Spring naar bijdragen

Blondie 2016


blondie6173

Aanbevolen berichten

Update.

Eergisteren een vergadering met management op het werk gehad.

Frustrerend, tenenkrommend...

Maar heb mijzelf aan de opdracht gehouden en mijzelf koest gehouden.

De anderen het woord laten doen.

Lastig...

Gisteren weer bij therapeut geweest.

Gezien voorlopig er nog geen nieuwe groep gaat starten gaan we nu samen een start maken aan al wat onderdelen van de therapie.

Gelukkig eindelijk in actie, te beginnen met het opstellen van een signaleringsplan.

Fases beschrijven van rust/onrust zodat ik de signalen van ontspannen/overspannen/crisis eerder ga herkennen.

Inventariseren ook wat ik zelf kan doen en wat een ander voor mij kan doen om weer terug te keren naar de ontspannen/rustfase

Werk aan de winkel dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is een snel leven Blondie?

Een snel leven bedoel ik mee dat ik in alles een uitdaging zie en graag daarom overal wel wat mee wil.

Tel daarbij op mijn moeite om stil te zitten en mijn perfectionisme om alles beter dan goed te doen.

Resultaat, ik loop mijzelf voorbij.

Snel leven is oké (hoort bij mij), maar om daarnaast de balans te vinden en te behouden bij het op tijd pakken van mijn rust vind ik een lastige.

Vandaar nu ook signaleringsplan.

Balanceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen mij zeggen ze altijd "haast je langzaam (en win tijd)" (Festina Lente) als ik mezelf weer eens voorbij wil rennen. Concreet betekent dat als ik werk; rustig lopen, rustig nadenken en communiceren. Wat zou je kunnen winnen als je rust pakken integreert in je werk? Wat ik bedoel is dat je werk en rust pakken minder uit elkaar trekt. Maar dat je rust vind in je werk, hoe moeilijk dat ook is met ons soort werk.....zou dat wat kunnen betekenen voor werk en rust?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier Minfulness achtige tips. Altijd goed om weer aan herinnert te worden.

 

Balanceren lijkt mij ook meer op wiebelen op een koord hoog in de lucht.

 

Ik lees momenteel een boek over de zin van je "gedachten" (o.a.)

"Vrij"  van Marnix Pauwels.

Voor de stuiteraars onder ons een lekker pittig geschreven boek met af en toe hilarische inzichten.

De schrijver heeft zelf ook een heel heftige afkickperiode achter de rug en belicht b.v. de zin en onzin van

doelen stellen. " Het is dus niet goed zoals het is?"  Wat wel en wat niet veranderen?

Werken zelfhulpboeken wel wanneer je bedenkt dat ieder mens zo anders in elkaar zit?

(hij is na zijn nuchtere periode obsessief zelfhulpboeken gaan lezen)

En is positief denken niet een trucje welke je 3 minuten later alweer bent vergeten?

 

Enfin, het is absoluut niet na te vertellen, ik lees er nog in, maar erg de moeite waard; het helpt mij te relativeren waar

het mijn gedachten betreft. Ik leer me betrappen op onzingedachten die zomaar komen aanwaaien. Je bent je gedachten niet, zegt de schrijver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen slip van de pen dat balanceren.

Ben nog flink zoekende naar de balans in mijn leven.

Niet alleen in mijn werk maar ook privé.

In mijn werk begint het nu aardig vorm te krijgen.

Mede door mijn beperkingen waar ik mij met steun van bedrijfsarts en therapie nu nog achter kan verschuilen.

Maar wat als die bescherming wegvalt.

Ken mijzelf inmiddels goed genoeg dat ik de neiging heb om dan weer na verloop van tijd weer over mijn grenzen heen te gaan.

Zaak dus om voor mijzelf duidelijk te krijgen wat de signalen zijn wanneer ik mijn grenzen overschrijdt...en daar dan dus actie op te nemen...

Nu dus momenteel gezekerd balanceren op dat koord hoog in de nok.

Dat koord hoog in de nok wil ik graag lager langs de grond ophangen (dus mijn lat lager).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie heb zelfs drie keer een burn out gehad , waardoor ik nu ook niet meer kan werken .Wat fijn dat je de kans hebt om uit te zoeken hoe je omgaat met perfectioniste en andere dingen , deze kans had ik niet .Ik kon toen niet verandert terwijl het wel nodig was .Drank elke avond om te ontspannen maar heeft uiteindelijk niet geholpen .Wat knap dat je niet drinkt en er met aan de slag gaat .Veel succes en je kunt alleen maar beter er uit komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag het werkboek "seeking safety" binnen.

Morgenochtend maar eens een start maken met lezen.

Bijwerkingen van AD nog flink aanwezig, al kunnen het ook de restverschijnselen van de griep zijn.

Nog steeds dodelijk vermoeid.

Helaas, ondanks vermoeidheid, een onrustige slaap waardoor ik hooguit 4 uurtjes rust krijg.

Probeer nu overdag ook wat rustmomentjes te pakken (meditatie)

Werk kost ook nog steeds veel energie.

Inmiddels op 3x 4 uur per week.

Heb echt de rustdag tussendoor nodig, dus verder opbouwen laat ik voor nu maar achterwege.

Acceptatie van mijn 'ziek' zijn vind ik nog steeds lastig.

Mijn lichaam en geest geven echter duidelijke signalen af.

Zit dus voor nu even niks anders op.

Inderdaad geduld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels minder last van de bijwerkingen en voel me emotioneel al wat stabieler.

Werk uitgebreid deze week naar 3x 5 uur.

Inmiddels wel aan het lezen in mijn boek "seeking safety" maar wacht nog maar even met het aangaan van de opdrachten tot de groep begint.

Donderdag weer therapie. Hoop dan meer te horen over de groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een drukke dag.

Veel in huis gedaan en ook mijn administratie op orde, waardoor ik morgen met een fris schoon en opgeruimd gevoel aan de dag kan beginnen.

Kleine stapjes en niet te snel willen.

Ik vind het nog steeds lastig.

Alles of niets!

Vijfde versnelling of in zijn vrij of zelfs in zijn achteruit.

Maarrrrr... we gaan doorrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd bedenk ik me een aantal keren per dag dat ik de dingen beter

met " aandacht " kan doen. Het helpt me ook om wat bewuster stil te staan als ik ergens moet wachten (kassa ... bus ... file )

En niet mee te gaan in mijn hoofd met wat ik allemaal had kunnen doen als ....

gewoon rustig wachten en ademhalen ....

Je doet je best blondie !

Blijven ademen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind lummelen ook heel lastig.

We zijn zo gewend om te moeten presteren, om nuttig te moeten zijn... en daar hangen we tevens onze eigenwaarde aan op.

Dus lijkt een lummel-dag een weggegooide dag.

Maar eigenlijk heel erg dat we ons die gedachte zo hebben eigengemaakt.

 

Toch is het fijn om op je gemak de dingen te mogen en kunnen doen, of het nu werk is of thuis bij werkzaamheden.

Want op je gemak veronderstelt dat je lekker jezelf mag zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...