planning, behalve dan bijkomen van mijn 2x 4 uur werken afgelopen week.

Volgende week uitbouwen naar 3x 4 uur per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien helpt het jou ook om soms te denken: dit is te groot voor mij (?).

Want je klinkt als de wereldverbeteraar die ik ook erg in me heb.

Vanuit het werken in de zorg (mijn ervaring) zag ik ook veel. Mij werd niet in dank afgenomen dat

ik me erover uitte. Erg frustrerend idd :(

 

Een gewone plek innemen, en je bij dat stukje werk houden wat er voor jou is!

 

Ik werk inmiddels als invaller op verschillende plekken en het is alleen al goed voor mij: om niet meer

in een vast team te zitten. Dan MOET je dingen wel van je af laten glijden.... en soms signaleer ik iets en

meld dat, maar daarna laat ik het. Of... ik wil niet meer naar zo' n afdeling toe.

 

Ik snap hoe lastig het is... en "het systeem"  werkt op een bepaalde manier.

 

Kalm aan maar meid! :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe werkweek is weer begonnen.

Deze week 3x 4 uur werken.

Kijk er naar uit maar zie er ook tegenop.

Energie is nog ver te zoeken.

Morgen weer naar psychiater en donderdag weer naar therapeut.

De aanloop naar de start van de therapie duurt naar mijn gevoel ellenlang.

Geduld is een schone zaak.

Maar ik wil nu wel eens gaan starten gezien ik het idee heb dat ik op het moment blijf hangen in mijn ontwikkeling.

Afijn, geduld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... Geduld is een schone zaak.

Maar ik wil nu wel eens gaan starten gezien ik het idee heb dat ik op het moment blijf hangen in mijn ontwikkeling.

Afijn, geduld!

 

Lieve Blondie, ik lees toch echt vooral ongeduld   ;)

AD moeten ophogen, been there, done that. Het heeft me wel enorm geholpen tijdens mijn burn-out. Lijkt het voor jou misschien op 'falen'?  

IS het niet hè. Simpelweg noodzakelijke medicatie, op dit moment.

 

Mijn peut zei destijds iets waar ik iets mee kon; bekijk het anders, zie het als beide benen gebroken na, noem waar wat, een ongeluk. 

Ga je dan ook gelijk weer staan, en eigenwijs met die gebroken pootjes rennen? Nee, want dat is zichtbaar, meetbaar. Je legt je erbij neer.

 

Probeer je het ook meer zo te zien, Blondie? Rennen gaat niet, sterker nog, daarmee forceer je alles.

Rustig aan, en ondertussen drink je al een hele tijd niet, hoe stérk is dat!     :rose:  :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...